باید بر ساز و کار های حمایتی تدبیری محکم داشته باشیم

باید بر ساز و کار های حمایتی تدبیری محکم داشته باشیم
   
باید بر ساز و کار های حمایتی تدبیری محکم داشته باشیم |||| ||||

استاندار فارس با بیان اینکه نخبگان را در المپیادها و مسابقات علمی انتخاب و دو دستی تقدیم دشمن می‌کنیم که حرکتی غیرمنطقی است، گفت: اگر حرکتی در انتخاب بهترین‌ها داریم باید سازوکارهای حمایتی بعد از آن را همزمان تدبیر کنیم. 

 
به گزارش راستین آنلاین دکتر محمدهادی ایمانیه سه‌شنبه ۲۳ آذر در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر استان فارس که به میزبانی دانشگاه شیراز و همزمان با هفته پژوهش و فناوری برگزار شد، گفت: فارس توانمندی‌های فراوانی در زمینه علمی و پژوهشی دارد که می‌توان آنها را از بالقوه به بالفعل تبدیل کرد.
 
او با اشاره به رتبه نخست فارس در زمینه علم و پژوهش در میان استان‌های کشور، خطاب به اساتید دانشگاه حاضر در جلسه افزود: این رتبه حاصل زحمات شما بوده که به خوبی منعکس و منجر به کسب این رتبه شده است. 
 
استاندار فارس با بیان اینکه چندین هزار استاد دانشگاه، ۲۰۰ هزار دانشجو و مراکز علمی و دانشگاهی در استان فارس یک بدنه بزرگ، پرانرژی و پرتلاش است، عنوان کرد: با این ظرفیت می‌توان حرکت جدیدی را در استان شروع کرد.
 
ایمانیه با بیان اینکه امروز حرکت مدیریتی مبتنی بر علم و دانش را آغاز کردیم و تلاش شده از متخصصان رشته‌های مختلف در حوزه اجرا کمک بگیریم که نیاز به توسعه دارد، تاکید کرد: باید دفتر یا ستادی برای هماهنگی بین دانشگاه‌ها و مدیریت اجرایی استان راه‌اندازی شود.
 
او خاطرنشان کرد: باید به سرعت آیین‌نامه چگونگی کمک دانشگاه به مدیریت اجرای استان تدوین شود و مسائل مالی و پشتوانه اعتباری این حرکت نیز لحاظ شود. 
 
استاندار فارس همچنین با بیان اینکه یک درصد اعتبار پژوهشی باید به یاری این دبیرخانه بیاید، چراکه مدیریت علمی در استان باید مورد توجه باشد، عنوان کرد: نمی‌توان گفت که همه پژوهش‌ها باید کاربردی باشند و از طرفی فقط چاپ شوند و هیچ مشکلی را هم حل نکنند.
 
ایمانیه با بیان اینکه این دانش‌ها باید کاربرد اجتماعی داشته باشند، تصریح کرد: بالاترین مرگ ناشی از تصادفات در استان است و حل آن نگاه علمی و کارشناسی می‌خواهد یا به عنوان مثال؛ گلایه از اعتیاد همواره وجود دارد یا مسئله مهاجرت از روستا به شهر را باید چگونه مدیریت کرد؟ اینها مشکلاتی است که با راه‌حل‌های فی البداهه به جایی نمی‌رسد. 
 
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه مشکل کمبود آب در همه جای استان وجود دارد اما آیا فقط باید سد زد یا آب را منتقل کرد؟ گفت: انتقال آب خود نیز محل مناقشه بین محیط زیست و تامین آب برای شرب و کشاورزی است، برای تعادل بین این مسائل باید به دنبال راهکارهای علمی باشیم. 
 
استاندار فارس با بیان اینکه دانشگاه‌ها و سطوح علمی باید با دانش و تجربه خود گره‌ها را باز و مشکلات را حل کنند، افزود: باید به شرکت‌های دانش بنیان و تحقیقات منجر به تولید و کسب ثروت از تولید، اهمیت ویژه‌ای داده شود تا هم خودشان توسعه پیدا کننند و محدود نشوند و هم راه را برای جوانان باز شود و رشد کنند. 
 
ایمانیه با بیان اینکه باید یک زنجیره ایجاد شود تا همواره یکدیگر را حمایت کنند، افزود: یکی از اهداف شکل‌گیری مجمع خیرین این است که فراتر از قوانین کشوری بتوانیم مشکلات جوانان را در حوزه علم حل‌ کنیم.
 
او با تاکید بر اینکه برای مهاجرت جوانان به خارج از کشور که دغدغه رهبری است باید تدبیر شود تا حداقل در سطح استان کمک کنیم تا یک جوان در کشور ماندگار باشد، گفت: وظیفه ما حمایت از جوانان است تا در کشور ماندگار باشند و به مدیریت استان و کشور اعتماد کنند، باید از خود بگذریم برای اینکه جوانان امیدوارتر باشند و به سرزمین خود خدمت کنند. 
 
استاندار فارس با بیان اینکه در تمام ملاقات‌ها با صنایع ارتباط صنعت، کشاورزی و دیگر عرصه‌های اقتصاد با دانشگاه‌ها را دنبال کردیم تا از توانمندی دانشگاه‌ها استفاده شود، گفت: هم صنعتگران و هم دانشگاهیان توانمندی‌ها و نیازها را بیان کنند، تورهای دانشگاهی برای بازدید از صنایع شکل بگیرد تا ارتباط صنعت و دانشگاه تقویت شود. 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
380 کلیک ها  سه شنبه, 23 آذر 1400 14:05
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا