اوج گیری مجدد کرونا در کشور و فارس /بازگشت محدودیت ها

اوج گیری مجدد کرونا در کشور و فارس /بازگشت محدودیت ها
   
اوج گیری مجدد کرونا در کشور و فارس /بازگشت محدودیت ها |||| ||||

 جانشین ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان فارس اعلام کرد که براساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی شیراز، هم اکنون ۷۵ درصد از کل تخت‌های تخصیص یافته به بیماران مبتلا به کرونا در استان اشغال شده است.


به گزارش راستین آنلاین اسماعیل محبی‌پور یکشنبه ۲ مرداد در حاشیه برگزاری جلسه اضطراری ستاد مدیریت کرونا در استان فارس، به خبرنگاران گفت: علیرغم وضعیت نسبتا مناسب واکسیناسیون و ضعیف بودن ورژن جدید ویروس کووید-۱۹، شاهد اوج گیری مجدد این بیماری در کشور و فارس هستیم.
محبی‌پور با بیان اینکه اکثر بیماران بستری در بیمارستان، کهنسالان، کودکان و مبتلایان به بیماری‌های خاص هستند، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی و تکمیل نکردن چرخه واکسیناسیون در ابتلا و شدت ابتلا به این بیماری موثر بوده است.
وی با اشاره به تشکیل کمیسیونی ویژه برنامه‌های محرم ذیل این ستاد، گفت: امیدوار هستیم که با دقت و همراهی و همکاری عموم مردم، هیئت‌های مذهبی و دستگاه‌های مختلف، در ایام محرم شاهد برگزاری مطلوب مراسم ویژه این ایام باشیم.
محبی‌پور در خصوص مصوبات این جلسه ستاد کرونا، گفت: براساس تصمیمات این ستاد، همه افراد در اماکن عمومی، وسایل نقلیه عمومی و دوایر اداری، ملزم به استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی هستند و باید براین موضوع نظارت مناسب انجام شود.
معاون سیاسی، امنیتی استانداری فارس خاطرنشان کرد: طرح شهید سلیمانی مجدد و با محوریت دانشگاه علوم پزشکی شیراز و با همکاری سپاه فجر استان، فعال خواهد شد.
محبی‌پور ضمن بیان اینکه خوشبختانه در فارس هیچ نقطه قرمز کرونایی نداریم، گفت: براساس مصوبه ستاد مدیریت بیماری کرونا، در شهرها و مناطق قرمز، کل مراسم‌ها تعطیل خواهد شد.
جانشین ستاد مدیریت بیماری کرونا در فارس خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم در شهرها و مناطق زرد و نارنجی، در مکان‌های سرپوشیده در صورت وجود تهویه مناسب با ۵۰ درصد ظرفیت امکانپذیر خواهد بود.
محبی‌پور همچنین گفت که اگر فردی از کارکنان دوایر مختلف دولتی و خصوصی به کرونا مبتلا شود، با ارائه گواهی پزشک، ۵ روز باید در ایزوله به سر ببرد و ۵ روز نیز حضور در محل کار با رعایت کامل فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک امکان پذیر خواهد بود.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
558 کلیک ها  یکشنبه, 02 مرداد 1401 15:36
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا