مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس:

نمی توان مسائل فرهنگی را به جامعه دیکته کرد

حیدر علی کامیاب که شامگاه سه شنبه 26 مرداد در نشست روسای هیأت ورزشی استان سخن می گفت، با پر اهمیت خواندن بخش فرهنگ در جامعه افزود:همه کسانیکه دغدغه ایجاد ثبات برای نظام و امنیت کشور را دارند باید برای غنی سازی بخش فرهنگ در جامعه تلاش کنند.

وی با اشاره به سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی،به ارزش های حاکم بر انقلاب اسلامی اشاره کرد گفت:در تقویم و تاریخ این انقلاب بزرگ روزهایی ثبت شده است که توجه و تاکید برآنها موجب برقراری ارتباط نسل های جدید با ارزش ها،باورها و چارچوب های  این انقلاب می شود.

کامیاب با بیان اینکه انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود که ریشه های عمیقی در باورها و اعتقادات مردم سرزمینمان دارد افزود:این انقلاب یک شبه ایجاد نشده بود تا تنها موجی سیاسی را  در جامعه ایجاد کند.

وی فرهنگ و مسائل مرتبط با آن را یکی از مهمترین مباحث در حوزه ورزش و ورزات ورزش و جوانان عنوان کرد و افزود:اهمیت این موضوع باعث شده است یک معاونت مستقل در وزارتخانه به مسائل فرهنگی بپردازد.

کامیاب ارائه خوراک فرهنگی توسط هیأت های ورزشی را یک ضرورت اجتناب ناپذیر عنوان کرد و گفت:هیأت های ورزشی استان ضمن تهیه و تدوین یک تقویم فرهنگی در کنار تقویم ورزشی خود می بایست در تهیه و ارائه خوراک فرهنگی به جامعه دارای وحدت رویه با یکدیگرباشند.

هیأت های ورزشی خط مقدم جبهه سلامت در جامعه

مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس در بخش دیگری از صحبت هایش هیأت های ورزشی را خط مقدم جبهه سلامت در جامعه معرفی کرد و با مثبت ارزیابی کردن عملکرد این هیأت ها ،سال 94  را یکی از سال های خوب این تشکل ها در چند سال اخیر دانست.

کامیاب میزبانی بیش از 20رویداد بزرگ ملی و بین المللی در طول یک سال گذشته را یکی از اتفاقات خوب در ورزش استان عنوان کرد وگفت:در حالیکه استان فارس در بحث حمایت های مالی بخش های مختلف صنعت نسبت به دیگر استان های همجوار بی بهره است و تامین حامی مالی با توجه به کشاورزی بودن این استان کارسخت و دشواری است،اما رشته هایی نظیر والیبال،دو میدانی ،هندبال و فوتسال توانستندعملکرد قابل قبولی را در سال گذشته از خود به نمایش بگذارند.

اولتیماتوم به روسای هیأت های ورزشی

وی در عین حال به مشکلات موجود در برخی رشته های ورزشی در حوزه نرم  افزاری و سخت افزاری اشاره کرد و افزود:این مشکلات یک شبه به وجود نیامده اند که یک شبه نیز ازمرتفع گردند.

کامیاب با هشدار به روسای هیأت های ورزشی نسبت به اهمیت دادن به حضور خود در در راس هیأت هایی که مسئولیت آنها را برعهده گرفته اند افزود:ملاک باقی ماندن درراس این هیأت ها عملکرد مثبت و قبول مسئولیت این دوستان در این مسئولیت است.

وی با بیان اینکه هیچ رئیس هیأتی به واسطه مسئولیت غیرورزشی که دارد در هیأت های ورزشی از حاشیه امن برخوردار نیست،خواستار جدی گرفتن این مسئولیت توسط روسای هیأت ها شد.

ورزش،اقتصادمقاومتی ،اقدام و عمل

مدیرکل ورزش و جوانان استان در بخش دیگری از صحبت هایش به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری بنام اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل اشاره کرد و افزود:برداشت برخی ها از اقتصاد مقاومتی اقتصادی برمبنای ریاضت کشیدن است در حالیکه مفهوم فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی بر پایه  خود اتکایی و پرهیز از وابستگی به اقتصاد غیر بومی است.

کامیاب با انتقاد از نبود برنامه در حوزه اقتصاد ورزش در طول سالهای گذشته گفت:در طول این سالیان هیچ کس برای برون سپاری ورزش و رخت بربستن نگاه دولتی به این مقوله تلاش نکرده است.

وی برگزاری و میزبانی مسابقات بین المللی ،جهانی وآسیایی در رشته های مختلف را یکی از راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه ورزش عنوان کرد و افزود:میزبانی این گونه رویدادها ضمن ایجاد زمینه برای معرفی فرهنگ ایرانی اسلامی ما به دنیا می تواند زمینه ارزآوری را برای کشور فراهم سازد.

تلاش برای تهیه ملزومات ورزشی از داخل استان

کامیاب توجه به تولیدات  بومی رایکی دیگر از راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود:سالهای نچندان دور تیم هاو هیأت های ورزشی ما مجبور بودند برای تهیه اقلام ورزشی مورد نیاز خود ارزمملکت را به جیب واسطه های حاضردربرخی  کشور های همسایه بریزند اما تاکید برحمایت از تولید داخلی توسط مقام معظم رهبری و رئیس جمهور باعث گردیده تا ضمن رونق گرفتن تولید ملی در این بخش نیز صرفه جوئی های قابل توجهی انجام شود.

با نفت بشکه ای 140 دلار هم کاری برای کشور نکردند

مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس در بخش دیگری از صحبت هایش با ورود به مباحث عمرانی در حوزه ورزش استان گفت:میراث دولت قبل  برای این دولت ،در حوزه عمرانی ورزش دراستان 350پروژه نا تمام بوده است که از شهریور 94 تا کنون 150پروژه از این تعداد پروژه تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

کامیاب با قابل توجه خواندن اقدامات دولت یازدهم در حوزه ورزش خصوصا بخش عمرانی گفت:درحالیکه برخی با فروش نفت به قیمت بشکه ای 140 دلار در حوزه ورزش آجری را روی آجر دیگر نگذاشتندو برای کشور کاری انجام ندادند،این دولت با نفت بشکه ای 30 دلار بسیاری از پروژهای ناتمام را به سرانجام رساند تا امید را درجامعه و در بین مردمی که دل درگروه این نظام و انقلاب بسته اند گسترش دهد.

وی خواستار انعکاس اقدامات انجام شده در خصوص رشته های مختلف ورزشی توسط روسای هیأت های ورزشی شد و گفت:در حالیکه برخی ذره بین دست گرفته اند به دنبال آن هستند تا کوچکترین ضعف دولت را به بزرگترین چالش موجود در کشور تبدیل کنند،انصاف نیست تا اقدامات گسترده انجام شده در این بخش به اطلاع مردم نرسد.

کامیاب در ادامه برنامه های پیش روی اداره کل ورزش و جوانان استان فارس در بخش عمرانی را به سه دسته تقسیم کرد گفت:اولین برنامه ما در این بخش تکمیل 200 پروژه باقی مانده از دولت قبل است.

وی با انتقاد از هزینه کرد غیرکارشناسی در این حوزه در سالهای قبل گفت:برخی از این پروژه ها ،درمناطقی برنامه ریزی شده و چند درصد پیشرفت فیزیکی دارند که به هیچ عنوان کارشناسی شده نیست.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس در عین حال گفت:با توجه به توقعی که در گذشته با تصویب این پروژه ها درجامعه ایجاد شده است،دولت به خواست مردم و تصمیم دولت قبل احترام می گذارد و این پروژه ها را تکمیل و افتتاح می کند.

وی با ابراز تاسف از در اختیار نبودن اماکن اختصاصی استاندارد توسط هیأت های ورزشی استان گفت:دومین برنامه اداره کل ورزش و جوانان استان استاندارد و اختصاصی سازی اماکن برای رشته های مختلف ورزشی است.

کامیاب بابیان اینکه در ساخت خانه های اختصاصی برای رشته های مختلف ورزشی طرح آمایش مدنظرقرارگرفته است افزود:درهفته دولت امسال پروژه خانه اسب سواری و پیست این رشته ورزشی در لپوئی به زمین زده خواهد شد.

وی باتقدیر از حمایت های استاندار فارس از ورزش گفت:با حمایت های مهندس افشانی و افزایش اعتبارات عمرانی کلنگ خانه کاراته،ورزش های رزمی،تیراندازی و چند رشته ورزشی دیگر درآینده ای نزدیک به زمین می خورد.

شکسته شدن یک طلسم 25 ساله در حوزه ورزش

وی تکمیل و افتتاح خانه اسکواش و افزایش اعتبار و پیشرفت فیزیکی 50 درصدی ورزشگاه 6 هزار نفری شیراز را یکی دیگر از اقدامات مثبت انجام شده در حوزه عمرانی ورزش عنوان کرد و افزود:با برنامه ریزی های انجام شده،حمایت های استاندار و توجه دولت به حوزه ورزش بالاخره طلسم ربع قرن خاک خوردن ورزشگاه میانرود شکسته خواهد شد و این ورزشگاه امسال به بهره برداری خواهد رسید.

کامیاب رویکرد و برنامه سوم اداره کل ورزش و جوانان استان فارس در حوزه عمرانی را مرمت و بازسازی فضای های کنونی اماکن ورزشی عنوان کرد و گفت:برخی فضا های موجود به هیچ عنوان در شان ورزشکاران استان ما نیستند.

وی با بیان اینکه اهمیت کرامت انسانی باعث می شود تا توجه ویژه ای به این حوزه شود گفت:یکی از دغدغه های ما ایجاد اماکن ورزشی در شان مردم وورزشکاران استان است.

در این نشست و پیش از صحبت های مدیرکل ورزش و جوانان استان تعدادی از روسای هأات های ورزشی استان به بیان دیدگاه و مشکلات مرتبط بارشته های ورزشی خود پرداختند.

انتهای پیام /  101
1297 کلیک ها  چهارشنبه, 27 مرداد 1395 05:29
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا