شکاف جنسیتی کاربران اینترنت به ۵ درصد رسیده است

 استفاده ۶۹ درصدی مردان جهان در سال ۲۰۲۲ در مقایسه با سهم ۶۵ درصدی زنان، از شکاف جنسیتی ۵ درصدی کاربران جهانی اینترنت خبر می‌دهد. به گزارش پیوست اتحادیه بین‌المللی مخابرات در بخشی از گزارش «تسریع پهن‌باند برای تحقق واقعیت‌های جدید» که نتیجه کار مشترک اتحادیه جهانی مخابرات و یونسکو است، مساله شکاف جنسیتی را در گروه‌های مختلف از نظر درآمد و منطقه زندگی، ارزیابی و بررسی کرده است.

راستین آنلاین: شکاف جنسیتی کاربران اینترنت، در بین اقشار پردرآمد جهان تنها ۱ درصد است، در حالی که فاصله بیشتری در بین اقشار فرودست مشاهده می‌شود. به نظر می‌رسد شکاف جنسیتی در زمینه استفاده از اینترنت، علاوه بر جنسیت، با طبقه اقتصادی آنها نیز در ارتباط است.

شکاف جنسیتی در زمینه استفاده از اینترنت یا در شکاف جنسیتی کاربران اینترنت، در بین اقشار پردرآمد خیلی کمرنگ‌تر است، در حالی که فاصله بیشتری در میان طبقات فرودست جامعه مشاهده می‌شود: ۳۲ درصد از مردان کم‌درآمد به اینترنت دسترسی دارند، در حالی که این رقم برای زنان این طبقه، ۲۱ درصد است؛ بیش از ده درصد اختلاف.

به گزارش اتحادیه بین‌المللی مخابرات، کشورهای با درآمد بالا از جمله ایالات متحده آمریکا، اروپا و کشورهای مستقل مشترک‌المنافع توانسته‌اند در سال ۲۰۲۲ میزان شکاف جنسیتی در استفاده از اینترنت را به طور قابل توجهی کاهش دهند.

در کشورهای با درآمد پایین و متوسط (LMIC)، زنان حدود ۱۶ درصد کمتر از مردان از اینترنت همراه استفاده می‌کنند؛ رقمی که در سال ۲۰۱۷، ۲۵ درصد بود. (به گزارش GSMA)میزان استفاده زنان و مردان از اینترنت در گروه‌های مختلف در سال ۲۰۲۲ (بر اساس درصد) مالکیت تلفن‌های هوشمند نیز همین مسیر مشابه را در کشورهای با درآمد پایین و متوسط، طی کرده: شکاف جنسیتی ۲۰ درصدی مالکیت موبایل در سال ۲۰۱۷ به ۱۶ درصد در ۲۰۲۰ رسید، اما وضعیت در ۲۰۲۱ وارونه شد: در حال حاضر این شکاف به ۱۸ درصد افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام /  108
371 کلیک ها  جمعه, 23 دی 1401 10:00
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا