تور مجازی «کتاب‌خانه‌گردی» در کانون فارس برگزار می‌شود

هم‌زمان با بیست و هشتمین هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی، تور مجازی «کتاب‌خانه‌گردی» در کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان فارس برگزار می‌شود.

 
به گزارش راستین آنلاین در این تور مجازی اعضا و مربیان با فعالیت مراکز فرهنگی هنری کانون در سراسر استان آشنا می‌شوند.
 
بر این اساس و در اولین تور مجازی«کتاب‌خانه‌گردی»، روز چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۹ اعضا و مربیان کانون از مراکز فرهنگی هنری زرین دشت، صدار، نی ریز و شماره ۱ صفاشهر دیدن می‌کنند.
 
«در سایه سار کتاب» عنوان ویژه برنامه‌ای در کانون فارس است که با حضور مصطفی رحماندوست، شاعر، نویسنده و مترجم کتاب‌های کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود. مصطفی رحماندوست در این برنامه که ویژه‌ی اعضای کتاب‌خوان کانون‌های فارس، بوشهر، خوزستان و هرمزگان برگزار می‌شود درباره‌ی اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی و انتخاب کتاب خوب صحبت می‌کند. این برنامه با مشارکت کانون استان‌های بوشهر، خوزستان و هرمزگان برگزار می‌شود.تخفیف در فروشگاه اینترنتی محصولات کانون همزمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی سایت اینترنتی فروش کتاب و محصولات فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با ۲۰درصد تخفیف کتاب‌های خود را ارائه می‌کند.
 
 در این سایت به نشانی Shop.kpf.ir در حال حاضر بیش از ۲هزار عنوان کتاب کودک و نوجوان به‌صورت اینترنتی عرضه شده است.
 
بر همین اساس، فروش کتاب‌های کانون در این سایت طی هفته کتاب و کتاب‌خوانی با ۲۰ درصد تخفیف در روزهای ۲۴ تا ۳۰ آبان ۱۳۹۹ به مخاطبان ارایه می‌شود.
 
برگزاری مسابقه عکاسی «هایکو کتاب»
 
«هایکو کتاب»، جمله‌ی کوتاه ادبی است که از عناوین کتاب‌ها ساخته می‌شود. این مسابقه ویژه‌ی اعضا و مربیان کانون استان طراحی شده و آثار در بخش هنری داوری می‌شوند. در این مسابقه شرکت‌کنندگان از عناوین کتاب‌های منتخب( سه کتا) با ذوق و سلیقه‌ی هنری یک هایکو کتاب می‌سازند و عکس می‌گیرند، عنوان کتاب‌ها باید مفهومی را تداعی کند. 
 
بر اساس این گزارش، صاحبان آثار برگزیده در بخش اعضا و مربیان لوح تقدیر و هدیه دریافت می‌کنند.
 
حضور سرپرست کانون فارس در برنامه‌ی تلویزیونی سیمای فارس
 
سعیدرضا کامرانی، سرپرست اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس برنامه‌های هفته‌ی کتاب را در سیمای استان فارس تشریح می‌کند.
 
برنامه «کاشانه مهرسیما، سه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹ میزبان سرپرست کانون فارس است. در این برنامه که ساعت ۱۰:۱۵ دقیقه از تلویزیون جمهوری اسلامی ایران، شبکه استانی فارس پخش می‌شود، 
 
فعالیت‌های کانون در ایام مختلف سال و برنامه‌های هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی به اطلاع شهروندان می‌رسد. 
 
«مهرواره قصه‌های ماندگار» یکی دیگر از برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس است که در هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی انجام می‌شود و مربیان و علاقه‌مندان، نوجوانان و پدربزرگ و مادربزرگ‌ها با استفاده از متون کهن پارسی به روایت قصه می‌پردازند. 
 
«دوست خوب، کتاب خوب» عنوان مسابقه‌ی کتاب‌خوانی مجازی است که ویژه کودکان 8 تا 10 سال برگزار می‌شود. در این مسابقه با انتخاب 5 کتاب ( قورباغه چاه‌نشین، گلپر، هفت‌رنگ، رنگین‌کمان هفت‌کمان و ماه) خواسته شده تا در قالب کلیپی دو دقیقه‌ای کتاب‌ها را معرفی کنند. علاقه‌مندان تا 30 آبان1399 فرصت دارند آثار خود را به فضای واتس‌آپی 09370729027 ارسال کنند.  
 
بیست و هشتمین هفته کتاب و کتاب‌خوانی ۲۴ تا ۳۰ آبان ۱۳۹۹ برگزار می‌شود.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
386 کلیک ها  دوشنبه, 26 آبان 1399 13:26
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا