• رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

ورود واکسن و تزریق آن به معنای پایان کرونا نیست

ورود واکسن و تزریق آن به معنای پایان کرونا نیست
   
ورود واکسن و تزریق آن به معنای پایان کرونا نیست |||| ||||

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به آغاز اجرای واکسیناسیون کرونا در استان فارس همزمان با سراسر کشور از فردا، بر ضرورت حفظ پایبندی به رعایت پروتکل های بهداشتی با وجود اجرای این واکسیناسیون تاکید کرد.

 
 
به گزارش راستین آنلاین مهرزاد لطفی در اجلاس فصلی روسای شبکه های بهداشت و درمان استان فارس که از ابتدای ظهر امروز در مجتمع ولایت آغاز شد، با اشاره به یک سال تلاش شبانه روزی خانواده سلامت فارس در برابر کرونا، از این تلاش ها تقدیر کرده و کارنامه این خدمات را درخشان خواند.
 
او با اشاره به برگزاری نشست های روزانه ستاد دانشگاه برای رصد، پیگیری و برنامه ریزی اقدامات مقابله با کرونا طی یک سال گذشته و حتی در روزهای تعطیل، دستاورد این اهتمام را وضعیت مطلوب فارس نسبت به دیگر استان های کشور، ثبت کمترین میزان مرگ و میر مبتلایان و بیشترین موارد نمونه گیری و بیماریابی در سطح کشور خواند.
 
ضرورت پایبندی به اهمیت رعایت پروتکل های بهداشتی مانند گذشته
 
به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با وجود آغاز واکسیناسیون در کشور و استان، ضرورت پایبندی به اهمیت رعایت پروتکل های بهداشتی مانند گذشته وجود دارد و این اقدام نباید موجب برخی عادی پنداری ها در سطح جامعه شود.
 
 
 لطفی با بیان اینکه ورود واکسن و تزریق آن به معنای پایان کرونا نیست؛ از مدیران سلامت استان خواست تا نسبت به تداوم رعایت توصیه های بهداشتی در استان، تلاش جدی داشته باشند.
 
او با ابراز نگرانی نسبت به موج جدید بیماری کرونا در استان، این را نشان دهنده برخی سهل انگاری ها و عادی پنداری ها در سطح جامعه دانست.
 
بهبود تعامل با مسوولان شهرستان ها در مسیر تحقق اهداف سلامت
 
توصیه دیگر رئیس دانشگاه در جمع روسای شبکه های بهداشت و درمان استان، بهبود تعامل با مسوولان شهرستان ها در مسیر تحقق اهداف سلامت و توسعه امر بهداشت و درمان استان بود.
 
لطفی تاکید کرد: یکی از درس های بزرگ کرونا که باید همواره به کار بسته شود، نقش مهم تعامل و همکاری در پیشبرد بهتر امور و گذر از روزهای سخت است که ما در بحران کرونا، با همدلی و همراهی خوبی که در استان فارس از سوی امام جمعه، استاندار، اصحاب رسانه، مسوولان نظامی و انتظامی، همچنین مسوولان نظارتی و اجرایی داشتیم، اهمیت این حمایت و همدلی را بیش از همیشه احساس کردیم.
 
رایزنی برای افزایش سهمیه دارویی استان فارس
 
او در ادامه بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به این موضوع که ۲۷ درصد بیماران بستری در بیمارستان های استان فارس را بیماران سایر استان ها تشکیل می دهند، حجم خدمات دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سطح کشور را گسترده خواند و از تلاش و رایزنی برای افزایش سهمیه دارویی استان فارس خبر داد.
 
پیگیری سریع برای اتمام پروژه‌های عمرانی سلامت در استان، دیگر محور مورد تاکید رئیس دانشگاه در جمع روسای شبکه های بهداشت و درمان استان بود.
 
او همچنین در خصوص مصوبات هیات رییسه دانشگاه، اعتبارات، حقوق و مزایای کارکنان، فعالیت پزشکان خانواده و انتظارات از شبکه‌ های بهداشت و درمان، توضیحاتی ارایه داد.
 
بررسی نحوه عملیاتی سازی آغاز واکسیناسیون کرونا در فارس
 
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز هدف از برگزاری این اجلاس را بررسی آخرین اقدامات در برابر کووید۱۹ و نحوه عملیاتی سازی آغاز واکسیناسیون کرونا عنوان کرد.
 
 
عبدالرسول همتی با بیان اینکه سه نشست پیشین این اجلاس در سال جاری به دلیل شیوع کرونا به صورت وبینار برگزار شد، به بررسی فعالیت‌ های در دست اقدام و مرور برنامه سال آینده شبکه‌ های بهداشت و درمان، معاونت ‌های بهداشت، درمان، توسعه مدیریت و منابع، غذا و داروی دانشگاه در این نشست اشاره کرد.
 
او همچنین در خصوص انتظارات گروه های مختلف معاونت بهداشت دانشگاه از شبکه های بهداشت و درمان، موج جدید کروناویروس و راهکارهای تقویت آمادگی در این زمینه، روند انجام تست های pcr و سریع در استان، نحوه اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، آمار مبتلایان به کرونا و قرنطینه بیماران، توزیع واکسن کرونا و عملکرد مطلوب برخی از شهرستان ها توضیحاتی ارایه داد.
 
تاکید بر پیگیری فرایند اجرای پروژه‌ های عمرانی حوزه سلامت فارس
 
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز دیگر عضو این اجلاس فصلی بود که در خصوص مدیریت های مختلف این معاونت مانند امور مالی، پشتیبانی و رفاهی، منابع فیزیکی و نظارت بر طرح های عمرانی، منابع انسانی و اقتصاد سلامت توضیحاتی ارایه داد.
 
علی اکبری همچنین ضمن تاکید بر لزوم استفاده از سامانه الکترونیک دولت برای خریدها، پیگیری فرایند اجرای پروژه‌ های عمرانی، هماهنگی لازم بین روسای شبکه های بهداشت و درمان با بیمارستان ها برای مدیریت صحیح فرایند نقل و انتقال کارکنان، اجرای قانون حدنگار و مستندسازی املاک دولتی و مشارکت در ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی(جشنواره شهید رجایی) سال ۹۹ را در دستور کار شبکه های بهداشت و درمان استان قرار داد.
 
تقدیر از یک سال تلاش شبکه های بهداشت و درمان استان در مقابله با کرونا
 
سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز با اشاره به ضرورت استفاده از تمام ظرفیت ‌های موجود در حوزه سلامت استان، از تلاش روسای شبکه ‌های بهداشت و درمان استان در مدیریت بیماری کووید۱۹ تقدیر کرد.
 
اورنگ ایلامی بامعرفی بیشتر انواع واکسن های کروناویروس و روش تزریق آن، اظهار کرد: نخستین محموله واکسن روسی کرونا ویروس، همزمان با سراسر کشور و با اولویت کارکنان بخش مراقبت ‌های ویژه بیمارستان ها، فردا وارد شیراز می شود.
 
او ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون راه اندازی کلینیک های بیماری های غیرواگیر در استان تاکید کرد: در بحران کرونا نباید از بیماری ها و بیماران غیرواگیر غافل شد.
 
تجویز منطقی خدمات پاراکلینیک، دریافت مجوزهای مختلف، مدیریت امور بیمارستانی و تمدید طرح نیروهای انسانی، دیگر محور صحبت های سرپرست معاونت درمان دانشگاه در این نشست بود.
 
ضرورت نظارت بر تخلف در تولید داروهای سنتی به ویژه در زمینه کرونا
 
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز یکی از دغدغه‌های این معاونت در پاندمی کرونا ویروس را تامین دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی برشمرد و بر نظارت ویژه بر داروخانه ‌ها، مراکز سوء مصرف مواد و کلینیک های ترک اعتیاد تأکید کرد.
 
محمدرضا حیدری همچنین در خصوص اعتبارات خرید دارو و تجهیزات، کمبودهای دارویی در سطح ملی، مراکز متخلف تهیه داروهای سنتی به ویژه در زمینه کرونا، مدیریت آزمایشگاه های مرجع غذا و دارو، توضیحاتی ارائه داد.
 
 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
204 کلیک ها  سه شنبه, 21 بهمن 1399 09:37
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

موارد مرتبط

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بازگشت به بالا
بالا