شیراز جزو محروم‌ترین شهرها در سرانه ورزشی است

مدیرکل ورزش و جوانان فارس با بیان اینکه کلانشهر شیراز جزو محروم‌ترین شهرها در سرانه فضاهای ورزشی است، گفت: رویدادهای ورزشی باید در کل استان دیده شود اما مرکز استان باید جایگاه ویژه داشته باشد.

 

به گزارش راستین آنلاین حیدر صفرپور دوشنبه ۸ فروردین در یک کنفرانس خبری که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس برگزار شد، ضمن بیان اینکه مطالبه از ورزش و برای ورزش باید با هم باشد، به سرانه ورزشی فارس اشاره و عنوان کرد: ۱۰۸ هزارم متر در فضای بسته، ۴۱۱ هزارم متر در فضای رو باز و در مجموع ۵۱۱ هزارم متر سرانه ورزشی استان است که با متوسط کشوری فاصله نداریم اما توزیع سرانه ورزشی نامتناسب است. 

 

مدیرکل ورزش و جوانان فارس همچنین با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌ها که منجر به دسترسی آسان و ارزان به ورزش شود، در اولویت است، گفت: در سایه ورزش کمتر به جوانان توجه شده در حالی که امروز اولویت به جوانان مورد توجه است و دولت هم اهتمام ویژه‌ای به مقوله جوانان دارد.

 

صفرپور با بیان اینکه رویکردی تحول‌خواه در این اداره کل شکل گرفته است، گفت: بنای عظیم ورزش فارس به همت ورزشکاران در هر برهه‌های مختلف زمانی شکل گرفته اما در گذر زمان دچار زمین لرزه شده و آسیب جدی دیده است.

 

او با بیان اینکه بخشی از بنا تخریب شده که نیاز به بازسازی و تعمیر دارد تا هم اعتماد عمومی به فضای ورزش بازگردد و هم به ریل‌گذاری درست خود برگردد، افزود: ظرفیت‌های غنی در استان داریم که به کار گرفتن اینها می‌تواند نقطه عطف و ورزش می‌تواند نقطه وفاق و همدلی باشد.

 

مدیرکل ورزش و جوانان فارس با بیان اینکه ورزش با حضور جوانان به قله‌های افتخار می‌رسد، خاطرنشان کرد: این دو رکن در کنار هم می‌تواند هم عزت و اقتدار ملی و هم سلامت همگانی و نشاط اجتماعی را رقم بزند که منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

 

صفرپور با بیان اینکه مسئله ورزش و جوانان امروز تحت شعاع پروژه‌های عمرانی قرار گرفته است، افزود: پروژه‌ها آنقدر مورد توجه قرار گر فته که اصل ورزش و جوانان مغفول مانده است و عمده وقت صرف پروژه‌ها می‌شود در حالی که ابتدا باید مخاطب را در نظر گرفت.

 

او اولویت به توسعه ورزش همگانی را از موارد مهم دانست که مورد توجه امام جمعه شیراز نیز بوده است، گفت:ورزش قهرمانی نیز باید ادامه داشته باشد و در تعداد محدود قهرمانان کنونی منحصر نشود.

 

مدیرکل ورزش و جوانان فارس با بیان اینکه ساماندهی هیئت‌های ورزشی از نکات مهمی است که امروز مورد توجه است، عنوان کرد: امروز در برخی از مجموعه‌ها دستخوش چالش هستیم که برنامه‌ریزی شده تا به ریل اصلی بازگردد.

 

صفرپور با بیان اینکه ساماندهی باشگاه‌ها یکی از رویکردها در تحقق شعار سال چراکه به بحث اشتعال توجه دارد، اظهار کرد: ورود بخش خصوصی به ورزش و نظارت و نگاه علمی به باشگاه‌های ورزشی نیز مورد توجه است چراکه باید با رویکرد علمی فعالیت‌های ورزشی انجام شود.

او با بیان اینکه از ظرفیت‌های دیگر دستگاه‌ها برای گسترش استفاده بانوان استفاده می‌شود، افزود: در برنامه‌های خودمان ساماندهی مجموعه ورزشی حجاب یکی از اولویت‌ها است.

 

مدیرکل ورزش و جوانان فارس با بیان اینکه در بحث احیای باشگاه برق به زودی اتفاقات خوبی خواهد افتاد، تصریح کرد: مطالبات مالک فعلی پرداخت می‌شود و احیای باشگاه برق انجام می‌گیرد.

 

صفرپور عنوان کرد: استفاده بیشتر از ظرفیت بانوان در بخش‌ها و اداره ورزش و جوانان نیز مورد توجه است همچنین جوان‌باوری و جوان‌یاوری را در بحث جوانان مورد توجه داریم این دو رکن را در کنار هم خواهیم داشت البته از نظرات و مشورت پیشکسوتان نیز استفاده خواهیم کرد.

کاهش ۳۳ درصدی ازدواج در فارس در یک دهه اخیر 

 
محمد مهدی شکوهی، معاون جوانان مدیرکل ورزش و جوانان فارس نیز در این نشست و در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا در خصوص آمار ازدواج و طلاق در استان، گفت: از سال ۹۱ تا ۹۹ در فارس کاهش ۳۳ درصدی ازدواج و افزایش ۲۲ درصدی طلاق ثبت شده که در بحث بیکاری نیز ۲۸ درصد بیکاری جمعیت آماده و مشتاق کار ثبت شده است.
 
شکوهی با بیان اینکه ۲۴ درصد از این جمعیت تحصیلات دیپلم به بالا دارند، افزود: به صورت کلی یک سوم درصد جمعیت آماده به کار بیکار هستند به همین دلیل در زمینه اشتغال و ازدواج اقدامات و اولویت‌هایی برای سال جدید در نظر گرفته شده است.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
683 کلیک ها  سه شنبه, 09 فروردين 1401 09:47
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا