آمادگی تمام دستگاه‌های انتظامی و امدادی فارس برای ایام نوروز

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس از آمادگی تمام دستگاه‌های انتظامی، خدماتی و امدادی برای ایام نوروز خبر داد و به تشریح فعالیت‌های بخش‌های مختلف پرداخت.

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین :اسماعیل قزلسفلی امروز، ۲۱ اسفندماه در مراسم آغاز طرح نوروزی پلیس که در مجتمع انتظامی شهید فعال شیراز همراه با رژه نیروهای انتظامی و امدادی به مناسبت ایام نوروز برگزار شد، گفت: فارس مهد تمدن و پایتخت فرهنگی ایران زمین و برخوردار از آب و هوایی دلچسب و دارای جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بی‌شماری است.

وی با اشاره به وجود بیش از ۳ هزار اثر تاریخی ثبت‌شده و یک هزار و ۴۰۰ بقعه متبرکه در استان فارس، این ظرفیت‌ها را عاملی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی دانست.

قزلسفلی بیان کرد: در بهار طبیعت نیروهای انتظامی و دستگاه‌های امدادی نظیر آتش‌نشانی، هلال احمر، علوم پزشکی و راهداری همه آمادگی پیدا کردند تا میزبانان خوبی برای مردم عزیزی که از اقصی نقاط کشور وارد استان فارس می‌شوند، باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با یادآوری اینکه این استان دارای بیشترین و طولانی‌ترین محورهای شریانی و ترانزیتی در کشور است، گفت: فارس دارای بیش از ۲۱ هزار کیلومتر راه و بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ کیلومتر بزرگراه و بیش از ۲۲۰ کیلومتر آزادراه و ۱۲ هزار کیلومتر راه روستایی است.

قزلسفلی از آمادگی ۶۳ مجتمع خدماتی بین راهی راهداری و ۵۲ راهدار خانه برای ایام نوروز خبر داد و گفت: هلال احمر و امدادگران آن در بیش از ۱۱۳ نقطه استان فارس با راه‌اندازی طرح سفیران سلامت و نشاط اجتماعی آمادگی پیدا کردند تا راهنمای خوبی برای مسافران نوروزی باشند.

وی با بیان اینکه رزمایش ترافیکی و انتظامی پلیس نیز از امروز، ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۲ آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت، افزود: پلیس تمام ظرفیت‌های خود را به کار گرفته است تا با انضباط بخشی به همه راه‌های استان حضور موثر، محسوس و نامحسوس داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با یادآوری اینکه طبق آمار کمتر از ۱۰ درصد رانندگان قوانین راهنمایی را رعایت نمی‌کنند، افزود: پلیس در تأمین امنیت پایدار در سفرها در کنار مردم ایستاده است.

وی همچنین از آماده‌سازی بیمارستان‌های استان فارس و ساماندهی پزشکان متخصص و فوق تخصص برای ایام نوروز خبر داد و گفت: در استان فارس طی ماه ۱۱ گذشته بیش از ۴۵۸ میلیون تردد ثبت شده است که نسبت به سال گذشته رشد ۴ درصدی دارد.

قزلسفلی همچنین از آمادگی مسئولان برای خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی و مردم سخن گفت و افزود: آمارها نشان می‌دهد بیش از ۴۱ درصد از تصادفات مربوط به واژگونی و بر اثر خواب‌آلودگی رانندگان است لذا از رانندگان درخواست می‌شود که حتماً قوانین راهنمایی را رعایت کنند.

انتهای پیام /  108
208 کلیک ها  دوشنبه, 21 اسفند 1402 14:24
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا