تیم ملی فوتسال ایران به مقام سوم جام جهانی دست یافت/ناظم الشریعه تاریخ ساز شد

راستین آنلاین -  شاگردان محمد ناظم الشریعه که نیمه اول این بازی را خوب شروع و به پایان رساندندبا شروع ناامید کننده در نیمه دوم درکمتر از یک دقیقه دو گل دریافت کردند تا کسب مقام سوم برای این تیم کمی دوراز دسترس به نظر برسد.

اما ملی پوشان فوتسال ایران خیلی زود به بازی برگشتند و با گل‌های کاظمی و جاوید مسابقه را مساوی کردند تا مثل دیدار مقابل برزیل، پرتغال را هم در ضربات پنالتی شکست دهند و به نخستین مدال جهانی برسند.     

داور در دقیقه پنجم نیمه دوم به دلیل درگیری، محمدرضا سنگ سفیدی و میگل آنجلو ماگنو کاسترو بازیکنان ایران و پرتقال را با کارت قرمز از زمین اخراج کرد تا هر دو تیم برای 2 دقیقه 4 نفره بازی را ادامه دهند.

افشین کاظمی در دقیقه ششم نیمه دوم با ضربه ای دقیق و فنی توپ را وارد دروازه پرتقال کرد تا اختلاف را به حداقل برساند.

تیم پرتقال بعد از دریافت این گل به طور کامل در لاک دفاعی فرو رفت و مهاجمان ایران نیز چندین موقعیت مناسب را از دست دادند.

در دقیقه 15 نیمه دوم تیم پرتقال ششمین خطای تیمی خود را انجام داد و تیم ایران صاحب یک ضربه از روی نقطه پنالتی دوم شد. مهدی جاوید پشت این ضربه قرار گرفت و با یک ضربه محکم دروازه پرتقال را گشود تا تیم ایران نشان دهد می تواند بازی 2 بر صفر باخته را به تساوی بکشاند.

نیمه دوم و وقت های قانونی این دیدار با تساوی 2 بر 2 به پایان رسید. به دلیل تداخل پیدا کردن این دیدار با دیدار فینال، وقت های اضافه در نظر گرفته نشد و ضربات پنالتی در دستور کار قرار گرفت.

در ضربات پنالتی ایران موفق شد با با نتیجه 4 بر 3 در ضربلات پنالتی پرتقال را شکست داده و به مقام سومی جام جهانی دست یابد. سپهر محمدی دروازه بان دوم ایران در ضربات پنالتی موفق شد 2 پنالتی بازیکنان پرتقال را گرفته و یکی از بازیکنان این تیم نیز ضربه خود را به اوت زد. محمد طاهری و حمید احمدی نیز ضربات پنالتی خود را از دست دادند.

تیم ایران قبل از رسیدن به دیدار رده بندی، در مرحله برابر اسپانیا 5 بر یک شکست خورد؛ مراکش را 5 بر 3 شکست داد و برابر جمهوری آذربایجان به تساوی 3 بر 3 دست یافت. با این حال تیم ایران به عنوان تیم سوم از گروه خود به مرحله یک هشتم صعود کرد و موفق شد برای اولین بار تیم فوتسال برزیل پرافتخارترین تیم فوتسال جهان را در ضربات پنالتی حذف کند. شاگردان محمد ناظم الشریعه در ادامه این رقابت ها در مرحله یک چهارم نهایی 4 بر 3 پاراگوئه را شکست داده و حریف روسیه در دیدار نیمه نهایی شدند. با این حال تیم ایران در دیداری نزدیک 4 بر 3 از روسیه شکست خورد و حریف پرتقال در دیدار رده بندی شد.        

                                       

انتهای پیام /  101
1843 کلیک ها  شنبه, 10 مهر 1395 22:32
این مورد را ارزیابی کنید
(3 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا