تصویب ۷۷ پروژه محرومیت‌زدایی در شیراز

  شهردار شیراز از تصویب ۷۷ پروژه محرومیت‌زدایی به ارزش ۵ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال برای ۴۰ محله محروم این کلان‌شهر خبر داد.

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین : محمدحسن اسدی امشب، ۳ مهرماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با اشاره به فعالیت‌های محرومیت‌زدایی شهرداری شیراز گفت: یکی از مهم‌ترین رویکردهای شهرداری شیراز توجه به مبحث محرومیت‌زدایی  است که در این راستا سال گذشته ۴۰ محله محروم را در شیراز شناسایی کردیم.

وی از تصویب ۷۷ پروژه محرومیت‌زدایی به ارزش ۵ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال برای ۴۰ محله محروم شیراز خبر داد و افزود: طی هفته‌های اخیر قریب ۴۷ پروژه به ارزش ۲۵۰ میلیارد ریال را به بهره‌برداری رساندیم.

شهردار شیراز با بیان اینکه بخش مهمی از اطلاعات مورد نیاز خود را برای محرومیت‌زدایی از قرارگاه محرومیت‌زدایی احمدبن موسی(ع) سپاه فجر اخذ کردیم، گفت: وقتی که کار محرومیت‌زدایی را در شهرداری آغاز کردیم، این قرارگاه دو سال جلوتر از ما بود و از وضعیت مسائل مختلف شهری و اجتماعی نظیر وضعیت پارک‌ها، معابر و وضعیت آسفالت آن‌ها مطلع بودند.

اسدی با تصریح اینکه طبق مصوبه شورای شهر شیراز باید ۳ درصد از بودجه شهرداری صرف محرومیت‌زدایی شود، افزود: امروز بودجه عمرانی شهرداری شیراز ۱۹۵ هزار میلیارد ریال است و این به آن  معناست که حدود ۶ هزار میلیارد ریال را می‌توان به پروژه‌های محرومیت‌زدایی اختصاص داد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در بحث مرمت منزل محرومان در شیراز گفت: به پیشنهاد سپاه فجر مرمت یک هزار واحد مسکن محرومان مطرح شد که از این تعداد شهرداری مرمت ۵۰۰ واحد را متقبل شد و تا به امروز ۱۲۰ میلیارد ریال از سوی شهرداری شیراز برای این کار اختصاص یافته است و آمادگی داریم تا ۳۰ میلیارد ریال باقی‌مانده سهم شهرداری را به سرعت پرداخت کنیم.

شهردار شیراز با تأکید بر اینکه امروز هیچ پروژه تعطیل و نیمه‌تعطیلی در شیراز وجود ندارد، افزود: در تاریخ ۱۱۰ ساله شهرداری شیراز سابقه این تعداد و حجم و مبلغ پروژه وجود ندارد. همچنین هیچ‌گاه سابقه اجرای عملیات عمرانی ۲ خط مترو به صورت همزمان در شیراز وجود ندارد.

جانشین فرمانده سپاه فجر فارس در قرارگاه محرومیت‌زدایی احمدبن موسی(ع) نیز در این نشست خبری گفت: این قرارگاه با هدف محرومیت‌زدایی در ۴ حوزه مسکن، بهسازی معابر روستایی، اشتغالزایی و مسائل اجتماعی از قبیل ساماندهی معتادان متجاهر در سطح استان فعالیت می‌کند.

مجید علیپور افزود: یکی از اقداماتی که در استان فارس ضرورت داشت، ایجاد مرکزی برای ساماندهی معتادین متجاهر بود که یکی از مراکز آموزشی و پادگان‌ها را برای این کار تغییر کاربری داده‌ایم و تبدیل به کمپ ترک اعتیاد برای معتادان شد. در فاز اول این مرکز، ۲۷۰ معتاد متجاهر را جمع‌آوری و نگه‌داری کردیم.

وی با یادآوری اینکه این مرکز با مشارکت برخی از دستگاه‌ها در شیراز راه‌اندازی شد، افزود: مراکزی که در این زمینه مشارکت کردند شامل شهرداری شیراز ، بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، جهاد، مجموعه بنیاد مسکن و مجموعه فرمانداری هستند که هر کدام در راستای خدمت به مردم اقداماتی را انجام می‌دهند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس نیز در این نشست گفت: همکاری خوبی با مجموعه سپاه در بحث محرومیت‌زدایی و حمایت از نیازمندان شاهد هستیم و این اقدامات به خصوص عرصه توانمندسازی نیازمندان، ایجاد اشتغال و راه‌اندازی کسب و کارها است.

مرتضی موصلی، مهم‌ترین جامعه هدف کمیته امداد را تأمین مسکن عنوان کرد و افزود: در همین راستا کار ساخت یک هزار و ۲۰۰ واحد مسکن برای نیازمندان در استان آغاز کردیم. همچنین در بحث تأمین جهیزیه برای زوج‌های جوان نیز یک هزار و ۶۲۰ جهیزیه با کمک خیران تأمین و توزیع کردیم.

محمدرضا هوشیار، مدیرکل بهزیستی فارس هم در این نشست با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه‌ای در خصوص محرومیت‌زدایی با سپاه داشتیم که طی آن بیش از ۳۰۰ خانه نیازمندان مرمت شد، گفت: امسال نیز سهمیه مشخصی برای این کار در نظر گرفته شده است که انجام خواهد شد.

رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این نشست با بیان اینکه از بهمن‌ماه ۱۴۰۰ فعالیت کمیته محرومیت‌زدایی و تفاهم نامه با سپاه راشروع کردیم، گفت: یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید به جد پیگیری شود، رفع فقر و غبار محرومیت‌ از چهره شهر و نیازمندان است.

سیده مریم حسینی برخی از اقدامات کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز را برشمرد و افزود: پیگیری اتمام درمانگاه‌های ناتمام، تأمین مسکن برای افراد بی‌بضاعت، راه‌اندازی مجتمع شوق زندگی، بازدید مستمر از پروژه‌های محرومیت‌زدایی، اختصاص ۳۰۰ میلیارد ریال بودجه برای ۱۰۱ پروژه محرومیت‌زدایی در سطح شهر شیراز از جمله این اقدامات هستند.

وی با بیان اینکه بحرانی در خصوص شیوع بیماری سالک در برخی از مناطق محروم شیراز داشتیم که در این زمینه دستگاه‌های مختلفی پای کار آمده‌اند و اقدامات ریشه‌کن شدن این بیماری در شیراز ادامه خواهد داشت، گفت: برای اینکه بتوانیم به اهداف والای انقلاب اسلامی یعنی رفع محرومیت از نیازمندان برسیم، باید به اقتصاد پایدار شهری دست یابیم تا بتوانیم اشتغالزایی برای اقشار مختلف مردم به خصوص نیازمندان داشته باشیم.

نشست خبری سردار فرمانده سپاه فجر و شهردار  و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در خصوص گام نهایی عملیات مرمت ۱۰۰۰ باب منزل محرومین با مشارکت قرارگاه امنیتی و اجتماعی حضرت احمدبن موسی(ع) و شهرداری شیراز شامگاه دوشنبه، ۳ مهرماه به میزبانی سپاه فجر در شیراز برگزار شد.

انتهای پیام /  108
119 کلیک ها  سه شنبه, 04 مهر 1402 07:29
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا