مهمترین اصل شناساندن و معرفی معروف ها به جامعه است

مهمترین اصل شناساندن و معرفی  معروف ها به جامعه است
   
مهمترین اصل شناساندن و معرفی  معروف ها به جامعه است |||| ||||

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با اشاره به آیه ۱۰۴ سوره آل عمران، تاکید کرد که مهمترین کار در انجام صحیح فریضتین، شناساندن و معرفی معروف‌ها به جامعه است.

آیت‌الله کاظم صدیقی، در بازدید از ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس، با اشاره به روایتی از حضرت امیرالمومنین علی(ع) با این معنی که "خدا مشمول رحمت قرار دهد کسی را که اندازه و قدرش را بشناسد و قدم از مرزش فراتر ننهد"، گفت: انسان باید خودش را بشناسد، امکاناتی که خدا به او داده است را ارزیابی کند، بعد با شناسایی نیازها، متناسب با آنها برنامه ریزی کند.

به گزارش راستین آنلاین به نقل از ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس، امام جمعه موقت تهران با یادآوری اینکه در راه امر به معروف و نهی از منکر، توجه به چند نکته ضرورت دارد، اولین این نکات را اخلاص دانست و گفت: طبق فرمایشات امام باقر(ع) که می فرمایند " اِنَّ الاَْمْرَ بِالْمَعْروفِ وَ النَّهْیَ عَنِ الْمُنـکَرِ سَبیلُ الاَْنْبیاءِ وَ مِنْهاجُ الصُّلَحاءِ، فَریضَةٌ عَظیمَةٌ بِها تُقامُ الْفَرائِضُ، وَ تَاْمَنُ الْمَذاهِبُ وَ تَحِلُّ الْمَکاسِبُ، وَ تُرَدُّالْمَظالِمُ وَ تَعْمُرُ الاَْرْضُ"، دیگر فرائض دینی به وسیله این اصل اقامه می شود و امر به معروف و نهی از منکر  نظارت عمومی و بیداری و احساس مسئولیت در برابر دین و جامعه است.

آیت‌الله صدیقی ادامه داد: باید طوری برنامه ریزی کرد که آحاد مردم نسبت به خوبی ها شوق و نسبت به بدی ها نفرت پیدا کنند و  فرهنگ سازی به شکلی باشد که مشوق مردم به سمت نیکی ها باشد و این حرکت تحقق پیدا نمی کند مگر در پرتو اخلاص و کار برای خداوند متعال.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، سبک کار و حرکت در امر به معروف و نهی از منکر را بر پایه ایجاد اعتماد مردم دانست و گفت: باید مردم بدانند امر به معروف و نهی از منکر خیرخواهی، مهربانی، دلسوزی و افزودن خوبی ها و برکات در جامعه است.

آیت‌الله صدیقی با اشاره به آیه ۱۰۴ سوره آل عمران، خاطرنشان کرد که اگر در جامعه ابتدا معروف ها شناخته و جا انداخته شود، منکر به وجود نمی آید؛ لذا هرجا معروف ها را برجسته و تابلو زیبایی از معروف ها در جامعه ترسیم کردیم، انسان از بدی فاصله می گیرد. برعکس اگر امر به معروف و نهی از منکر به عنوان مزاحمت، برخورد سلبی و سخت گیرانه تلقی شد، از اهداف زیبای این فریضه الهی دور خواهیم ماند.

او ادامه داد: باید از مقبولات شروع کرد، همچنان که وجود مقدس و نازنین پیامبر اکرم(ص) در حرکت خود اولویت ها را در نظر می گرفتند ما هم در حوزه احیاء این فریضه باید اولویت ها را مدنظر بگیریم و رعایت کنیم و بدانیم که با مردم و مشارکت دادن آحاد آنان احیاء دین خدا شکل می گیرد و تا حرکت ملی را شروع نکنیم موفق نخواهیم بود.

بزرگترین معروف جا انداختن اصل نظام و ولایت فقیه است

آیت‌الله صدیقی گفت: در عصر کنونی که هجمه دشمن با تمام قوا و ابزار مختلف به سمت نظام مقدس جمهوری اسلامی رفته است، بزرگترین معروف جا انداختن اصل نظام و اصل ولایت فقیه است که منشاء خیرات و برکات کثیر محسوب می‌شود.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، آیه ۴۶ سوره مبارکه سبأ؛ با این مضمون که "بگو من فقط به شما یک اندرز می‏‌دهم که دو دو و به تنهایی برای خدا به پا خیزید"، را مصداقی از اخلاص عملی حضرت علی(ع) دانست و ابراز امیدواری کرد که همه مسئولان مصداق این آیه شریفه قرار گرفته و به فکر مردم باشند زیرا مردم اهل و عائله مسئولان محسوب می‌شوند.

آیت‌الله صدیقی خاطرنشان کرد: در این راه نباید منیت و خودخواهی وجود داشته باشند، چرا که اگر در این راه و حرکت مقدس منیت و خودخواهی وجود داشت نه دنیا آباد می شود و نه آخرت؛ خدا را شاکریم که عالم فرزانه و مدبری همچون حضرت آیت الله دژکام در فارس سکان دار این حرکت هستند و باید گوش به سخنان ایشان فرا دهیم چرا که در واقع شعاع همان حرکت امامت است.

نماینده ولی فقیه در فارس، امام جمعه شیراز و رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس نیز گفت: احیاء این فریضه واجب الهی بوسیله آحاد مردم و به دست خود مردم باید شکل گیرد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام خاطرنشان کرد: در همین راستا از ظرفیت های مردمی و ایجاد شبکه های محلی مردمی نباید غفلت کرد.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
474 کلیک ها  یکشنبه, 03 مرداد 1400 14:06
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا