آغاز رویدادهای نکوداشت روز قلم در فارس

آغاز رویدادهای نکوداشت روز قلم در فارس
   
آغاز رویدادهای نکوداشت روز قلم در فارس |||| ||||

 آیین نکوداشت روز قلم و رونمایی از پوستر نخستین جایزه ادبی ساهر، با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و مدیر حوزه هنری انقلاب اسلامی استان در شیراز برگزار شد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس سه‌شنبه ۱۴ تیر در این آیین با ارزشمند شمردن همه پویش‌های فرهنگی و هنری، هنر استراتژیک انقلاب اسلامی را ادبیات و قلم دانست و گفت: اگر موتور پیشران کشور را فرهنگ و هنر بدانیم، موتور پیشران فرهنگ و هنر نیز نویسندگی و کتاب است.
حمیدرضا قانعی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی داعیه فرهنگ دارد، افزود: کم‌توجهی مدیران فرهنگی زمینه‌ساز فراموشی تاریخی، پیرامون حوزه قلم است که تاوان آن را آیندگان هم خواهند داد؛ زیرا با نسلی بیگانه از کتاب و اهل رخدادهای «بزن در رو» فضای مجازی روبرو هستیم.
دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس با اشاره به این که امروز پیچیدگی‌ها فرهنگی ویژه‌ای را می‌بینم، ادامه داد: بسیاری از تصمیم‌هایی که در فرهنگ و هنر گرفته می‌شود، فرهنگی نیست و نیاز است تا فرهنگ‌وران در راس قرار گیرند و فرهنگ را راهبری کنند.
مدیر حوزه هنذری فارس هم روز قلم را روز بزرگداشت فرهنگ و هنر دانست و ویژگی برجسته قلم را مانایی آن خواهند و گفت: بزرگی و ارزشمندی قلم را می‌توان اینگونه دانست که هر تمدنی، از قلم برآمده است.
وحید نمازی، با اشاره به اینکه قلم نقطه زاینده فرهنگ، هنر و تمدن است و به رشد و پیشرفت کمک می‌کند، افزود: ژرفای اندیشه و گفتمان از قلم است؛ چرا که بیان قلم از بیان کلام موثرتر است است.
در پایان این آیین از پوستر نخستین جایزه ادبی ساهر، کاری از سعید کریمی، رونمایی شد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
994 کلیک ها  سه شنبه, 14 تیر 1401 16:35
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا