توسعه جامعه با اولویت دادن به پژوهشگران و نخبگان دانشگاهی

استاندار فارس  در آيين تجليل از پژوهشگران برتر فارس،  گفت:  اگر قرار است كشور حركت رو به جلويي داشته باشد ،قطعا بايد از مسير دانشگاه و دانشگاهيان بگذريم تا شاهد توسعه پايدار در كشور باشيم.  

 
عنایت الله رحیمی ضمن تبريك هفته پژوهش و فناوري به جامعه علمي و دانشگاهي، افزود :  امروز دشمنان به دنبال سياه نمايي و ايجاد فضاي ياس و نااميدي و همچنين تبيين تفكر باطل مبني بر ناكارآمدي نظام هستند .
او ادادمه داد :اما نظام جمهوري اسلامي و كشور ايران از كشورهاي با ثبات در امور داخلي و اثرگذار در عرصه بين المللي به ويژه در حوزه علمي و دانش بنيان محسوب مي شود.
 
استاندار فارس تاكيد كرد: يكي از رسالت هاي اصلي هر شهروندي به ويژه نخبگان جامعه دانشگاهي اين است كه فضاي كشور را به سمت كار و تلاش و نشاط و اميد سوق دهند ، تا فرايند توسعه تداوم يابد و شاهد اثرگذاري فعاليت ها در زندگي باشيم،
 
 
او وجود ١٦٤ واحد مركز آموزشي و ٢٠٠ هزار دانشجو را يك سرمايه عظيم براي اين استان دانست و‌گفت: اگر به درستي از پتانسيل آنها استفاده شود قطعا شاهد اثرگذاري لازم خواهيم بود.
 
استاندار فارس با تاکید بر این نکته که مي‌توانيم به دانش بنيان كردن اقتصاد كشور با استفاده اين ظرفيت‌ها كمك كنيم، عنوان کرد: امروز دیگر نمي‌توانيم بگوييم اقتصاد استان فارس بر پایه كشاورزي سنتي حركت مي‌كند بلكه بايد به سمت كشاورزی دانش بنيان حركت كنيم كه در این راستا مراكز تحقيقاتي فعال هستند.
 
رحیمی همچنین به افزايش بهره وري با استفاده از پتانسيل دانشگاهيان و صنعت هم اشاره و بیان کرد: تلاش بر اين شده تا اولويت‌هاي تحقيقاتي فارس با مجامع علمي در زمینه بهداشت و درمان، سلامت جامعه، كشاورزي، منابع آبي، محيط زيست و تامين امينت پايدار اقتصاد تعیین شوند که نتيجه آن انتخاب فارس به عنوان استان برتر در زمینه پژوهش و فناوری در پنجمين سال متوالي شد.
 
او ابراز امیدواری کرد که با تداوم روحیه همدلي و همكاري شاهد روزهاي بهتري برای شهروندان فارسي باشیم و تاکید کرد که دانشگاه شيراز و دانشگاه علوم پزشكي شيراز بايد تهديدها را تبديل به فرصت كنند.

همچنین در استان فارس تصميم بر اين بوده و هست كه ارتباط تنگاتنگي بين جامعه علمي دانشگاهي چه دانشگاه علوم پزشكي شيراز و دانشگاه شيراز و چه ديگر مراكز آموزش عالي وجود داشته باشد.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
256 کلیک ها  چهارشنبه, 03 دی 1399 12:30
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا