اهالی فرهنگ و هنر در راهشان سماجت بیشتری به خرج دهند

  استاندار فارس گفت: اهالی فرهنگ و هنر در راهشان سماجت بیشتری به خرج دهند و بدون شک استانداری فارس حمایت‌های لازم را از این قشر فرهنگی و هنری خواهد داشت.

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین :دکتر محمدهادی ایمانیه در نشستی که به مناسبت آیین «صحبت یار» و با حضور استاد مهدی فقیه که بیش از پنج دهه است در سینما، تئاتر و تلویزیون هنرنمایی دارد، گفت: خوشحالیم که خدمت جناب آقای فقیه رسیدیم و این دیدار سعادتی در ابتدای سال است و با دعای ایشان، رونق فرهنگ و هنر در استان فارس بیشتر شود.

استاندار فارس ادامه داد: بنده خواهشم از اهالی فرهنگ و هنر این است که در راهشان، سماجت بیشتری به خرج دهند، و همانگونه که گفته شده؛ « آب کم جو، تشنگی آور به دست، تا بجوشد آبت از بالا و پست».

ایمانیه افزود: اهالی فرهنگ و هنر و رسانه هر چه بیشتر سماجت کنند و خواهان باشند، ما نیز قول می دهیم همکاری کرده و آب را جاری کنیم و در پاسخ به این سوال که، علاقه وی به حوزه فرهنگ و هنر از کجا نشات می گیرد؟ ابراز داشت: از نظر من، هرکسی که عاقل باشد و بخواهد با عقلانیت کار کند، باید به فرهنگ و هنر توجه کند وگرنه باقی کارها، رو بنایی است.

مهدی فقیه نیز در پاسخ به این پرسش که شیراز و استان فارس، چه کمبودی در حوزه معنویت هنر دارد اظهار داشت: هنر اگر معنویت در بر نداشته باشد، فاقد نام هنر است و به آن، هنر اطلاق نمی شود، آن معنویت باید در درون هنر باشد، حتی وقتی آثار غربی را تماشا می کنیم، آن کارهایی که درون آن ها معنویت است، مثل آثار «چارلی چاپلین»، آن قسمت که دست بر سر دختر یتیمی می کشد و به عنوان کمدین دیده می شود.

چرا اماکن دیگری ساخته می شود، اما سالن تئاتر ساخته نمی‌شود؟

استاد فقیه ادامه داد: ما این درگیری را داریم، دنبال نمایش مفاهیم انسانی در آثارمان نیستیم، تنها به دنبال خنده مخاطب هستیم، ما که این را نمی خواهیم، البته که آن معنویت، خنده های خوبی هم دارد، ما به شادی قائلیم، اما شادی در کنار عرضه مفاهیم صحیح، نه آن که تنها با دیالوگ ها، مخاطب را بخندانیم، موقعیت های شادی را با مفاهیم صحیح به وجود آوریم نه با متلک و کلام نادرست.

وی گفت: درباره جایگاه که ذکر کردید، من از آن جهت بر این قضیه اصرار دارم که اگر این شهر، چندین سالن تئاتر داشت، اطمینان می دهم که مورد توجه قرار می گرفت و استقبال قابل توجهی از آنان می شد، چرا اماکن دیگری ساخته می شود، اما سالن تئاتر ساخته نمی شود؟ مکان هایی بسازند برای تئاتر، مردم استقبال می کنند، این به نفع همه است.

این بازیگر سینما و تئاتر و تلویزیون در پایان با تاکید بر اینکه، نسل جدید، این جوانان، باید برای تماشای آثار هنری به سالن ها بیایند، همدیگر را ملاقات کنند، نه آن که در خانه ها، تماشاگر آثار بی ارزش ماهواره باشند، خاطر نشان کرد: آثار ارزشمند و فاخر موسیقی و تئاتر و فیلم را در سالن ها به تماشای جوانان بگذارید تا ببینند، بشناسند، حتی یکدیگر را بشناسند، و اطمینان می دهم، هنر می تواند جلوی مسائل ناهنجار را بگیرد.

این دیدار با حضور حمید رضا قانعی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان انجام شد. در پایان این آیین از استاد مهدی فقیه که بیش از پنج دهه است در سینما، تئاتر و تلویزیون حضور تعیین کننده و جدی دارد و سینما را به صورت آکادمیک و علمی در فرانسه و ایران آموخته، و با پشتوانه ای غنی وارد این عرصه شده است تجلیل شد.‌ اغلب مخاطبان سینما، مهدی فقیه را با بازی در نقش بابا عقیل فیلم هور در آتش می شناسند .

انتهای پیام /  108
306 کلیک ها  سه شنبه, 15 فروردين 1402 08:58
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا