لزوم برگزاری دوره های آموزشی ارتقای نظام ارزشی حاکم بر ذهن مدیران برنامه ریز فارس

لزوم برگزاری دوره های آموزشی ارتقای نظام ارزشی حاکم بر ذهن مدیران برنامه ریز فارس
   
لزوم برگزاری دوره های آموزشی ارتقای نظام ارزشی حاکم بر ذهن مدیران برنامه ریز فارس |||| ||||

مختصات نظام ارزشی در جامعه ما باید طبق دستور دین اسلام تنظیم شود و مدیران ما تنها نباید بر علم تکیه کنند و لازم است برای اصلاح و ارتقای نظام ارزشی حاکم بر ذهن مدیران برنامه ریز استان فارس دوره های آموزشی برگزار شود.

به گزارش راستین آنلاین  آیت الله «لطف الله دژکام امروز (دوشنبه 17 آبان) در دیدار با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس گفت: برنامه های کلان استان فارس بر اساس داده ها و آمار و قسمت های فنی تنظیم می شود و این برنامه ها باید با واقعیت فضای استان در حوزه اقتصادی، تولیدی، عمرانی و اداری منطبق باشد و به داده ها و آمارهای صحیح از فضای استان و داده پردازی صحیح و علمی نیاز داریم.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز افزود: اگر در جمع آوری و ارائه اطلاعات و داده ها هیچ رویکرد اشتباه و یا جهت دهی غلطی نداشته باشیم در مرحله بعد برنامه ریزی و  نظام ارزشی در ذهن مدیر برنامه ریزی باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: مختصات نظام ارزشی در جامعه ما باید طبق دستور دین اسلام تنظیم شود و مدیران ما تنها نباید بر علم تکیه کنند و لازم است ضمن برگزاری دوره های آموزشی برای جمع آوری اطلاعات و داده ها و تحلیل آمار و داده پردازی، برای اصلاح و ارتقای نظام ارزشی حاکم بر ذهن مدیران برنامه ریز استان نیز دائما کارگاه ها و دوره هایی برگزار شود.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: امروز فضای مجازی و رسانه ای بسیار گسترده است و اخبار اختلاس ها را هر روز می بینیم و نبودن تقوا موجب می شود فردی، منفعت شخصی خود را بر منفعت مردم، شهر و استان خودش ترجیح دهد.

وی ادامه داد: برای آموزش معنویت و عقلانیت یکسری آموزش باید باشد و شاخص های آموزش را به نحوی طراحی کنیم که بتوانیم بازخورد بگیریم و در زمینه مسائل فرهنگی نیز با مشکلات ساختاری مواجه هستیم که به نظر می رسد در استان فارس این مشکل قابل حل است.

آیت الله دژکام شورای فرهنگ عمومی را بالاترین نهاد فرهنگی استان دانست و بیان کرد: اما این شورا چون روی هدایت و نظارت بر بودجه های فرهنگی نقشی ندارد، عملا شورای تشریفاتی شده است.

وی افزود: یک نقشه مهندسی فرهنگی برای استان فارس با حضور رئیس جمهور رونمایی کردیم که باید اجرا شود و اگر مجموعه های استان بودجه ها و رویکردهای فرهنگی خود را با این سند که مورد تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور است هماهنگ نکنند کار پیش نمی رود.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: بودجه فرهنگی در راستای نقشه مهندسی فرهنگی استان باید هزینه شود و شورای فرهنگ عمومی باید بر روی این هزینه کرد بودجه های فرهنگی، نظارت کند و در صورت لازم، هدایت گری داشته باشد.

وی تصریح کرد: بدون حمایت مجموعه اجرایی دولت در استان، نظارت ما بی معنا خواهد بود و در کار فرهنگی تا همفکری ایجاد نشود کار دستوری پیش نمی رود.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
221 کلیک ها  دوشنبه, 17 آبان 1400 17:42
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا