مدیرکل ورزش و جوانان فارس:

تنورداغ ورزش ،یخ سرما را در فارس شکست

راستین آنلاین حیدرعلی کامیاب با اشاره به برگزاری مسابقات کشتی قهرمانی کشور،اتومبیلرانی،رقابت بسکتبال ،مسابقات فوتبال  لیگ،مسابقات رزمی ،پیاده روی عمومی و... روز جمعه این هفته در شیراز گفت:حجم برگزاری مسابقات ورزشی در فارس  باعث شد تا فضای این استان در هفته ای که گذشت کاملا ورزشی باشد.

وی نگاه اداره کل ورزش وجوانان استان به ورزش همگانی  و قهرمانی  را نگاهی متوازن دانست و افزود:شهر نشینی و زندگی ماشینی سلامت روح و جسم انسان ها را به خطر انداخته است از این رو وظیفه مدیران تصمیم گیر و تصمیم ساز جامعه این است تا با اتخاذ تصمیمات صحیح زمینه به حداقل رسیدن آسیب های ناشی از زندگی ماشینی را فراهم سازند.

کامیاب توسعه ورزش چه در بخش همگانی و چه دربخش قهرمانی را عامل مهمی درجهت رفع نگرانی و چالش های پیش روی جامعه صنعتی دانست و افزود:با اعتقاد براینکه یکی از مهمترین راهکارهای تقویت سرزندگی و نشاط افراد و بهبود سلامت جامعه توجه و اهتمام به ورزش است با افزایش سطح ورزش همگانی در استان به دنبال ایجاد نشاط و سرزندگی و دور کردن چهره عبوس ازجامعه هستیم.

وی درونگرا شدن نسل جدید را از معایب جامعه کنونی دانست و افزود:با گسترش ورزش می توان این نسل را اجتماعی تر از قبل کرد.

کامیاب با بیان اینکه  شخصیت اجتماعی بیان کننده رشد صحیح و طبیعی روانی افراد است افزود:ورزش افراد را از فردگرایی و خود محوری خارج کرده و رشد روحیات طبیعی را در آنها بهبود می بخشد که در نتیجه شکوفا شدن این استعداد، فرد با سایر افراد اجتماع آسانتر ارتباط برقرار کرده و در کنار آنها زندگی بهتری را تجربه می کند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس با اشاره به دیدگاه برخی کارشناسان مسائل اجتماعی که بر این باورند ورزش به عنوان واسطه و عامل ارتباط بین فرد با خودش یا دیگران است،افزود: این شناخت چند جنبه ای می تواند در سازگاری های اجتماعی و شخصیت دخیل باشد. کامیاب تغییرات ناشی از ورزش در شخصیت یک فرد را تدریجی  و با شیب ملایم دانست که آثار آن  پس از سال ها روی می دهدو سپس افزود:با گسترش ورزش در جامعه می توان امیدوار بود که نیل به ارزش های اجتماعی همچون کار گروهی، وفاداری و روحیه ورزشکاری درجامعه افزایش یابد.

انتهای پیام /  101
1689 کلیک ها  جمعه, 21 آبان 1395 22:29
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا