• نماینده ولی فقیه در فارس مطرح کرد:

تلاش عامدانه عده‌ای برای هنجارشکنی

تلاش عامدانه عده‌ای برای هنجارشکنی
   
تلاش عامدانه عده‌ای برای هنجارشکنی |||| ||||

  نماینده ولی فقیه در استان فارس ضمن ابراز تاسف از برخورد هتاکانه با یک خانواده شهید آمر به معروف در شیراز، تاکید کرد که جریانی در این شهر عامدانه و با برنامه‌ریزی به دنبال هنجارشکنی و هتک حیثیت مقدسات و ارزش‌های دینی و باورهای ملی است.


به گزارش راستین آنلاین آیت‌الله لطف‌الله دژکام ظهر دوشنبه ۷ شهریور با همراهی فرمانده سپاه فجر و رئیس کل دادگستری استان فارس و جمعی از مسئولان محلی، ضمن حضور در منزل شهید حاج منصور خادم‌صادق، از مادر و خواهر آن شهید که روز گذشته (یکشنبه ششم شهریور) مورد هتاکی و ضرب و شتم قرار گرفته بودند، دلجویی کرد.
امام جمعه شیراز، با بیان اینکه متاسفانه مظلومیت تاریخی آل‌الله، این بار در حرم سوم اهل‌بیت(ع) به نوعی تکرار شده و قلب مومنان را به درد آورده است، گفت: مظلومیت برای دختر شهید خادم‌صادق، تداعی کننده مصیبت وارده بر حضرت زینب است. در عین اقتدار، مظلومیت را تجربه کردید.
نماینده ولی فقیه در فارس خاطرنشان کرد: این موضوع، ان شاءالله زمینه‌ای خواهد بود برای اینکه مجموعه انقلابیون و مسئولین برای اصلاح این جریانی که متاسفانه بیش از حد هنجارشکنی را پیشه کرده‌اند و در شهر مقدس شیراز به ساختارشکنی و هتک حیثیت ارزش‌ها و باورهای ملی و دینی مشغولند اقدام جدی و عاجلی را انجام دهند.
وی با بیان اینکه جریان حزب الله و انقلابیون و متدینین در شیراز یک جریان منطقی و اهل مدارا در حد نهایت هستند و تا امروز با همین رویه با هنجارشکنان مواجهه داشته اند، گفت: هیچ کس نمی تواند بگوید حزب الله در شیراز رفتاری کرده‌ که در آن تندروی و افراط بوده است. این زمینه به وجود آمد برای اینکه اگر کسانی در بین این جریان هنجار شکن، بالاخره اهلیت دارند برای اینکه هدایت شوند، هدایت شوند؛ ما دوست داریم که همه هدایت شوند این نکته اول که نباید فراموش شود.
امام جمعه شیراز ادامه داد: علی‌رغم این مدارایی که نسبت به جریانات هنجارشکن و به امید هدایت آنان شده، انتظار نبود که در این ایام متعلق به طفل سه ساله امام حسین علیه السلام، فرزند یک شهید در شهر مظلومیتی مانند حضرت رقیه(س) پیداکند؛ توقع نبود که در ایام مصیبت اهل بیت(ع)، برخی معدود هنجارشکنان حرمت همسر و دختر شهیدی بزرگوار را در سومین حرم اهل بیت(ع) خدشه‌دار کنند.
او با تصریح اینکه انتظار نداشتیم و این همه بی شرمی را از این جریان هنجار شکن تصور نمی‌کردیم، گفت: بنده به عنوان خادم کوچک همه حزب اللهی ها و متدینین شیراز آمدم اعلام کنم که ما همه عمرمان شعار دادیم که کاش ما بودیم جلوی مظلومیت حضرت زینب(س) و جلوی مظلومیت حضرت رقیه(س) را می‌گرفتیم، امروز جلوی چشم ما، ما زنده باشیم و ببینیم دختر شهیدی به بهانه حمایت از ارزش‌های دینی مظلوم واقع می شود؟ امروز آمده‌ام تا این مظلومیت دیگر وجود نداشته باشد، چراکه این برای امت حزب‌اللهی شیراز قابل تحمل نیست.
نماینده ولی فقیه در استان فارس ضمن تاکید براینکه مسلماً مسئولین ذیربط در این موضوع وظایفی دارند، گفت: این وظایف را بنده اینجا به نمایندگی از مردم غیرتمند و مسلمان شهر توقع می کنم که با جدیت انجام دهند.
امام جمعه شیراز با بیان اینکه مسئله یک مورد و یک برخورد در یک گوشه شهر نیست، خاطرنشان کرد: یک جریان دارد مواضع ارزشی ما را زیر سئوال میبرد. با این جریان مسلماً مسئولین مربوطه باید برخورد کنند. بنده در خطبه ها هم این را گفتم، که اگر احساس کنیم پشت جریان هنجارشکنی سازماندهی شده و یک جریانی تعمداً می خواهد برای نظام و مردم متدین مسئله درست کند، در آن صورت دیگر خبری از متنانت و مدارای همیشگی شیرازی ها نخواهد بود.
آیت‌الله دژکام گفت: این قضیه‌ای که پیش آمد(هتاکی و ضرب و شتم خانواده شهید در شیراز) کاملاً ثابت کرد که این جریان حاضر است حتی یک متدینی را به خاطر این که می گوید لباس درستی بپوش یا کمی مراعات بکن، کتک بزنند و هتک حرمت کنند.
وی با بیان اینکه نسبت به اقدام مدبرانه نیروی انتظامی در این موضوع بی احترامی به خانواده شهید و بی احترامی به ارزش‌ها، مطمئن هست، گفت: ما منتظر هستیم که ان شاالله این مسئله با مدیریت مسئولین دلسوز و پای کار مجموعه های امنیتی مدیریت شود و نیازی به کار دیگری اصلاً به وجود نیاید.
آیت‌الله دژکام ابراز امیدواری کرد که با مدیریت جدی مسئولان دستگاه‌های ذیربط موضوع پیگیری شود، گفت: ما در مجموعه قرارگاه فرهنگی استان فارس هم در خدمت عزیزان هستیم، مطمئن باشید خیل جمعیت متدینین پشت سر نیروهای مدیریتی و مسئولین امنیتی قرار دارد و همانند همیشه حمایت خواهد کرد.
او با بیان اینکه، نسبت به ناراحتی جوانان متدین و مومن شیرازی در این موضوع آگاهی دارد، خاطرنشان کرد: ما کنترل می‌کنیم والا برخوردهای خیلی حادی بعضی مواقع ایجاد می‌شود. بچه شهید را بزنند آن هم به بهانه حمایت از حجاب، این‌ها برای بچه های غیرتی هیئت های ما قابل تحمل نیست. ولی همه آنها به خاطر اینکه در نظام اسلامی کار باید قانونی انجام شود، منتظر هستند که مسئولین قانونی اقدام کند، امیدوار هستیم ان شاءالله این قضیه با همت عزیزان و پیگیری هایی که می کنند به زودی حل شود. 
نماینده ولی فقیه در فارس خاطرنشان کرد: عمق این قضیه هنجارشکنی در باب حجاب و عفاف که بر بعضی ها پوشیده بود، اکنون آشکار شد، این که یک دست‌های خائنانه نیز در کار هست. بی احترامی به ارزش ها به یک جایی رسیده که برمی‌گردند آمر به معروف و ناهی از منکر را کتک می زنند. اینها باید بعد از این انشاالله تعدیل و کنترل شود.
آیت‌الله دژکام با بیان اینکه چنین رخدادی برای متدینین نازیبا بود اما انشاالله جبران می‌شود و اجازه تداوم این مظلومیت داده نخواهد شد، از شجاعت و غیرت و رفتار زینبی خانواده شهید خادم‌صادق قدردانی کرد و با بیان اینکه آنان به واقع وارث حضرت زینب(س) هستند، گفت: جامعه مذهبی کشور به شما خانواده شهدا و به شما مادر و دختری که زینب گونه ایستادید ولو اینکه متحمل رنج شدید، اما از ارزش‌های خود دفاع کردید، افتخار کرده و امیدوار هستیم که همه بتوانیم جایگاه شهدا، فرهنگ شهدا، ارزش‌ها و میراث شهدا را نگهبانی کنیم.
روز یکشنبه ۶ شهریور، مادر و خواهر شهید حاج منصور خادم‌صادق به دنبال تذکر لسانی به ۲ دختر که روسری خود را برداشته بودند، در یکی از مراکز تجاری شیراز مورد هتاکی و ضرب و شتم قرار گرفتند که این رویداد منجر به واکنش‌هایی از سوی نهادها و دستگاه‌های فرهنگی مسئول و متدینین این کلانشهر شد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
178 کلیک ها  دوشنبه, 07 شهریور 1401 23:23
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا