جام جهاني كشتي در محله اميد!

يلان فرنگي‌كار ايران آماده قهرماني

اينجا شيراز است، محل برگزاري رقابت‌هاي كشتي فرنگي جهاني 2016 و اين روزها، روزهاي خاطره‌انگيزي است كه در دفتر خاطرات همه مردم ورزش‌دوست ايران و خصوصا شيرازي‌هاي ميهمان نواز، ثبت مي‌شود.

اينجا شيراز است، نام شيراز حالا علاوه بر همراهي فرهنگ و هنر و ادب، با ورزش اصلي ايرانيان عجين شده است و گامي تا ثبت شدن در برگ زرين دفتر خاطرات پهلواني ايران، ندارد.

محمد بنا سرمربی تیم ملی فرنگی روی صندلی پلاستیکی قرمز رنگی نشسته است، لبخند می زند و آهسته با محمد علی چمیانی گفت و گو می کند. حالا گوش شکسته‌های دلاور به دو گروه تقسیم می‌شوند و با بازی والیبال و فوتبال تمرینات خود را ادامه می‌دهند.

در کنار نرده‌ها خردسالی با گوشه چشم «امید نوروزی» پهلوان شیرازی را رصد می‌کند اما وقتی قهرمان دست روی سرش می‌کشد غریبی می‌کند و پشت پدر پنهان می‌شود.

پهلوان کوچک و امید نوروزی

نوروزی لبخندي زد  گفت: این پهلوان کوچک خواهرزاده‌ام است اما به دلیل اینکه بیشتر اوقات من در اردو می‌گذرد برایش ناشناسم.

این قهرمان شیرازی راجع به برگزاری مسابقات جام جهانی کشتی در شیراز  گفت: استانداری و اداره ورزش و جوانان فارس زحمات بسیاری برای برگزاری این مسابقات کشیده‌اند که جای تشکر و قدردانی دارد.

او به آمادگی اعضای تیم ملی کشتی فرنگی اشاره و اضافه كرد: در شرایط خوبی به سر می بریم بنابراین امیدواریم مقام اول را کسب و دل مردم ایران و فارس را شاد کنیم.

نوروزی مسابقات جام جهانی کشتی را مقدمه‌ای برای حضور در المپیک ریو دانست و اضافه كرد: بچه‌ها با نشان دادن شایستگی‌های خود در این رقابت‌ها برای کسب مدال های زرین المپیک ریو آماده می‌شوند.

امیدواری به قهرمانی

«قاسم رضایی» که در المپیک لندن طلا را به گردن آویخته است نیز این رقابت‌ها را یک آزمون مناسب برای المیک ریو دانست و گفت: با شرایط خوب اعضای تیم و هدایت آقای بنا به قهرمانی در این مسابقات امیدوار هستیم.

رضایی به مهمان نوازی خوب شیرازی‌ها اشاره و اضافه كرد: اردوی تیم در شیراز شرایط مساعدی داشت و دست اندرکاران برای برگزاری مسابقات تمام تلاش خود را کرده اند.

 «سعید عبدولی» تمام اراده‌اش را به کار گرفته است تا ناداوری المپیک لندن را جبران کند. این فرنگی کار پر تلاش تیم ملی گفت: در این مسابقات و المپیک ریو به همگان نشان می دهم که طلای المپیک لندن حق من بود.

او نیز به شرایط مساعد اردو اشاره و خاطرنشان كرد: یکی از تجربیات خوب من در روزهای  اردو رقم خورده است و لطف شیرازی ها برای همیشه در خاطرم می ماند.

عبدولی امیدوار است که در مسابقات جام جهانی و المپیک ریو با کسب عنوان قهرمانی خاطره تلخ اشک‌هایش را از یادها پاک کند.

«بشیر باباجان‌زاده» کشتی گیر سنگین وزن تیم ملی فرنگی کشورمان نیز به ماندن جام قهرمانی در شیراز امیدوار است.

او به آمادگی فرنگی کاران اشاره و اضافه كرد: در شرایط ایده‌آلی به سر می بریم و به کسب مقام قهرمانی در این رقابت ها امیدواریم.

باباجان‌زاده از مهمان نوازی اهالی شیراز قدردانی و اضافه كرد: با تمام توان روی تشک می‌رویم تا شادی را به مردم ایران و شیراز هدیه کنیم.

اینجا شیراز است

اينجا شيراز است، محله دروازه كازرون، جايي كه خيلي از گوش‌ شكسته‌ها، پهلوان‌ها و مردان ماندگار عرصه كشتي و ورزش، از آن پا گرفته‌اند و آخرين آنها، اميد نوروزي است.

پهلوان شيرازي كشتي فرنگي، حالا و در يك رقابت جهاني، قرار است در محله خودشان كشتي بگيرد.

جوانان و مشتاقان كشتي كه تا ديروز قهرمانشان را از تلويزيون تماشا و دنبال مي‌كردند، هر روز سري به ورزشگاه شهيد آيت‌الله دستغيب مي‌زنند و خرسند هستند كه مي‌توانند قهرماني نوروزي و ديگر يلان كشتي فرنگي ايران‌ را در شهرشان و در محله دروازه كازرون، در محله نوروزي جشن بگيرند./ایسنا

انتهای پیام /  101
1884 کلیک ها  سه شنبه, 28 ارديبهشت 1395 17:06
این مورد را ارزیابی کنید
(3 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا