نود درصد درختان بام شیراز خشک شده‌ است

نود درصد درختان بام شیراز خشک شده‌ است
   
نود درصد درختان بام شیراز خشک شده‌ است |||| ||||

نائب رئیس شورای شهر شیراز با اشاره به اهمیت توجه به فضای سبز این کلانشهر، مدعی شد که ۹۰ درصد درختان کاشته شده در بام شیراز، خشک شده است.

 
به گزارش راستین آنلاین سید احسان اصنافی عصر یکشنبه ١٤ شهریور در پانزدهمین جلسه صحن علنی شورای شهر شیراز با اشاره به همراهی سرپرست شهرداری شیراز و معاونان وی در بازدید از منطقه سعدی، گفت: مسیل‌هایی که در فروردین ماه ۱۳۹۸ آسیب‌های جدی به منازل مردم زدند، با وجود اقداماتی که انجام شده اما جای دارد به سایر دستگاه‌ها نیز تذکر داده شود.
 
اصنافی اضافه کرد: همانند شش سیل‌بندی که در دروازه قرآن اجرا شده، ضرورت اجرای سیل‌بندهایی در منطقه سعدی احساس می‌شود.
 
عضو شورای شهر شیراز با ذکر اینکه بخش‌هایی از مسیل و رودخانه در خارج از محدوده شهر شیراز قرار دارد، عنوان کرد: متاسفانه تصرف‌هایی در نه تنها حریم رودخانه، بلکه در بستر آن انجام گرفته است.
 
اصنافی در ادامه از مجموعه شهرداری شیراز درخواست کرد تا هرچه سریع‌تر نسبت به رفع تصرفات صورت گرفته در محدوده شهری اقدام شود.
 
نائب رئیس شورای شهر شیراز پیرامون لزوم هم‌افزایی برای جلوگیری از مشکلات سیل احتمالی در فصل‌های بارش گفت: آب منطقه‌ای و منابع طبیعی باید به وظیفه خود در حوزه کنترل سیلاب و جلوگیری از وقوع سیل عمل کرده تا در فصل بارش پیش‌رو مشکلی از باب سیل در منطقه نداشته باشیم.
 
او همچنین از بازدید ارتفاعات بام شیراز به همراه جمعی از مدیران معاونت خدمات شهری شهرداری شیراز خبر داد و عنوان کرد: ارتفاعات بام شیراز از بزرگترین محدوده‌های شیراز است که قابلیت شکل‌گیری مناطق گردشگری را داشته و هم‌اکنون نیز با استقبال گسترده مردم روبرو است.
 
به گفته اصنافی، مسیر دسترسی به ارتفاعات بام شیراز در سال‌های ۹۴ و ۹۵ اجرا شده و در آن محدوده ۲۴۰ هزار درخت کاشته شد.
 
او با اشاره به عدم رسیدگی به مخازن آبیاری قطره‌ای و آبیاری درختان ارتفاعات بام شیراز، خاطرنشان کرد: هرچند تعدادی درخت جدید کاشته شده اما متاسفانه ۹۰ درصد درختان بام شیراز خشک شده که نیاز است به سرعت شهرداری شیراز به موضوع ورود کرده و شبکه آبیاری را احیاء کند.
 
اصنافی همچنین از احیای ارتفاعات بام شیراز برای ورود گردشگران پس از رسیدگی به درختان و آبیاری آن خبر داد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
301 کلیک ها  یکشنبه, 14 شهریور 1400 21:51
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا