آیین بزرگداشت روز ملی درختکاری در بام سبز شیراز برگزار شد

آیین بزرگداشت روز ملی درختکاری در بام سبز شیراز برگزار شد
   
آیین بزرگداشت روز ملی درختکاری در بام سبز شیراز برگزار شد |||| ||||

مراسم نکوداشت روز درختکاری در روز یکشنبه 15 اسفند ماه در بام سبز شیراز برگزار شد.

به گزارش راستین آنلاین به نقل از معاونت خدمات شهری شهرداری شیراز این مراسم از ساعت 10 صبح با حضور استاندار فارس ، مدیر کل دادگستری فارس،شهردار ، اعضای شورای اسلامی شهر ، مدیران و مسئولین شهرداری ،جمعی از مدیران اجرایی استان ، دوستداران طبیعت و اصحاب رسانه و مطبوعات برگزار گردید .
 
غلامرضا غلامی معاون خدمات شهری شهرداری در ابتدای مراسم ضمن خیر مقدم به مدعوین و تبریک اعیاد شعبانیه اظهار نمود:بام سبز شیراز نقطه ای بسیار مهم و استراتژیک است که یال شمالی آن کمربندی جوادیه به دروازه قرآن ، یال جنوبی آن بلوار جمهوری و کوهسار مهدی ،دماغه شرقی آن دروازه قرآن و غربی آن پل تقاطع شهرک آرین به سمت کمربندی است و از هر حیث برای شهر شیراز یک نقطه مهم گردشگری و تفریحی محسوب می شود و مجموعه معاونت خدمات شهری کاشت نهال در منطقه بام سبز را بانگاه کاشت درختانی که مقاوم و نیاز به آبیاری کمتری دارند مانند بنه ،بادام کوهی ،بلوط و گیلاس وحشی در دستورکار قرار داده و یازده هزار اصله درخت به عنوان طرح محلات سبز در یازده منطقه شهرداری در حال توزیع می باشد و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در انتخاب نهال به سمت درختان مثمر رفتیم و درختان را تبدیل به نهال نارنج کرده و بصورت رایگان در اختیار عموم شهروندان قرار خواهد گرفت .
 
وی در ادامه سخنان خود گفت :طرح مدارس سبز در 4 ناحیه شهری شیراز تناسب بامحل سکونت شهروندان توزیع نهال در حال اجرا می باشد و در این طرح به هر شهروند 2 اصله درخت نارنج اهدا خواهیم کرد ،همچنین طرح سبزینه در سازمان سیما ،منظر و فضای سبز شهری شهرداری و هم زمان طرح حامی سبز در مناطق و محل های اداری در قالب توزیع نهال انجام خواهد شد . 
 
عبدالحسن صمد نژاد مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس ضمن عرض خوش آمدگویی با اشاره به اینکه درختان ریه‌های‌های تنفسی یک شهر هستند و نقش مهمی در تأمین سلامت اعضای جامعه ایفا می‌کنند، افزود: باید طبیعت را که مظهر جمال و سخاوت خداوند است قدر بدانیم و همه در مقابل حفظ و گسترش آن به درستی انجام وظیفه کنیم.
 
معاون خدمات شهری تصریح کرد :در پی سالیانی که اغلب کلانشهر های کشور درگیر آلودگی هوا بودند و بعضاً اغلب شهرها به دلیل آلودگی بیش از حد هوا منجر به تعطیلی می شدند ، بحمد الله شهر شیراز در آن برهه زمانی شهر عطر و طراوت بود و در حال حاضر این مسیر را ادامه خواهیم داد و امیدواریم در پایان این دوره 60 هزار اصله نهال و هر سال 15 هزار نهال به یاد 15 هزار شهید استان تحویل شهروندان عزیز بدهیم . 
 
در پایان مراسم کاشت نهال در محل مذکور توسط مسئولین ومدعوین انجام شد و به شرکت کنندگان نهال و گلدان گل اهداء گردید.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
362 کلیک ها  دوشنبه, 16 اسفند 1400 09:41
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا