فارس قوی ترین حوزه عشایری در کشور

فارس قوی ترین حوزه عشایری در کشور
   
فارس قوی ترین حوزه عشایری در کشور |||| ||||

 نماینده مردم مرودشت مجلس شورای اسلامی رشیدی کوچی با اشاره به اینکه فارس قوی ترین حوزه عشایری را در کشور داراست، اضافه کرد: در حوزه تامین نهاده های دامی، استان فارس جز استان های پیشرو بوده که بیشترین سهمیه را از دولت دریافت کرده است.

به گزارش راستین آنلاین جلال رشیدی کوچی در نشست هم اندیشی با جامعه عشایر که در سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش عشایر استان فارس برگزار شد، با اشاره به اینکه شاید بسیاری از گله ها و انتقاد های جامعه عشایر در مجلس گفته شده باشد اما به سمع آنان نرسیده باشد، گفت: حقیقت و واقعیت پس از مدتی خود را نشان می دهد، امیدواریم اینگونه جلسات متداوم باشد تا پیگیری هایی که در خصوص عشایر صورت می گیرد، بیان شود.


نماینده مردم مرودشت مجلس شورای اسلامی با تصریح اینکه فارس قوی ترین حوزه عشایری را در کشور داراست، اضافه کرد: در حوزه تامین نهاده های دامی، استان فارس جز استان های پیشرو بوده که بیشترین سهمیه را از دولت دریافت کرده است. وی نیز با اشاره به حوزه نخبه پروری در جامعه عشایر نیز اینگونه عنوان کرد: در حوزه نخبه پروری تمام تلاش های خود را کرده و باز هم این کار را انجام خواهیم داد. به باور رشیدی کوچی، توقع جامعه عشایر به جا است چرا که این قشر دارای ظرفیت بسیاری نیز است، در سفری که به مسکو داشته ایم یکی از توافقاتی که صورت گرفت در خصوص افزایش ظرفیت های تجاری ایران و مسکو برگزاری نمایشگاه دائمی بوده است و اعلام شده که باید در این نمایشگاه ها به صورت خاص صنایع دستی عشایری قرار بگیرد. وی در واکنش به اظهار نظر یکی از اعضای جامعه عشایری که برای افرادی که در این مجلس حضور دارند باید وقت بیشتری بگذارید اینگونه خاطرنشان کرد: جلسه بنا بوده است راس ساعت 17 برگزار شود اما اکنون که با نیم ساعت تاخیر است من نمی توانم بماند چراکه بی انضباطی از سوی من نبوده است.

 

همچنین در این جلسه دبیر جلسه هم اندیشی جامعه عشایر با نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس باید با پیگیری مشکلات آنان پاسخ اعتماد و وفاداری جامعه عشایر را بدهند.

روح الله رشیدی شامگاه شنبه در جلسه هم اندیشی نخبگان، فرهیختگان و جمعی از معتمدین استان با نمایندگان منتخب از عشایر فارس در مجلس شورای اسلامی که در سالن اجتماعات آموزش و پرورش عشایری برگزار شد، با اشاره به اهمیت جلساتی در خصوص پیگیری مشکلات جامعه عشایر، اظهار کرد: برگزاری اینچنین جلساتی موجب هم افزایی میان مسئولان و جامعه عشایر می شود. 

وی در ادامه با تصریح اینکه جامعه عشایر جامعه ای وفادار بوده که آن را به اثبات رسانده اند، اضافه کرد: اکنون نیز نمایندگان مجلس باید با پیگیری مشکلات آنان پاسخ اعتماد و وفاداری جامعه عشایر را بدهند.

دبیر جلسه اقوام و عشایر نیز در ادامه خاطرنشان کرد: فرزندان عشیار از نقاط مختلف استان فارس در این جلسه با هدف همدلی هم افزایی و اتحاد جامعه عشایری به گرد یکدیگر جمع شده اند.

در ادامه این جلسه قهرمانی عضو جامعه عشایری ضمن گلایه از نمایندگان مجلس افزود: جامعه عشایر از نمایندگان منتخب عشایر در مجلس شورای اسلامی گله مند هستند، حدود 7 نماینده را جامعه عشایر به مجلس شورای اسلامی فرستاده اند، اکنون که این جلسه باید با حضور این هفت نفر برگزار شود فقط چهار نفر از آنان حضور دارند سه نفر دیگر فقط برای رای در جلسات حضور داشته اند. 

وی گفت: در مدت بیش از دو سالی که در مجلس حضور دارید چه اقدامی برای جامعه عشایر انجام داده اید، جامعه عشایر به شما نمایندگان اعتماد کرده است آیا شما جواب اعتماد آنان را داده اید، آیا در جهت تامین نهادهای دامی کاری برای آنان انجام داده اید؟ در جهت خرید تضمیمی دام عشایر جه اقدامی انجام شده است، چرا باید همه چیز رشد 200 درصدی داشته باشد اما دام عشایر هیچگونه رشدی نداشته باشد؟.

 عضو جامعه عشایر همچنین خاطرنشان کرد: نمایندگان منتخب عشایر در مجلس شورای اسلامی برای جامعه عشایری کوتاهی کرده است امیدوارم در مدت باقی مانده نهایت تلاش خود را برای جامعه عشایر انجام دهند.

وی بیان کرد: پیشنهاد می شود یک بازارچه صنایع دستی را برای جامعه عشایر با پیگیری ایجاد کنند، همچنین بوم گردی عشایری نیز باید در شیراز ایجاد شود، تخصیص یک ساعت برای ارائه فرهنگ و صنایع در صدا و سیما باید صورت گیرد.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
673 کلیک ها  یکشنبه, 02 مرداد 1401 20:41
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا