هیئت امنایی اداره کردن اماکن گردشگری شیراز مطالبه عمومی است

هیئت امنایی اداره کردن اماکن گردشگری شیراز مطالبه عمومی است
   
هیئت امنایی اداره کردن اماکن گردشگری شیراز مطالبه عمومی است |||| ||||

  رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت(ع) شورای شهر شیراز، هیئت امنایی اداره کردن اماکن گردشگری شیراز را یک مطالبه عمومی عنوان کرد و گفت: مدت‌هاست ابلاغ هیئت امنایی اداره کردن این اماکن به استان فارس رسیده است.

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین :محمدرضا هاجری عصر امروز، ۲۱ آبان در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به ظرفیت گردشگری شهر شیراز با بیان اینکه هیئت امنایی اداره کردن اماکن گردشگری مانند آرامگاه سعدی و حافظ مطالبه عمومی است، گفت: مدت‌ها است ابلاغ هیئت امنایی اداره کردن این اماکن به استان فارس رسیده است که باید عملیاتی شود تا به وضع نامطلوب فعلی پایان دهد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت(ع) شورای شهر شیراز افزود: اجرا و احیای فضاهای سبز مجموعه‌های میراث فرهنگی و تاریخی توسط مدیریت شهری شیراز بدون نقش‌آفرینی در مدیریت این مجموعه‌ها قابل قبول نیست.

وی همچنین با اشاره به اینکه واریز کردن جرائم گران‌فروشی توسط تعزیرات حکومتی به خزانه کل، منطقی نیست، اظهار کرد: مدیران فارس و مجمع نمایندگان فارس به این موضوع ورود کنند و کل جرائم تعزیرات حکومتی شیراز را به حساب‌های شهر واریز یا بازگردانند، از این‌رو نمی‌توان قبول کرد گران‌فروشی در شیراز رخ دهد اما جریمه کار برای جبران در شهر هزینه نشود چراکه جرائم حق همه شهروندانی است که با گران‌فروشی مواجه بوده‌اند و باید جرائم در همین شهر مانده و هزینه شود.

هاجری در خصوص پیوست‌های فرهنگی کلان‌شهر شیراز، بیان کرد: با توجه به توصیه‌های مکرر رهبر معظم انقلاب مبنی بر تهیه پیوست‌های فرهنگی برای تمامی طرح‌های بزرگ در شهر مقدس شیراز و تهیه پیوست‌ها به منظور حفظ محوریت سومین حرم باید تمامی مسئولان تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر شهر از این ضرورت عبور نکرده و سعی کنند، پیوست‌ها توسط کارگروهی خبره، تهیه و مورد توجه ویژه قرار گیرد تا شاهد وضعیت نازیبای موجود نباشیم.

این عضو شورای شهر شیراز ادامه داد: متأسفانه در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌های فرهنگی، مردم را کنار گذاشته و فقط مسئولان و مدیران از بالا تصمیم می‌گیرند. از این‌رو نظرات و مواضع مردم در تصمیمات کمترین نقش را دارد. علت تمامی ناکامی‌ها و ناتوانی‌ها همین بی‌بهرگی از نظرات مردم بوده و هست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن درخواست جلوگیری از تغییر کاربری فضاهای فرهنگی، مذهبی، درمانی، سبز و آموزشی در کمیسیون ماده ۵، تصریح کرد: در صورت ضرورت تغییر کاربری‌ها به تجاری - مسکونی، باید درآمدهای به‌دست آمده در صندوق خاص و ویژه نگهداری و صرفاً صرف تکمیل و تقویت کاربری‌هایی شود که تغییر کاربری پیدا کردند. در حال حاضر شاهدیم بعضی از فضاهای آموزشی با پرداخت چند صد میلیون تومان، برگ عدم نیاز گرفته و به راحتی تغییر کاربری پیدا می‌کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت(ع) شورای شهر شیراز تصریح کرد: شهر فروشی به معنی فضاهای خدماتی را تغییر کاربری دادن به منظور به‌دست آوردن ارزش افزوده و خلق و تولید درآمد بیشتر است.

هاجری با بیان اینکه تقریباً تمامی مراکز نظامی شهر برخلاف ضوابط و قوانین مدیریت شهری، بخش‌هایی از فضاهای رو به بیرون خود را تبدیل به فضاهای تجاری کرده و شکل و شمایل شهر را به هم ریختند، گفت: لازم است از طریق مراجع رسمی و قانونی، جلوی گسترش این رویه ناصواب گرفته شود و همه از قانون تمکین کنند تا حق و حقوق شهروندان در مدیریت شهری با تبعیض و بی عدالتی همراه نشود.

وی در پایان سخنان خود یادآور شد: التزام عملی به قانون لازمه مدیریت واحد شهری است وگرنه شهر ولنگار، آرامش جسمی و روح و روانی را از مردم سلب می‌کند.

انتهای پیام /  108
388 کلیک ها  دوشنبه, 22 آبان 1402 07:24
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا