اثر مرتضی کشاورز شاعر فارسی در مسجد نصیرالملک شیراز رونمایی شد

اثر مرتضی کشاورز شاعر  فارسی در مسجد نصیرالملک شیراز رونمایی شد
   
اثر مرتضی کشاورز شاعر  فارسی در مسجد نصیرالملک شیراز رونمایی شد |||| ||||

سومین اثر  شاعر، هنرمند، معمار، خطاط و نقاش فارسی در مسجد نصیرالملک شیراز رونمایی شد.

 
به گزارش خبرنگار راستین آنلاین از مجموعه شعر و خوشنویسی با عنوان《آرزوها》اثر مرتضی کشاورز طی مراسمی با حضور مسئولان میراث فرهنگی و فعالان میراث فرهنگی و گردشگری فارس رونمایی به عمل آمد.
در این آئین رونمایی ، کشاورز هنرمند و شاعر استان فارس اظهار نمود: اگرچه شعر و  خوشنویسی شیراز اگرچه قدمت و عظمت بسیاری دارد لیکن هنوز مکتب شعر شیراز و مکتب خوشنویسی شیراز  به درستی ایجاد و تبیین نشده است و باید تلاش نمود شیراز در شعر و خوشنویسی دارای مکتب گردد.
این هنرمند معمار فارس گفت: شیراز در قله های شعر و‌ادبیات قرار دارد اما سبک و مکتب شیراز در شعر و خوشنویسی، نیاز است که بیش از پیش بدان پرداخته شود. در کنار غزل ها و رباعی هایم در تک‌تک صفحات کتاب جدیدم《آرزوها》به هنر خوشنویسی شکسته نیز پرداخته ام. خوشنویسی ایرانی از خط کوفی آغاز و با ترکیب نسخ و تعلیق به نستعلیق رسیده و هم اکنون با روان نویسی در کتابت و ابداع فرم های جدید و سیال به شکسته نستعلیق رسیده است.
وی افزود: هرکسی در هر جایگاه در جامعه دارای رسالتی است و به اندازه بضاعتش باید نشاط را به جامعه تزریق نماید. قرن جدید را قرن امید نامید و ابراز امیدواری نمود قرن جدید قرن پایان انتظار و ظهور آقا امام زمان (عج) باشد.
مجموعه شعر و خوشنویسی آرزوها اثر مرتضی کشاورز با تخلص م.تفاوت، مشتمل بر ۸۰ رباعی ، ۵۰ غزل و ۱۳۰ اثر خوشنویسی شکسته در ۱۶۰ صفحه توسط انتشارات سارات به چاپ رسیده است.
غزل های من را پس بدهید و ندیدن دلیل نبودن نبود، دو اثر دیگر مرتضی کشاورز می باشد که توسط همین انتشارات و در سال های ۹۹ و ۴۰۰ چاپ و در آرامگاه سعدی و اقامتگاه سنتی راوی شیراز رونمایی گردیدند.
انتهای پیام /  وحید پارسایی
605 کلیک ها  پنج شنبه, 26 اسفند 1400 18:16
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا