محور اصفهان به شیراز، پر ترددترین ورودی استان فارس

محور اصفهان به شیراز، پر ترددترین ورودی استان فارس
   
محور اصفهان به شیراز، پر ترددترین ورودی استان فارس |||| ||||

معاون گردشگری و زیارت استانداری فارس عنوان کرد: پرتردترین ورودی به استان محور اصفهان به شیراز و بعد از آن بوشهر به کازرون و گچساران - نوراباد بوده است .

 

به گزارش راستین آنلاین محمد فرخ‌زاده در جمع خبرنگاران از افزایش ظرفیت پذیریش مسافران نوروزی در مدارس، مساجد و تکایا خبر داد و گفت: در مدارس بر روی مسافران برای نصب چادر بازگشایی می‌شود.

 

او با اشاره به حجم ورود مسافران نوروزی به شهر شیراز و وضعیت اسکان مسافران نوروزی، افزود: با تکمیل مجموعه‌های اقامتی شامل هتل‌ها، مهمان‌سراها، مجموعه‌های بوم گردی ، چهار کمپ اسکان متعلق به شهرداری شامل زیبا شهر، باغ جنت، پایانه مرحوم زهتاب زاده از ظرفیت نمایشگاه بین‌المللی گلستان برای اسکان مسافران نوروزی استفاد شده است.

 

فرخ‌زاده همچنین به اضافه شدن ظرفیت مدارس نواحی چهارگانه آموزش و پروش برای پذیرش و نصب چادر و ورزشگاه‌های شهرداری شیراز و ظرفیت حرم مطهر علی بن حمزه (ع) برای اسکان مسافران نوروزی در مدار خدمات رسانی اشاره کرد.

 

او عنوان کرد: در مراکز اقامتی آموزش پرورش تا شب گذشته ظرف این چند روز تعداد ۱۱ هزار ۳۳۷ نفر در مدارس و دانشگاه فرهنگیان و نواحی مختلف چهارگانه آموزش و پرورش اسکان داده شدند که در کنار آن برنامه‌های فرهنگی خوبی برای مسافران پیش بینی شده و در حال اجرا است. 

 

معاون گردشگردی و زیارت استانداری فارس با اشاره به پیش‌بینی تمهیدات لازم برای اسکان مسافران نوروزی، از افزودن ظرفیت ورزشگاه‌های تحت پوشش ورزش و جوانان استان، ظرفیت جدید در نمایشگاه‌های بین‌المللی شهرک گلستان، مجموعه‌های دارای ظرفیت اوقاف، مساجد ،حسینیه‌ها و تکایا بعنوان ظرفیت‌های جدید برای خدمات دهی به اسکان مسافران نوروزی خبر داد.

 

فرخ‌زاده به بازتوانی ستاد تسهیلات سفر با حضور مدیران و کارشناسان دستگاه‌های مرتبط اشاره و اظهار کرد: استفاده از ظرفیت خانه‌های مسافر که مورد تایید امکان نیروی انتظامی است برای پذیرش مسافران نورورزی در مدار خدمات رسانی قرار می‌گیرد.

 

او اظهار امیداوری کرد که با ساماندهی و اضافه شدن ظرفیت جدید پذیریش مسافر موضوع اسکان مسافران نوروزی در بهترین شرایط قرار بگیرد.

 

معاون گردشگردی و زیارت استانداری فارس همچنین از مسافران نوروزی خواست با زمان‌بندی کردن سفر خود به شهر شیراز یا برگشت از استانهای جنوب به استان بتوانند خدمات با کیفیت تری را دریافت کنند.

 

به گفته فرخ‌زاده در شب گذشته ۳۵ هزار نفر به صورت رسمی در مجموعه کمپ‌های شهرداری و سایر اقامتگاه‌ها پذیرش شدند که به همین تعداد و بیش از این در نقاط مختلف شهر استقرار پیدا کردند.

 

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود گریزی هم به آمار ترددها در جاده‌های فارس زد و گفت: براساس آمار روز سه‌شنبه سوم فرودین یک میلیون و ۵۴ هزار ۱۲۰ تردد در سطح استان ثبت شده است که ورودی های استان ۸۹ هزار ۸۷۳ تردد خودرو را ثبت کردند که میزان آمار ترددهای خروجی از استان ۹۰ هزار و ۱۱۸ بوده ست.

 

فرخ‌زاده با اشاره به ۱۲۹ هزار دروبین تردد شمار در سطح استان فارس تصریح کرد : طی هفت روز گذشته یعنی از ۲۵ اسفند ماه تا سه فرودین ماه ۹ میلیون و ۴۱۶ هزار تردد ثبت شده است.

 

به گفته او، براساس آمار ثبت جابجایی مسافر در پایانه‌های مسافربری استان فارس ۱۹ هزار و ۵۳۸ مسافر توسط اتوبوس‌ها جابه جا شدند که شاهد رشد ۵۵ درصدی نسبت به سالهای گذشته را شاهد هستیم.

 

فرخ‌راده گریزی هم به اعزام ۶۵ کاروان راهیان نور از استان فارس به استان خوزستان زد و گفت: تعداد ۲۳۷۱نفر در این کاروان‌ها حضور داشتند.

 

معاون گردشگری و زیارت استانداری فارس ضمن اشاره به حفظ امنیت و ایمنی تردد در جاده‌های استان توسط کنترل خودروهای نیروی انتظامی در محورهای مختلف گفت: ۱۴۷ خودرو در حال تردد در استان و چهل گشت نامحسوس و در مجموع ۱۸۷ خودرو پلیس راهنمایی و رانندگی بر ترددهای نظارت دارند.

 

فرخ‌زاده با اشاره به جان باختن ۲۶ نفر در در تصادفات هفت روز گذشته استان داشت و گفت: ده نفر از جان باختگان از اتباع خارجی افاغنه هستند.

او با اشاره به رشد ۱۳ درصدی تصادفات در نوروز سال حاری نسبت به سال قبل، خاطرنشان کرد: در تصادفات محورهای پرتردد مثل رامجرد به ابوالحیات ۵۶۲ فقره تصادف رخ داده است همچنین در تصادفاتی که رخ داده است ۵۵ درصد در محورهای محورهای اصلی و ۴۵ درصد در محورهای فرعی بوده است که عمده متوفیان یعنی ۸۴ درصد مربوط به محورهای اصلی است.

 
فرخ‌زاده با بیان اینکه در سفرهای نوروز امسال شاهد افزایش ۱۶ درصدی تخلفات راهنمایی و رانندی و ۱۱ درصدی تخلفات حادثه ساز بوده‌ایم، اضافه کرد: عمده تصادفات از ساعت پنج تا هشت بعد از ظهر رخ داده است که دلیل اصلی آن عدم توجه به جلو و صحبت با تلفن همراه با ۳۲ درصد بوده است.
 
او ادامه اداد: تردد خودروهای مسافران نوروزی از مرکز به جنوب کشور ۳۰۰ درصد افزایش داشته است که که روزهای آتی بر همین میزان برگشت را از سمت جنوب به شهر شیراز خواهیم داشت. 
 
فرخ زاده عنوان کرد: در جلسه ای که پیش بینی شده است ملاحظات در محورهای پرترافیک با مجموعه اورژانسریال نیروی انتظامی راه و شهرسازی و تبادل نظر قرار گرفت
 
معاون استاندار فارس از نظارت بر بازار و تامین مایحتاج خبر داد و گفت: در استان فارس مشکلی در حوزه توزیع میوه، شکر، تخم مرغ و مرغ وجود ندارد و با وجود آنکه نیاز روزانه فارس ۴۵۰ تن مرغ است در حال حاضر ۶۵۰ تن مرغ روانه بازار می‌شود.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
388 کلیک ها  شنبه, 06 فروردين 1401 09:39
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا