رئیس جمهور ۲۰ و ۲۱ مهر مهمان مردم فارس می‌شود

رئیس جمهور ۲۰ و ۲۱ مهر مهمان مردم فارس می‌شود
   
رئیس جمهور ۲۰ و ۲۱ مهر مهمان مردم فارس می‌شود |||| ||||

  استاندار فارس آخرین تغییرات برنامه‌های سفر رئیس جمهور به استان فارس را تشریح کرد و گفت: رئیس جمهور طی روزهای ۲۰ و ۲۱ مهرماه جاری میهمان مردم استان فارس می‌شود.

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین : محمدهادی ایمانیه امروز، ۱۷ مهر در نشستی با خبرنگاران و اصحاب رسانه به تشریح برنامه‌های سفر رئیس جمهور و هیئت دولت پرداخت و گفت: سفر رئیس جمهور و هیئت دولت از صبح پنج‌شنبه، ۲۰ مهر آغاز و تا جمعه شب، ۲۱ مهر ادامه خواهد داشت.

استاندار فارس افزود: دیدار رئیس جمهور با  آحاد مردم استان در شهر شیراز پنج‌شنبه بعدازظهر ساعت ۱۵:۳۰ در حرم مطهر شاهچراغ(ع) بدون نیاز به کارت ورود انجام می‌شود و صبح جمعه نیز رئیس جمهور دیدار مردمی در شهرستان رستم با مردم خواهند داشت.

وی با دعوت از مردم برای حضور پرشور در دیدار مردمی با رئیس جمهور، تصریح کرد: استان فارس می‌تواند در این دیدار جلوه‌ای از حمایت مردم از دولت جمهوری اسلامی باشد بنابراین نباید اختلاف سلیقه‌ها موجب عدم حضور شود.

ایمانیه، تحولات اخیر منطقه غرب آسیا را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: در این برهه از زمان که جهان اسلام شفاف و عریان رو در روی دشمن قرار گرفته و ایران پایگاه جبهه مقاومت است، انعکاس قاب تصویر پرشور از شیراز می‌تواند پایتخت جلوه دادن مرکز اصلی مقاومت ایران اسلامی باشد.

استاندار فارس نخستین برنامه سفر رئیس جمهوربه استان را بازدید و افتتاح شش قطعه آزادراه شیراز-اصفهان عنوان کرد و ادامه داد: آزادراه شیراز-اصفهان از ابتدای تصویب این طرح دارای ۶ قطعه بوده که اکنون دو قطعه نیز اضافه شده و ۶ قطعه اول دارای تمامی استاندارد و ایمنی های لازم برای افتتاح است.

وی با بیان اینکه قطعه ۷ آزادراه به صورت کامل آماده نیست، گفت: پس از گذشت کاربران جاده ای از قطعه هفتم وارد جاده شیراز- سپیدان خواهند شد و به دلیل اینکه منطقه گویم در محور سپیدان دارای عرض جاده کم و ترافیک بسیار است تدابیری برای مدیریت جاده گویم مثل یک طرفه کردن این محور در ساعات پر ترافیک توسط پلیس، هدایت خودروهای پارک شده در خیابان جمهوری به زمین‌های آزاد اطراف و استفاده از جاده بلوار کتاب صدرا تا غرب گویم اندیشیده شده است؛ همچنین تجهیزات غیرضروری کارگاهی شهرداری شیراز برای عبور و مرور روان در محور خروجی سپیدان جمع آوری خواهد شد.

ایمانیه تصریح کرد: مصوبه دولت در خصوص قطعه ۸ گرفته شده و با مشارکت ۷۰ درصدی وزارت راه و ۳۰ درصدی وزارت دفاع این قطعه نیز کلنگ زنی خواهد شد تا آغازی بر آزاد راه شیراز- بوشهر باشد.

اختصاص یک هزار میلیارد تومان به آزادراه شیراز ـ بوشهر

نماینده عالی دولت در فارس با اشاره به اینکه یک هزار میلیارد تومان به آزاد راه شیراز - بوشهر در سفر رئیس جمهور اختصاص پیدا خواهد کرد، بیان کرد: از سمت بوشهر این آزادراه در حال احداث است و شروع به کار آزاد راه از سمت استان فارس نیز پس از تخصیص اعتبارات مصوبه رئیس جمهور آغاز خواهد شد.

وی دیگر برنامه‌های سفر رئیس جمهور را نیز مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: رئیس جمهور با دانشمندان، اساتید و نخبگان استان فارس و همچنین با دانشجویان به دلیل شروع سال تحصیلی جدید دیدار خواهد داشت و وزرا به شهرستان‌های استان سفر خواهند کرد اما هنوز جزئیات دقیق این برنامه اعلام نشده است.

استاندار فارس بهره‌برداری از خط دوم انتقال آب به شیراز را یکی دیگر از برنامه‌های سفر رئیس جمهور به فارس برشمرد و گفت: بهره‌برداری آزمایشی این خط انتقال آب از چند روز پیش آغاز شده و همزمان با شبکه فاضلاب شهرستان آباده با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری خواهد رسید.

ایمانیه با بیان اینکه فیلم کوتاهی از روند پیشرفت خط انتقال آب خلیج فارس به طرف شمال استان به نمایش درخواهد آمد، اظهار کرد: آبرسانی به ۲۷۰ روستای دارای بحران و تنش آبی استان به کمک بسیج سازندگی و آبفا استان انجام شده و تفاهم‌نامه آبرسانی به ۷۰۰ روستای دیگر در این سفر منعقد خواهد شد.

وی همچنین از بهره برداری ۱۰۰ کیلومتری بزرگراه شیراز - فسا – داراب - بندر عباس، شیراز – جهرم - لار- بندر عباس و شیراز - کوار- عسلویه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، تاکید کرد: امیدواریم تا پایان دولت سیزدهم این بزرگراه‌ها تکمیل شود همچنین احداث یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی با همکاری قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی(ع) توافق شده است.

استاندار فارس از سخنرانی رئیس جمهور در سالروز بزرگداشت حافظ خبر داد و گفت: پنج‌شنبه، ۲۰ مهر در آرامگاه حافظ با حضور شاعران و فرهنگ دوستان برنامه بزرگداشت سالروز حافظ با سخنرانی رئیس جمهور برگزار می‌شود و بعد از آن جلسه رئیس جمهور در جمع هنرمندان، شاعران و اصحاب هنر استان در باغ جهان نما حضور خواهد یافت.

ایمانیه، ظرفیت استان فارس در صنایع دستی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: نمایشگاهی از صنایع دستی استان در حافظیه برای بازدید رئیس جمهور، هیئت دولت و آحاد مردم برپا می‌شود.

وی تصریح کرد: ۲۰ مهرماه هرساله بازدید از مجموعه حافظیه رایگان بود که باتوجه به دیدار رئیس جمهور با هنرمندان، از بعدازظهر روز پنج‌شنبه حافظیه تعطیل خواهد شد و به جای آن روزهای ۲۱ و ۲۲ مهرماه بازدید از حافظیه برای آحاد مردم رایگان خواهد بود.

استاندار فارس با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری و تحول در اقتصاد استان، اظهار کرد: در حضور رئیس جمهور طرح‌های سرمایه‌گذاری با اعتبار ۵۵۰ میلیارد تومان و ۲۷ هزار اشتغال امضا خواهد شد و دیدار۶۰ نفر از سرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج از کشور با رئیس قوه مجریه و هیئت دولت برگزار می‌شود.

احداث شهرک صنعتی صنایع دستی در شیراز

ایمانیه با بیان اینکه بهره‌برداری از ورزشگاه خیرساز، بهره‌برداری از مجتمع فناروی، دیدار با خیران استان در گراش به دلیل کوتاه شدن زمان سفر لغو شد، گفت: در سفر دوم هیئت دولت به استان فارس کلنگ شهرک صنعتی صنایع دستی برای اولین بار در کشور به وسعت ۲۰ هکتار با حضور رئیس شهرک های صنعتی کشور بر زمین خواهد خورد.

وی باتوجه به عزم جدی دولت سیزدهم در احیای واحدهای تولیدی راکد در استان‌ها، تاکید کرد: در سفر چندماه گذشته رئیس قوه قضائیه به استان، به مدت شش ماه با رویکرد اورهال دستگاه‌ها و راه‌اندازی خط تولید کارخانه آی تی آی توسط شرکت آی تی ام سی اجاره شد اما تکلیف مالکیت این کارخانه مشخص نبود از این رو پس از رایزنی‌ها و جلسات بسیار، تصمیم بر تملک کارخانه آی تی آی توسط بانک ملی گرفته شد.

استاندار فارس اضافه کرد: با حضور و بازدید رئیس جمهور از کارخانه آی تی آی در روز جمعه، تفاهم‌نامه بانک ملی و کنسرسیوم منعقد خواهد شد تا آغاز احیای این کارخانه انجام شود.

ایمانیه با بیان اینکه کامل کردن رینگ آب شرب شهرستان شیراز و تکمیل شبکه فاضلاب شرق شیراز در بلوار اتحاد برای توزیع عادلانه به تمامی بخش‌های این شهرستان در مصوبات سفر رئیس جمهور به فارس مدنظر است، اظهار کرد: برگزاری شورای اداری و برنامه‌ریزی استان فارس با حضور رئیس جمهور و نشست خبری با خبرنگاران از دیگر برنامه‌های سفر دولت به فارس است.

وی با اشاره به اینکه در حال تلاش برای اختصاص یک هزار میلیارد تومان برای احیای تالاب پریشان و بختگان در سفر دوم رئیس جمهور به استان فارس هستیم، افزود: حمایت ۶۰۰ میلیارد تومان دولت در سفر دوم به استان فارس برای حمایت از ورزش استان انجام خواهد شد تا تکمیل ورزشگاه پارس، تعمیر ورزشگاه حجاب و چمن و پیست ورزشگاه حافظیه انجام شود.

استاندار فارس در خصوص جمع آوری درخواست‌های مردمی در سفر ریاست جمهوری گفت: نامه‌های سفر اول هیئت دولت به فارس جواب داده شده و کمتر از یک درصد در دست پیگیری قرار دارد و در دور دوم سفر هیئت دولت ۵ خودرو به دریافت نامه های مردم اختصاص پیدا کرده است؛ همچنین شهروندان استان فارسی می توانند با تماس به سامانه سامد به شماره ۱۱۱ درخواست، شکایت، انتقاد و پیشنهادات خود را در سفر ریاست جمهوری مطرح کنند.

ایمانیه ادامه داد: کلنگ اتصال خط یک و ۲ متروی شیراز به حرم مطهر شاهچراغ(ع) با احداث خط جدید از خیابان استقلال و بلوار مدرس به چهارراه شاهزاده قاسم و از خیابان زند به حرم مطهر در این سفر بر زمین خواهد خورد.

استاندار فارس در ادامه سخنان خود به پرسش خبرنگاران درخصوص سرنوشت کارخانه قند ممسنی،  گفت: کارخانه قند ممسنی به مدت ۱۰ سال در تعطیلی به سر برده و دارای صاحب خصوصی است و با تدبیر مسئولان قضایی شهرستان دستگاه های این کارخانه حفظ شد.

وی با بیان اینکه کارگران طلبکار صاحب کارخانه هستند، اضافه کرد: کارگران تاکنون مانع ورود هرگونه سرمایه گذار شدند اما با استقرار هیئت حمایت از صنایع در کارخانه قند ممسنی از چهار ماه گذشته، ۸۰ درصد مطالبات به ارزش بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان پرداخت شده است.

ایمانیه تاکید کرد: تجهیزات فاز اول دستگاه‌های تبدیل شکر خام به تصفیه شده اورهال شده است و اکنون منتظر شکر خام هستند؛ از این رو با مکاتبات انجام شده ۵ هزار تن شکر خام به این کارخانه اختصاص داده شد و تا سه ماه آینده شاهد تغییرات جدی در احیای این کارخانه خواهیم بود.

انتهای پیام /  108
106 کلیک ها  سه شنبه, 18 مهر 1402 07:20
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا