• مدیر مخابرات منطقه فارس :

خواهان عدالت در تعرفه ها هستیم /کسب رتبه 5 کشوری مخابرات فارس در ارزیابی سالانه و افزایش پهنای باند اینترنت در شیراز

خواهان عدالت در تعرفه ها هستیم /کسب رتبه 5 کشوری مخابرات فارس در ارزیابی سالانه و افزایش پهنای باند اینترنت در شیراز
   
خواهان عدالت در تعرفه ها هستیم /کسب رتبه 5 کشوری مخابرات فارس در ارزیابی سالانه و افزایش پهنای باند اینترنت در شیراز |||| ||||

مدیر مخابرات منطقه فارس با بیان اینکه با مصوبه مجلس 6 هزار کارگزار روستایی در کشور استخدام شدند، گفت : با کاهش درآمد هرساله، ما خواهان عدالت در تعرفه ها هستیم. 

 
به گزارش راستین آنلاین در نشست خبری مدیر مخابرات منطقه فارس که با اصحاب رسانه برگزار شد، فرشید ایزدی افزود :افزایش پهنای باند اینترنت با نصب دکل های مخابراتی در سطح شیراز برای دسترسی مشترکان انجام می شود. 
 
ارتقاء رتبه مخابرات فارس در کشور 
 
او شنبه 18 بهمن در جمع خبرنگاران ضمن تبریک به مناسبت ایام دهه فجر گفت :خوشبختانه توانستیم با ارزیابی سالانه 98 ، استان از رتبه 28 کشوری به رتبه 5 ارتقاء بیابد. 
 
ایزدی با اشاره به شاخص هایی که در مخابرات وجود دارد واینکه این شاخص ها یکپارچه است، افزود : ملاک شاخص ها نسبت به یک دیگر است، که با گرفتن میانگین از این شاخص ها تمامی استان ها رتبه بندی می شوند. 
 
ایزدی با بیان اینکه مشکلاتی در خصوص دایر شدن تلفن تابت وجود دارد اضافه کرد :از سال 97 تا کنون حدود 107 هزار تلفن ثابت دایرشده، که سهم امسال تا کنون 34 هزار و 500 تلفن ثابت بوده است. 
 
او همچنین در خصوص اجرای فیبر نوری که شامل خطوط اصلی، فرعی، روستایی و هم فیبر درون شهری می شود، بیان کرد :از سال 97 تاکنون هزار و 358 کیلومتر فیبر نوری مختلف اجرایی شده است .
 
ایزدی اظهار کرد :تعداد شهر های تحت پوشش استان 113 شهر است. 
 
او بابیان اینکه یک سرویس جدید ftth همان (فیبر نوری خانگی) است و بهترین تکنولوژی بروز دنیا تلفن ثابت است، عنوان کرد :از سال 97 تاکنون 6 هزار و 398 مشترک دایر شده، که سهم امسال هزار و 900 فیبر نوری بوده است. 
 
 
ایزدی همچنین با اشاره به اینکه شرکت های فیبری که ارائه دهنده خدمات اینترنتی هستند، گفت :این شرکت ها هیچ گونه محدودیتی برای ارائه سرویس های ftth وجود ندارند، اما به دلیل هزینه های زیاد، و زیر ساخت ها اجرا نمی شود. 
 
 
او همچنین از راه اندازی یک سرویس دیگر در شهرستان ها خبر داد و گفت :سرویس fttbd،که بسیار پر سرعت است و در آپارتمان ها نصب می شود که در بعضی از مناطق صدرا انجام شده است. 
 
همچنین حدود 126 هزار مشترکAdsl از سال 97 تا 99 دایر شده است. 
 
او ادامه داد :مجموعأ برای هزار و 103 روستا ارتباط اینترنتی از طریق مخابرات فراهم شده، که حدود 142 ارتباط اینترنتی مربوط به سال 97 تاکنون است. 
او تصریح کرد :مجومع این ارتباطات در ارزیابی سالانه باعث شد که استان به رتبه 5 کشوری ارتقاء پیدا کند. 
 
همچنین ایزدی افزود :ارتباطات انجام پذیرفته از سال 97 تا 99، حدود 400 میلیارد تومان پروژه توسعه ای داشته ایم. 
 
او با بیان اینکه پهنای باند اینترنت قبل و بعد کرونا حدود 2 و نیم برابر شده است، تصریح کرد :تعداد دکل های مخابراتی در سطح شیراز باید افزایش یابد، تا پهنای باند بیشتر در دسترس مشتریان باشد. 
 
مدیر مخابرات منطقه فارس با اشاره به اینکه تعداد 50 دکل مخابراتی برای افزایش پهنای باند باید نصب شود عنوان کرد :تا کنون 20 دکل مخابراتی نصب و 30 دکل مخابراتی دیگر در سطح شیراز اضافه خواهد شد. 
 
همچنین دکل های مخابراتی در نقاطی که عدم پوشش دارند باید نصب شود تا در دسترس قرار گیرد. 
 
 
ایزدی از تعداد دکل های مخابراتی گفت و افزود:تعداد دکل های همراه اول در سطح شهر شیراز فقط 450 دکل است. 
 
 
او با بیان اینکه پوشش اینترنتی در شهر ها با ما است اضافه کرد :با توجه به بیماری کرونا نیاز افراد به اینترنت افزایش یافته است و باید پهنای باند بیشتری در دسترس باشد. 
 
مدیر مخابرات منطقه فارس با توجه به نصب این دکل ها گفت :افراد فکر می‌کنند که نصب دکل های مخابراتی ضرر دارد، اما برای روشن شدن ذهن مردم و با ارائه مستندات لازم به آنها نشان می دهیم که این دکل ها آسیبی به افراد نمی رساند. 
 
همچنین با ارائه مستندات و گرفتن مجوز ها دکل های جدید برای ارتقاء پهنای باند نصب خواهد شد. 
 
ایزدی همچنین از افزایش هزینه 10 برابری مخابرات خبر داد و گفت :با توجه به افزایش هزینه ها در مخابرات، درآمدها به همان صورت قبلی است و 17 سال است، که تعرفه مخابرات تغییری نکرده است.
 
او تصریح کرد :در آمد ها هر ساله رو به کاهش بوده و ما خواهان عدالت در تعرفه ها هستیم. 
 
ایزدی عنوان کرد :هزینه نگهداری خط تلفن ثابت 15 هزار و 500 تومان است، در صورتی که میانگین درآمد هر خط تلفن ثابت 5 هزار و 500 تومان است. 
 
او از مصوبه مجلس گفت و تصریح کرد :با مصوبه مجلس 6 هزار کارگزارن روستایی در کشور استخدام شدند، که 403 نفر نیز در فارس به استخدام در آمدند. 
 
گفتنی است شرکت های مخابراتی استانی در سال 95 ادغام و به مخابرات منطقه ای تبدیل شدند. 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
886 کلیک ها  شنبه, 18 بهمن 1399 13:43
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا