پای زنان هم به استادیوم های ورزشی باز شد

پس از کش و قوس های فراوان بالاخره پای زنان نیز به استادیوم های ورزشی باز شد تا نیمی از جامعه از دیدن مسابقات محروم نباشند


فدراسیون بین المللی والیبال - که مقر آن در سوییس است در بیانیه ای با اشاره به حضور زنان ایرانی در مسابقه دو تیم والیبال ایران و صربستان آمده است : بر اساس اعلام فدراسیون والیبال ایران از مجموع 5 هزار بلیت آنلاین اختصاص داده شده برای این بازی که در 5 دقیقه به فروش رفته است 466 بلیت به زنان اختصاص داده شده است.

فدراسیون بین المللی والیبال دیروز در بیانیه خود تاکید کرده است حضور زنان در ورزشگاه آزادی برای تماشای بازی دو تیم والیبال ایران و صربستان نخستین قدم از یک کارزار بلند مدت برای حضور تماشاچیان زن  ایرانی در مسابقات والیبال است که فدراسیون بین المللی والیبال خود را به ادامه این روند متعهد می داند.

اما برخی فعالان زنان می گویند روش فروش بلیت این بازی ها شفاف نبوده و زنانی که برای خرید آنلاین  بلیت این بازی اقدام کرده اند ، نتوانسته اند آن را خریداری کنند و خبرگزاری آسوشیتد پرس در گفت وگو با برخی از زنانی که تلاش کرده اند بلیت این بازی را بخرند، نوشته است خرید آنلاین بلیت های این بازی برای زنان مقدور نبوده است.

یک زن 32 ساله ایرانی که عضو یک کمپین رفع محدودیت ورود زنان به استادیوم های ورزشی ایران است در این باره به یکی از خبرگزاری های خارجی گفت: "  راستش را بخواهید وقتی بیانیه فدراسیون بین المللی والیبال را دیدم به این فکر کردم که اگر این فدراسیون پینوکیو بود دماغ آن از لوزان تا تهران دراز می شد. چرا آنها ان قدر دروغ می گویند؟"

یک فعال دیگر زن در پاسخ به سوال خبرگزاری آسوشیتد پرس در این باره گفته است :" ما موضوع را از نزدیک دنبال کردیم و من ناامیدانه باید بگویم به رغم ادعای فدراسیون بین المللی والیبال درباره کسب اطمینان از فدراسیون والیبال ایران برای فروش بلیت به زنان، اما بلیت های آنلاین این بازی تا کنون در اختیار زنان متقاضی نبوده است."

یادآور می شود، در تصاویر زنده پخش شده از این بازی قسمتی از ورزشگاه نشان داده شد که در آن زنان نشسته بودند، اما مشخص نیست که دقیقا این تعداد تماشاچی زن به چه شیوه ای اجازه یافته اند این بازی را از نزدیک تماشا کنند و هنوز مشخص نیست که این زنان از میهمانان ویژه (وی آی پی) فدراسیون والیبال بوده اند یا اینکه از چهره های برجسته عمومی بوده اند.

سرویس ورزشی راستین آنلاین

انتهای پیام /  102
1498 کلیک ها  شنبه, 12 تیر 1395 14:31
این مورد را ارزیابی کنید
(3 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا