اجرای ۳۲ برنامه مشترک هفته کتاب بین اداره ارشاد و کتابخانه های عمومی فارس

اجرای ۳۲ برنامه مشترک هفته کتاب بین اداره ارشاد و کتابخانه های عمومی فارس
   
اجرای ۳۲ برنامه مشترک هفته کتاب بین اداره ارشاد و کتابخانه های عمومی فارس |||| ||||

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از اجرای ۳۲ برنامه مشترک هفته کتاب بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و اداره کل کتابخانه های عمومی استان خبر داد.

صابر سهرابی امروز (چهارشنبه 19 آبان) در جمع خبرنگاران گفت: امسال با توجه به اینکه دومین سال است که شیراز به عنوان پایتخت کتاب تعیین شده برنامه هایی که پیش بینی شده بود به دلیل کرونا عملیاتی نشد اما به صورت مجازی تمام دستگاه ها برنامه های خود را اجرا کردند.

او  با یادآوری این مطلب که امسال برنامه های متنوعی را خواهیم داشت با شعار جای خالی کتاب را با کتاب خوب پر کنیم، افزود: ویژه برنامه های متعددی با هماهنگی کتابخانه های عمومی فارس اجرایی کرده ایم و طی هشت روز 32 برنامه هته کتاب مشترک بین این اداره کل و اداره کل کتابخانه های عمومی فارس برگزار می شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس با یادآوری این مطلب که در طول هفته کتاب ۲۹ عنوان کتاب رونمایی می شود، اظهار کرد: کتاب هایی در حوزه شیراز شناسی و تعزیه رونمایی خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه کارگاه آموزشی ویژه ناشران با همکاری اتحادیه ناشران در روز ۲۶ و ۲۷ آبان ماه با ارائه سرفصل‌ های تعریف شده برای صفحه آرایی کتاب، برگزار می شود، اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از تاثیرگذارترین عرصه کتاب جلد کتاب است، این کارگاه ترتیب یافته و موضوع تولید محتوا در این کارگاه مورد نظر قرار گرفته است.

سهرابی با اشاره به اینکه در روز ۳۰ آبان ماه تجلیل از چاپخانه هایی که در حوزه کتاب فعالیت می‌کنند را در آرامگاه سعدی شاهد خواهیم بود، اظهار کرد: تجلیل از نویسندگان پیشکسوت که در دهه ۹۰ تا ۱۴۰۰ فعالیت کردند، را خواهیم داشت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با یادآوری این مطلب که همزمان با سراسر کشور آئین تغریض مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برگزار می شود، افزود: این مراسم در شیراز با همکاری خانه کتاب ایرانیان ویژه خانواده شهدایی که در حوزه کتاب فعالیت داشتند، برگزار می شود.

سهرابی با یادآوری این مطلب که امسال ‌محوریت برنامه های اداره کل بر رونمایی از کتاب ها و معرفی نویسندگان است، تاکید کرد: هر سال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، طرح خرید کتاب را اعلام می کند که امید است این طرح 24 آبان اعلام شود.

وی با اشاره به اینکه در سال های 1399 و 1400 شیراز پایتخت کتاب ایران اسلامی بود، تاکید کرد: در این مدت که شیراز پایتخت کتاب بوده است، فارس در طرح پاییزه کتاب، دوم یا سوم بوده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در رابطه با پایتختی کتاب برای سال آینده هم گفت: موضوع ترویج کتاب و کتابخوانی باید ادامه داشته باشد، امسال هم نامزدهایی برای پایتختی کتاب داشتیم که نامزد جدی امسال از استان فارس، شهرستان «اوز» است و این شهرستان توانسته جز پنج شهر نهایی قرار گیرد.

سهرابی با اشاره به اینکه برنامه های ترویجی کتاب و کتابخوانی همچنان به عنوان اولویت در دستور کار قرار دارد که گامی برای پایتختی کتاب شیراز در یونسکو باشد، اظهار کرد: موضوع تالار مرکزی در حال پیگیری است که تاکنون سه دیدار با مسئولین مختلف استان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام دادم و طبق قول وزیر هم باید در همین دولت به بهره برداری برسد.

وی پیرامون برگزاری نمایشگاه کتاب فارس هم گفت: در خصوص برگزاری نمایشگاه کتاب اعلام آمادگی کردیم و ستاد ملی کرونا اجازه برگزاری این نمایشگاه را ندادند.

وی با اشاره تسهیلات آسیب دیدگان کرونا توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم گفت: کتابفروشی ها از این تسهیلات استقبال نکردند و سال گذشته سه میلیارد و 460 میلیون تومان تسهیلات 4 درصدی هم ارائه شده که میزان 146 درصد تسهیلات برای فارس محقق شد و استان فارس توانست تسهیلاتی که استان های دیگر هم استفاده نکرده بودند، جذب کند، به زودی مرحله جدید اجرای این تسهیلات توسط سامانه تحفه آغاز می شود.

وی در پاسخ به سئوالی پیرامون «هنرکارت» هم گفت: یک هزار و 834 هنرکارت توزیع شده است که از 1 و نیم میلیون تا 10 میلیون تومان بر اساس رتبه بندی شارژ شده است..

سهرابی با اشاره به سفر رئیس جمهور به فارس، هم گفت: در سفر ریاست جمهوری به استان فارس، از کارخانه کاغذ زرقان توسط آیت الله رئیسی بازدید به عمل آمد و بعد از آن هم 2 بازدید توسط من شکل گرفت تا روند رفع مشکلات آن را بررسی کنم، در صورتی که این کارخانه مشکلاتش رفع شود، 40 درصد کاغذ کشور را تامین می کند که این کاغذها با بازیافت کاغذ به دست می آید و اگر چنین شود مشکل کاغذ کشور در 6 ماهه دوم سال جاری رفع می شود.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
503 کلیک ها  چهارشنبه, 19 آبان 1400 13:52
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا