کمیته راهنمایان گردشگری سلامت فارس تشکیل می‌شود

  مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس از تشکیل کمیته راهنمایان گردشگری سلامت در فارس خبر داد.

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین : سیدمؤید محسن‌نژاد امروز، ۲ دی در جلسه انتخابات تشکیل کمیته راهنمایان گردشگری عرب‌زبان گفت: هدف از تشکیل این کمیته ساماندهی فعالیت راهنمایان گردشگری فعال در حوزه گردشگری سلامت است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی فارس ادامه داد: این کمیته می‌تواند ضمن حمایت از حقوق اعضا در هدایت و نظارت بر فعالیت‌ها نیز اثرگذار باشد و راهنمایان گردشگری حوزه سلامت تحت نظر این کمیته که در قالب انجمن حرفه‌ای گردشگری سلامت تشکیل و راه‌اندازی می‌شود، در برنامه‌ریزی و تصمیم‌سازی‌ها و رفع موانع و مشکلات این حوزه مشارکت خواهند داشت.

وی بیان کرد: پس از راه‌اندازی و تشکیل کمیته راهنمایان گردشگری سلامت پیگیری لازم به‌منظور تشکیل انجمن حرفه‌ای راهنمایان گردشگری سلامت در دستور کار این اداره کل قرار دارد تا در صورت تائید و موافقت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی این انجمن در استان فارس تشکیل و راه‌اندازی شود. 

در ادامه این جلسه معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس به بیان نقطه نظرات حاکمیتی در خصوص گردشگری سلامت استان پرداخت و گفت: استان فارس استانی است که تمام ظرفیت‌ها و استانداردهای لازم در حوزه گردشگری سلامت راداراست و استان معین در حوزه گردشگری سلامت است.

محمد فرخ‌زاده در خصوص حساسیت نقش راهنمایان گردشگری حوزه سلامت در قبال گردشگرانی که برای موضوع درمان به استان می‌آیند، گفت: ما در قبال جان هر یک از گردشگرانی که برای درمان به استان سفر می‌کنند باید به یک دولت پاسخگو باشیم و ممکن است با یک‌کم دقتی و یا بی‌دقتی روابط کشور با سایر ملل تیره شود بنابراین اهمیت نقش گردشگران سلامت در کشور یک موضوع راهبردی قلمداد می‌شود و چون استان فارس یک استان معین در حوزه گردشگری سلامت است به‌مراتب اهمیت بیشتری دارد و هر یک از راهنمایان حکم سفیر، وزیر یا وکیل از سوی جمهوری اسلامی ایران را نسبت به تبعه کشوری دارد که ما با آن کشور ارتباط داریم.

وی ادامه داد: باید به این نکته توجه داشت که پرونده‌هایی که در حوزه‌های قضایی، امنیتی و... در این زمینه شکل می‌گیرد بر روابط دیپلماتیک اهمیت ویژه‌ای دارد و در این موضوع با هیچ‌کس در هر مقامی مصالحه و یا چشم‌پوشی صورت نمی‌پذیرد.  

فرخ‌زاده خطاب به راهنمایان گردشگری حوزه سلامت بیان کرد: حاکمیت بخشی از وظایف خود را به شما تفویض کرده و این انتظار را دارد که برای ساماندهی مسائل در کنار هم باشید و وظیفه ما به‌عنوان حاکمیت ریل‌گذاری او کمک در رفع موانع و مشکلات در هر حوزه‌ای اعم از حمل‌ و نقل، اقامت، درمان و... است. 

وی با بیان اینکه سهم استان فارس در جذب گردشگران سلامت از کشورهای همسایه همگن با ظرفیت‌های استان نیست، گفت: سهم ما از بازار عمان 54 درصد است اما از بازار عراق، کویت، بحرین و قطر سهم اندکی داریم که باید مشکلات را رصد کرده در رفع آن بکوشیم.

انتهای پیام /  108
159 کلیک ها  شنبه, 02 دی 1402 11:56
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا