عمان علاقه‌مند روابط اقتصادی با فارس است

عمان علاقه‌مند روابط اقتصادی با فارس است
   
عمان علاقه‌مند روابط اقتصادی با فارس است |||| ||||

رئیس اتاق بازرگانی استان باطنه جنوبی عمان با اشاره به پیشینه روابط تجاری و اقتصادی بین کشورهای ایران و عمان، علاقه‌مندی تجار و بازرگانان و فعالان اقتصادی برای تداوم و توسعه این روابط را یادآور شد.

 
به گزارش راستین آنلاین حمود السعدی دوشنبه 16 اسفند در جلسه فعالان اقتصادی استان فارس و استان باطنه جنوبی عمان،گفت: شهر شیراز با کشور عمان از زمان گذشته در زمینه‌های پزشکی، زیارتی و تجارت رابطه داشته است.
 
وی با بیان اینکه انتخاب اتاق بازرگانی شیراز انتخاب خوبی بوده چراکه ارتباطات تاریخی بین شیراز و عمان وجود داشته است، افزود: قوانین سرمایه‌گذاری در عمان متناسب با قوانین بین‌المللی اصلاح شده است. 
 
السعدی با بیان یکی از این قوانین بیان کرد: از مهم‌ترین قانون‌های تاسیس شرکت با سهام صددرصد است به گونه‌ای که بعد از تاسیس شرکت، فرد تاسیس‌کننده می‌تواند مانند یک فرد عمانی کار کند. 
 
رئیس اتاق بازرگانی استان باطنه جنوبی عمان با بیان اینکه عمان ارتباط خوبی با دیگر کشورها دارد، عنوان کرد: قانون تجاری در عمان ثابت بوده و در زمان عوض نشده است. 
 
وی با اشاره به امکانات کشور عمان در زمینه تجارت تصریح کرد: کشور عمان بنادر زیادی با امکانات دارد و نزدیکی این بنادر با فرودگاه از نقاط قوت است.
 
السعدی با بیان ارتباط نزدیک عمان با کشورهای عربستان، امارت و یمن، هزینه حمل کالا از طریق مناطق صادراتی یمن را گران ارزیابی و بر لزوم ایجاد مسیر ارتباطی مستقیم بین بندر عباس و بنادر عمان تاکید کرد و گفت: خط مستقیم به بندرهای ایران وجود ندارد و باید از کشور دوم کالاها را تحویل بگیریم. 
 
 در این جلسه که با حضور یک هیئت تجاری کشور عمان از استان باطنه جنوبی و مدیران و فعالان اقتصادی استان فارس برگزار شد، راهکارها و ظرفیت های اقتصادی و تجاری دو طرف با هدف گسترش مراودات اقتصادی، بررسی مزیت های اقتصادی دو طرف و حضور کالاهای ایران و استان فارس در این کشور و بالعکس بحث و تبادل نظر شد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
1333 کلیک ها  دوشنبه, 16 اسفند 1400 21:32
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا