خوانش متون ادبی جز اولویت های کانون پرورش فکری است

خوانش متون ادبی جز اولویت های کانون پرورش فکری است
   
خوانش متون ادبی جز اولویت های کانون پرورش فکری است |||| ||||

خوانش متون چه کهن و چه معاصر از دیرباز جز فعالیت های کانون پرورش فکری بوده است و از سال گذشته خوانش متون به طور رسمی به عنوان یکی از فعالیت های ادبی به شمار آمد.

به گزارش راستین آنلاین انسیه موسویان در مراسم بزرگداشت «خیام» که به صورت مجازی برگزار شد، اجرای فعالیت های تعاملی و مشارکتی بین استان ها را نشان از توانمندی و همراهی استان ها در اجرای این فعالیت ها دانست.

مدیر کل آفرینش های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور ضمن توضیح درباره کارگاه های خوانش متون گفت: خوانش متون چه کهن و چه معاصر از دیرباز جز فعالیت های کانون پرورش فکری بوده است؛ اما اتفاقی که سال گذشته و بعد از نشست های متعدد و هم فکری در کانون کشور رقم خورد، این بود که خوانش متون به طور رسمی به عنوان یکی از فعالیت های ادبی به شمار آمد.

وی افزود: خوشحالیم که اعضای کارگاه های ادبی به واسطه ی این برنامه ها از پشتوانه های با ارزش فرهنگی، ادبی کشور بهره مند می شوند. انسیه موسویان در پایان از موارد مشترک فکری سعدی و خیام که خردورزی و ناپایداری دنیا و غنیمت شمردن زمان حال بود، سخن گفت.

لازم است از مفاخر کشور پاسداری کنیم

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس لازم است مفاخر کشور همچون مولوی، سعدی، خیام، عطار و دیگر گنجینه‌های ادبی ایران را نیز پاسداری کنیم و از اندیشه‌ ها و آثار غنی و قوی آنها بهره ببریم.

 سعید رضا کامرانی در مراسم بزرگداشت «خیام» که به صورت مجازی برگزار شد، ضمن اشاره به سرفصل های مشترک فرهنگی و ادبی نیشابور و شیراز و با ضمن خوانش یک رباعی از خیام گفت: رباعی را با خیام می‌شناسیم و امروز که به عصر ایجاز مشهور است، همچنان رباعیات خیام به دلیل اندیشه و موجز بودن جایگاه ویژه‌ای دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس ادامه داد: شاید لحن این 2 شاعر مشابه نبوده و لحن سعدی صمیمانه‌ تر است اما مطالب خیام به لحاظ محتوا، چراغ راه همه ماست.

وی در پایان ضمن اشاره به انتشار کتاب‌های ترجمه‌ای کودک که بالغ بر ۶۰ درصد کتاب ‌های بازار را تشکیل می‌دهد، گفت: مخالف ترجمه نیستیم همچنان که اشعار خیام به زبان ‌های فراوانی ترجمه شده است اما لازم است مفاخر کشور همچون مولوی، سعدی، خیام، عطار و دیگر گنجینه‌های ادبی ایران را نیز پاسداری کنیم و از اندیشه‌ ها و آثار غنی و قوی آنها بهره ببریم.f

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
932 کلیک ها  چهارشنبه, 29 ارديبهشت 1400 18:56
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا