سیستم هشدار زلزله گوشی چگونه فعال می شود ؟

سیستم هشدار زلزله گوشی چگونه فعال می شود ؟
   
سیستم هشدار زلزله گوشی چگونه فعال می شود ؟ |||| ||||

  وقوع زلزله در چند هفته گذشته به خصوص زلزله افغانستان باز هم لزوم آمادگی برای مواجه با زلزله را به شهروندان و مسئولین یادآوری کرد.

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین :از این رو بهتر است شهروندان با امکانات موجود سرعت عمل و آگاهی لازم را درمواجهه با زلزه رشد دهند و گوشی هوشمند یک ابزار مفید در این زمینه است.

سیستم هشدار زلزله اندروید چگونه کار می کند

زمین لرزه ها روزانه در سراسر جهان اتفاق می افتد و صدها میلیون نفر در مناطق زلزله خیز زندگی می کنند، یک هشدار اولیه می‌تواند به مردم کمک کند تا برای لرزش آماده شوند، اما زیرساخت‌های عمومی برای شناسایی و هشدار به همه در مورد زلزله هزینه‌بر است؛ در گوشی اندروید این قابلیت به صورت پیش فرض وجود دارد و اگر از نسخه خاص یا قدیمی از سیستم عامل اندروید یا آی‌اواس استفاده می‌کنید، می‌توانید از مارکت‌ها ، اپلیکیشن Earthquake Alerts را دانلود و نصب کنید.

تنظیم هشدار زلزله

به عنوان مثال در گوشی سامسونگ از بخش تنظیمات وارد safety and emergencies شوید. در این بخش گزینه Earthquake Alerts را پیدا کرده و کافی است ان را فعال کنید. گزینه‌ای برای تست دمو وجود دارد تا با نحوه آلارم آشنا شوید.

در بخش safety and emergencies برای شرایط اورژانسی مختلف گزینه‌های جالب دیگری نیز وجود دارد که می‌تواند در کنترل شرایط بحران به شما کمک کند.

به عنوان مثال با فعال کردن emergencies sos می توانید یک پیام نیاز به کمک را به مرکز اورژانسی یا حتی یک شخص خاص ارسال کنید.

این گزینه‌ای مناسب برای شرایط گوناگون است؛ چرا که وقتی در خطر و معذوریت تماس هستید کافی است پنج بار دکمه کناری گوشی را فشار دهید تا پیام کمک بلادرنگ به شخص مورد نظر برسد.

انتهای پیام /  108
267 کلیک ها  سه شنبه, 16 آبان 1402 11:43
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا