بررسی و پیگیری ضرر و زیان حوزه حمل و نقل شهری

در کنفرانسی با وزرای کشور، راه و شهرسازی  پیشنهادات استاندار فارس به منظور کاهش ضرر و زیان در حوزه حمل و نقل درون و برون شهری مطرح شد. 

 
به گزارش راستین آنلاین استاندار فارس گفت : همه مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در حوزه حمل و نقل در استان فارس به خوبی اجرا شده است. 
 
عنایت الله رحیمی در نشست مشترک کمیته حمل و نقل عمومی ستاد ملی و قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت کرونا با حضور وزیر کشور و وزیر راه و شهرسازی با فعالیت‌های انجام شده در حوزه حمل و نقل عمومی درون و برون شهری در راستای مدیریت و کنترل شیوع بیماری کرونا به بیان تاثیرات این محدودیت ها پرداخت. 
 
او عنوان کرد: افزایش هزینه‌های متولیان به ویژه شهرداری‌ها، کاهش درآمد شهرداری ها حاصل از فروش بلیط ها واحدهای تجاری، افزایش هزینه کمک های معیشتی به رانندگان، توزیع ماسک، هزینه ضد عفونی کردن، افزایش پرداخت یارانه ها از جمله محوری ترین موضوعاتی است که می‌توان به عنوان آسیب شناسی محدودیت‌های کرونایی در حمل و نقل عمومی مورد بررسی قرار داد.
 
استاندار فارس در ادامه با بیان اینکه بخش زیادی از ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوس در اختیار بخش خصوصی است اظهار کرد: در حال حاضر شاهد متضرر شدن رانندگان و مالکین در این حوزه هستیم و شرکت‌های مذکور نیز با کاهش جدی درآمد و افزایش هزینه رو به رو شده اند.
 
رحیمی تاکید کرد: ضررها و آسیب‌های یادشده در حوزه حمل و نقل ریلی و هوایی نیز کاملا مشهود است.
 
او همچنین خاطرنشان کرد: اقدامات مصوب ستاد ملی مدیریت کرونا و قرارگاه عملیاتی ستاد شامل ضدعفونی کردن وسایل نقلیه، ایستگاه‌ها، ترمینال ها فرودگاه ها و سایر موارد به نحو احسن انجام شده و استعلام از سامانه سروا( سامانه استعلام وضعیت کرونایی مسافران جاده‌ای) توزیع ماسک، کنترل تعداد مجاز مسافر ، رعایت پروتکل‌ها، جلوگیری از سفرهای غیرضروری، جلوگیری از عبور و مرور خودروها از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح،در دستور کار بوده و به خوبی اجرایی شده است. 
 
استاندار فارس در این ارتباط ویدئو کنفرانسی همچنین پیشنهاداتی با هدف کاهش آسیب و ضرر و زیان در حمل و نقل عمومی درون و برون شهری مطرح کرد.
 
همچنین افزایش تخصیص کمک هزینه یا مابه تفاوت بلیط به اتوبوسرانی و مترو، کمک به نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی، تامین واگن های مترو اعم از خرید داخلی و خارجی، جبران هزینه های شهرداری،ادامه توزیع لاستیک با ارز نیمایی به ناوگان حمل و نقل درون شهری و برون شهری، اجازه افزایش انتشار اوراق مشارکت توسط شهرداری های کلانشهرها جهت توسعه و تجهیز ناوگان حمل و نقل شهری به ویژه مترو، کمک معیشتی به رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی، افزایش تسهیلات کرونا به رانندگان، مالکین و شرکتهای حمل و نقل درون شهری، کمک به بخش خصوصی از طریق قبول پرداخت قسمتی از حق بیمه تامین اجتماعی و بیمه خودرو توسط دولت، بخشودگی مالیاتی، ادامه انجام امهال و استمهال بدهی های بانکی برای ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله پیشنهادات استاندار فارس در این جلسه بود. 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
304 کلیک ها  چهارشنبه, 12 آذر 1399 20:04
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا