سامانه QR صدقات کشور در شیراز رونمایی شد

سامانه QR صدقات کشور در شیراز رونمایی شد
   
سامانه QR صدقات کشور در شیراز رونمایی شد |||| ||||

با حضور مسئولین کشوری از استانی امروز ۹ دی ۱۴۰۰ سامانه QR صدقات که پرداخت صدقه به صورت الکترونیک را فراهم می کند، به صورت نمادین در فارس راه اندازی شد.

 

به گزارش راستین آنلاین  جعفر صباغیان امروز (پنج شنبه 9 دی) در مراسم رونمایی از سامانه QR صدقات کشور که در شیراز برگزار شد، ضمن گرامیداشت سالروز حماسه «9 دی»، روز بصیرت، ایام فاطمیه و همچنین سالروز شهادت شهید سلیمانی، گفت: سامانه های متعددی در کمیته امداد وجود داشت و با توجه به اینکه اعتماد افزایی مردم نسبت به کمیته امداد افزایش پیدا کند و لزوم شفافیت بیشتر در عملکرد این نهاد حمایتی که شفافیت بیشتری در منظر عمومی وجود داشته باشد، استفاده از بسترهای الکترونیک یکی از دغدغه هایی بود که در دستور کار قرار گرفت. 

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی (ره) اضافه کرد: این موضوع مورد توجه مسئولین کمیته امداد قرار گرفت و به همین دلیل در استان فارس که استانی موفق در اجرای عملیات امداد هوشمند و کارآمد و ارائه خدمات در بستر الکترونیک محسوب می شود. 

وی با اشاره به اینکه سامانه QR صدقات که پرداخت صدقه به صورت الکترونیک را فراهم می کند امروز به صورت نمادین در فارس راه اندازی شد و این سامانه در کل کشور این سامانه قابل استفاده است، اظهار کرد: مردم عزیز با توجه به مسائل بهداشتی و رعایت نکات بهداشتی کمتر از اسکناس استفاده می کنند از این طریق اقدام به پرداخت صدقه کنند، این سامانه در کل کشور اجرایی شد و عزیزان صدقات روزانه خود را از این طریق واریز می کنند. 

همچنین در این مراسم محمد بذرافشان گفت: مردم استان فارس هم در پرداخت صدقات به خوبی فعال بوده اند و فارس جز استان ها برتر در پرداخت صدقات محسوب می شود. 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس اضافه کرد: با توجه به کمبود اسکناس و سکه در منازل و در راستای اعتماد سازی، تسریع در امر پرداخت صدقات و کمک بهتر به نیازمندان طرح QR صدقات در فارس به عنوان استان برتر در کشور، راه اندازی شد و از این به بعد مردم می توانند صدقات خود از طریق QR پرداخت کنند. 

وی اظهار کرد: تا امروز استان فارس به عنوان استان اول در حوزه QR معرفی شده است و قریب به 400 هزار صندوق صدقات مشترکان می توانند با نصب برچسب این QR روی در منازل، آپارتمان ها و در منازل صدقات خود را واریز کنند و یا با نصب اپلیکیشن مخصوص روی گوشی و یا استفاده از لینک QR روی گوشی های اندروید، کمتر از یک دقیقه نسبت به پرداخت صدقات در این شیوه نوین و با کارت های عضو شتاب داشته باشند. 

بذرافشان گفت: نزدیک به 170 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد داریم که در هشت ماهه اول سال بیش از 16 میلیارد تومان در قالب صدقات مردم فارس، به نیازمندان کمک کردند و در مجموع مردم بیش از 157 میلیارد تومان کمک نقدی به نیازمندان کمک کردند که غیر از کمک های کالایی به حساب آمده است. 

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
595 کلیک ها  پنج شنبه, 09 دی 1400 15:52
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا