ورود گردشگران مذهبی به فارس تسهیل می‌شود/روح‌معنویت در گردشگران تقویت شود

ورود گردشگران مذهبی به فارس تسهیل می‌شود/روح‌معنویت در گردشگران تقویت شود
   
ورود گردشگران مذهبی به فارس تسهیل می‌شود/روح‌معنویت در گردشگران تقویت شود |||| ||||

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی فارس گفت: باید با فراهم کردن زمینه‌های همکاری متقابل با واحد بین‌الملل حوزه‌های علمیه استان و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری مذهبی و زیارتی، ورود گردشگران مذهبی را تسهیل کنیم.

 
هادی شه‌دوست شیرازی در نشست تعامل و هم‌اندیشی با مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه فارس در راستای توسعه گردشگری مذهبی، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت طلاب مسلط به زبان‌های خارجی با گذراندن دوره‌های آموزش راهنمایان گردشگری در آموزشگاه‌های تحت نظارت اداره‌کل میراث‌ استان می‌تواند زمینه‌ساز معرفی و ترویج فرهنگ اسلامی- ایرانی در کنار بازدید از ابنیه تاریخی فرهنگی باشد.
 
به گزارش راستین آنلاین به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی فارس، او افزود: شهر شیراز به‌عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران اسلامی می‌تواند با کمک حوزه‌های علمیه فارس که اغلب از قدمت و پیشینه درخشان و اثربخشی برخوردار هستند زمینه ساز ارتقاء گردشگری دینی و مذهبی در شیراز و استان باشد.
 
شه‌دوست شیرازی گفت: وجود حرم مطهر شاهچراغ (ع) و امامزادگان واجب تکریم در سراسر استان فارس در کنار جاذبه‌های متعدد فرهنگی، تاریخی، طبیعی و سلامت، فارس را به‌عنوان مقصد گردشگری در تمامی ابعاد خصوصا گردشگری زیارت معرفی کرده است.
 
او عنوان کرد: فارس دارای مراکز تحصیلی علوم دینی با قدمت تاریخی بسیاری است از جمله مدرسه خان، مدرسه آقاباباخان و مدرسه منصوریه و ... که آماده همکاری در معرفی، چاپ و انتشار کتب و مقالات علمی فاخر مرتبط به آن‌ها هستیم.
 
مدیرکل میراث فرهنگی فارس خاطرنشان کرد: باید با فراهم کردن زمینه‌های همکاری متقابل با واحد بین‌الملل حوزه‌های علمیه فارس و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری مذهبی و زیارتی، ورود گردشگران مذهبی را تسهیل کنیم.
 
حجت‌الاسلام استوار میمندی، رئیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه فارس نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل استان، نقش اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی را بسیار مهم و اساسی دانست و اظهار کرد: باید با استفاده از منابع و مخازن علم، هنر و ادب در ارتقاء گردشگری مذهبی گام برداریم و ارتباط معنایی بین این‌ها را فراهم کنیم.
 
روح معنویت در گردشگران تقویت شود
 
او وجود حوزه‌های علمیه طراز اول در استان فارس را نعمتی برشمرد و ادامه داد: باید با بهره‌گیری از علوم دینی در گردشگری، ضمن معرفی آثار و اماکن، روح معنویت را در گردشگران تقویت کنیم.
 
رئیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه فارس گفت: میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی باید حافظ میراث ماندگار و هویت فرهنگ اسلامی- ایرانی باشد.
 
استوار میمندی بیان کرد: استان فارس و شیراز در همه ابعاد گردشگری دارای ظرفیت هستند و گردشگری مذهبی شیراز به سبب وجود مضجح نورانی شاه‌چراغ (ع) و امامزادگان واجب تکریم و مساجد، حسینیه‌ها و تکایا در استان فارس از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
 
او با اعلام آمادگی حوزه‌های علمیه فارس با اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان، گفت: با توسعه ارتباطات وهم افزایی در احیاء فرهنگ غنی اسلامی در دوره جدید از تعاملات فی‌مابین مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه فارس و اداره ‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی فارس شاهد پیشرفت‌های چشمگیر و مؤثری در گردشگری مذهبی، زیارتی و دینی خواهیم بود.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
378 کلیک ها  چهارشنبه, 24 شهریور 1400 09:51
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا