• استاندار فارس تاکید کرد

لزوم بالفعل شدن ظرفیت‌های فارس در حوزه گردشگری

لزوم بالفعل شدن ظرفیت‌های فارس در حوزه گردشگری
   
لزوم بالفعل شدن ظرفیت‌های فارس در حوزه گردشگری |||| ||||

استاندار فارس با اشاره به پتانسیل‌های بی بدیل این استان در حوزه گردشگری، بر لزوم بالفعل شدن ظرفیت‌های چهارگانه این استان با هدف رونق گردشگری، تاکید کرد.

 محمدهادی ایمانیه در دیدار با ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، احداث پروژه های گردشگری در استان و تاثیر آن را مورد اشاره قرار داد و گفت: بخش خصوصی آماده همکاری در عرصه گردشگری است اما واگذاری تسهیلات از طریق وزارت میراث فرهنگی می تواند این راه را تسهیل کند.

به گزارش راستین آنلاین و به نقل از استانداری فارس، ایمانیه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در سفر به استان فارس، گفت: پتانسیل بی نظیری استان فارس در زمینه گردشگری، صنایع دستی و آثار باستانی دارد.

او با بیان اینکه محروم ترین شهرستان فارس نیز دارای ظرفیت گردشگری است، تاکید کرد: حرم مطهر شاهچراغ(ع) به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) همانند نگینی در استان فارس می درخشد.

استاندار فارس، رتبه استان در گردشگری سلامت را جزو سه رتبه برتر کشور اعلام کرد و اضافه کرد: بیماران از کشور های مختلف مخصوصا کشور های حاشیه خلیج فارس و از استان های دیگر کشور برای درمان به شهر شیراز سفر می کنند و این فرصت مغتنمی برای گردشگری سلامت است.

نماینده عالی دولت در فارس با اشاره به ساخت «همراه سرا» در کنار ۱۲ بیمارستان برای اولین بار در کشور، گفت: فضای همراه سرا ها برای استراحت همراهان بیماران احداث شده که در حال پیگیری برای تکمیل و توسعه این طرح هستیم تا درراستای گردشگری سلامت گام های موثری برداشته شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت چهار گانه گردشگری زیارتی، طبیعی، تاریخی و سلامت بالقوه در استان فارس در حد وفور وجود دارد اما بالفعل محقق نشده است خواستار کمک وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای تحقق جایگاه شایسته فارس در این عرصه شد.

استاندار فارس با بیان اینکه در هیچ نقطه جهان، شعرای نامدار نظیر حافظ و سعدی در یک شهر جمع نشده است، احداث پروژه های گردشگری در استان و تاثیر آن را مورد اشاره قرار داد و گفت: بخش خصوصی آماده همکاری در عرصه گردشگری است اما واگذاری تسهیلات از طریق وزارت میراث فرهنگی می تواند این راه را تسهیل کند.
 
وی با با بیان اینکه محکم کنار گردشگری استان فارس خواهیم بود، از توجه ویژه به این بخش خبر داد و اظهار کرد: سهم مناسبی از صندوق پیشرفت و آبادانی استان فارس برای بخش گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی اختصاص خواهد یافت.
 
نماینده عالی دولت در فارس ضمن اشاره به برگزاری جام جهانی در کشور قطر، مسابقات را فرصتی مناسب برای صنعت گردشگری و صنایع دستی دانست و گفت: با رایزنی های انجام شده، غرفه عرضه صنایع دستی استان فارس در شهر دوحه ایجاد خواهد شد و از ظرفیت گردشگری استان نیز تماشاگران در طول بازی با شرایط عالی بهره مند خواهند شد.
 
ایمانیه در ادامه سخنان خود پیشنهاد داد تا برنامه ای اختصاصی برای معرفی جاذبه های گردشگری استان ها در صدا و سیما تخصیص داده شود چراکه باعث افزایش گردشگران خارجی و داخلی خواهد شد.
 
استاندار فارس ضمن اشاره به تاثیرات قطار سریع السیر از شیراز به مشهد تاکید کرد: راه اندازی این خط کار بسیار ارزشمندی است چراکه هر سه حرم مطهر شاهچراغ(ع)، حضرت معصومه(ع) و حرم امام رضا(ع) را مشمول خواهد شد و گردشگری زیارتی نیز رونق خواهد گرفت بنابراین در این زمینه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می توانند تسهیل کننده باشد.
 
گفتنی است در این دیدار، مجوز هیئت امنایی شدن اداره تخت جمشید، پاسارگاد، سعدیه و حافظیه و همچنین معافیت های مالیاتی هتل ها و اصلاح تعرفه گاز هتل ها و امکان دریافت هزینه اقامت در هتل ها برای گردشگران خارجی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
306 کلیک ها  پنج شنبه, 15 ارديبهشت 1401 21:51
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا