• مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز عنوان کرد:

توجه به سلامت و حفظ محیط زیست با کاشت درخت

توجه به سلامت و حفظ محیط زیست با کاشت درخت
   
توجه به سلامت و حفظ محیط زیست با کاشت درخت |||| ||||

همزمان با آغاز طرح کاشت یک میلیارد درخت در سراسر کشور صبح امروز آئین مرحله کاشت این طرح مردمی با حضور استاندار فارس و مسئولان ارشد استان در شهر بین المللی سلامت شیراز آغاز شد.



منصوره خسروبیگ راستین آنلاین :
سعید مصفا در حاشیه این مراسم ضمن تسلیت ایام فاطمیه و با تشکر و قدردانی از حضور و نگاه ویژه استاندار فارس و دیگر مسئولان استانی در این آیین گفت: حضور مسئولان ارشد استان و دیگر مدیران استانی در طرح کاشت یک میلیارد درخت در شهر بین المللی سلامت شیراز بیانگر توجه به حفظ محیط زیست و سلامت انسان ها است.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز با بیان اینکه راه اندازی شهربین المللی سلامت شیراز نقش مهمی در توسعه گردشگری تندرستی و درمان خواهد داشت گفت: صنعت گردشگری بعد از صنایع نفت و خودرو سازی، یکی از صنایع مهم جهان است که نقش پررنگی در حوزه اقتصاد داشته و قطعا سرمایه گذاری در این حوزه سبب رونق تمامی حوزه ها می شود.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز گفت: فرهنگ درختکاری از سال‌های خیلی دور هم از جنبه‌های دینی و هم از جنبه‌های تمدنی و تاریخی در کشور ما وجود دارد و آثار درختکاری در کشور ما مربوط به این چند سال اخیر نیست و کشور ایران ظرفیت‌های بسیار زیادی را پیرامون این مهم دارد.

نائب رئیس هیئت مدیره شهر سلامت شیراز با بیان اینکه کاشت درخت و نهال در شهر سلامت شیراز یکی از اقدامات ماندگار و همسو با اهداف راه اندازی و احداث این مرکز تندرستی و سلامتی است، افزود: درختان یک خط دفاعی قوی در برابر آثار تغییر آب و هوا هستند که تهدیدی جدی برای سلامت انسان محسوب می شود. که انجام فعالیت هایی مانند درختکاری و کاشت نهال تاثیر مستقیمی بر سلامت مردم و بیمارانی که جهت درمان شهر سلامت شیراز را اتخاب می کنند می گذارد.
مصفا با بیان اینکه در دهه­ های اخیر با رشد جوامع شهری، صنعتی شدن و بهره برداری بیش از اندازه از جنگلها و مراتع، منجر به ایجاد تغییرات اقلیمی و تخریب پوشش گیاهی، کاهش نفوذ پذیری روان آبهای سطحی زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده است، ادامه داد: بی شک هزینه کاشت درخت به مراتب کمتر از هزینه های درمانی برای انسان ها است.
وی بر نقش و پتانسیل بالای شهر بین المللی سلامت شیراز در حوزه سلامت، درمان و تندرستی تاکید کرد و ادامه داد: شهر سلامت شیراز یک نقطه طلایی در غرب آسیا در حوزه سلامت خواهد بود و اثر بسیار زیادی در حوزه سرمایه‌گذاری و اشتغال در شیراز خواهد داشت.
انتهای پیام /  108
98 کلیک ها  چهارشنبه, 15 آذر 1402 21:37
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا