تثبیت اراضی ملی ،تعویض اسناد دفترچه ای مهم ترین‌گام در جهت انجام تکلیف اداره ثبت اسناد

تثبیت اراضی ملی ،تعویض اسناد دفترچه ای مهم ترین‌گام در جهت  انجام تکلیف اداره ثبت اسناد
   
تثبیت اراضی ملی ،تعویض اسناد دفترچه ای مهم ترین‌گام در جهت  انجام تکلیف اداره ثبت اسناد |||| ||||

تثبیت اراضی ملی ،تعویض اسناد دفترچه ای و صدور اسناد مالکیت مهم ترین گام در جهت انجام تکالیف ادارات ثبت اسناد و املاک و مرتفع گردیدن مشکلات حقوقی و قضایی خواهد شد.



نشست مدیران کل ثبت اسناد و املاک و منابع طبیعی فارس با هدف سرعت بخشی به فرایند تثبیت اراضی ملی استان برگزار شد.

به گزارش راستین آنلاین در این نشست مدیرکل ثبت فارس مرتفع گردیدن بسیاری از معضلات حوزه املاک و اراضی را در گرو اجرای قانون جامع حد نگار عنوان داشت و تصریح کرد: تثبیت اراضی ملی ،تعویض اسناد دفترچه ای و صدور اسناد مالکیت مهم ترین گام در جهت انجام تکالیف ادارات ثبت اسناد و املاک و مرتفع گردیدن مشکلات حقوقی و قضایی خواهد شد.

در این نشست که با هدف پیگیری تحقق قانون جامع حد نگار منجمله سرعت بخشی به تثبیت قطعات اراضی ملی و صدور اسناد مالکیت مربوطه و نیز تعویض اسناد مالکیت دفترچه ای اراضی فوق الذکر به کاداستری صورت پذیرفت سید مهدی هاشمی مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس ضمن بیان عملکرد این اداره کل در سال گذشته و ماههای سپری شده از سال جاری نتایج مطلوب و تثبیت بخش اعظم اراضی ملی در این استان را ماحصل تفکر جهادی، پیگیری مصوبات سازمانی و عزم راسخ دو مجموعه ثبت و منابع طبیعی در حفظ و حراست از بیت المال عنوان داشت.

وی تثبیت بالغ بر 7 میلیون و 200 هزار هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی فارس را گامی ارزشمند در اجرای قانون جامع حد نگار و کوتاه نمودن دست متعرضان به این اراضی برشمرد و استمرار این روند را مستلزم تداوم تعامل این ادارات در این مسیر دانست.

هاشمی مرتفع گردیدن بسیاری از معضلات حوزه املاک و اراضی را در گرو اجرای بهینه قانون جامع حد نگار عنوان داشت و تصریح نمود: تثبیت و بستر سازی صدور اسناد مالکیت مهم ترین گام در جهت انجام تکالیف ادارات ثبت اسناد و املاک و مرتفع گردیدن مشکلات حقوقی و قضایی خواهد شد.

در ادامه این نشست کارشناسان حاضر در جلسه در خصوص تسریع در روند انجام کار واصلاح فرایندها به بحث و تبادل نظر پرداختند و مقرر گردید این جلسات کارشناسی تا حصول نتیجه تداوم یابد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
204 کلیک ها  شنبه, 26 تیر 1400 10:08
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا