اختصاص ۲۵۰۰ متر مربع زمین در بوستان ولیعصر(ع) برای احداث کتابخانه مرکزی شیراز

  شهردار شیراز با بیان اینکه حمایت مدیریت شهری از انجمن کتابخانه‌ها بی‌سابقه بود، گفت: پیرو این حمایت و بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز،۲۵۰۰ متر مربع زمین در بوستان ولی‌عصر(عج) به احداث کتابخانه مرکزی شیراز اختصاص یافت.

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین :محمدحسن اسدی امروز، ۲۷ آبان در آیین افتتاح مدرسه هنر با ابراز خرسندی از حضور پیشکسوتان و اساتید به نام در رشته‌های مختلف هنرهای سنتی، تجسمی، موسیقی و هنرهای نمایشی ابراز امیدواری کرد: مدرسه هنر به‌منظور آموزش و زنده نگه‌داشتن هنرهای اصیل شیرازی تا مرحله اقتصادی شدن و توسعه و ترویج هنرها فعالیت می‌کند.

شهردار شیراز تصریح کرد: مدرسه سه رکن دارد که معلم، دانش‌آموز و کلاس ازجمله آن‌هاست که اساتید این مدارس از افراد بزرگی همچون شما هنرمندان هستند.

وی با اشاره به اینکه هنر باید از پیش‌دبستانی آغاز شود و فضا و بسترسازی لازم برای آن فراهم شود، گفت: فعالیت مدرسه هنر به‌صورت سنتی خواهد بود و مقرر شده که فرهنگسرای هنر به‌ عنوان منشأ این اتفاق مبارک اختصاص داده شود و این موضوع در سایر فرهنگسراها، انتشار یابد.

شهردار شیراز ادامه داد: هنر دارای رتبه و ارزش بسیار زیادی است و هنرمندان افراد بزرگوار و گمنامی هستند که هیچ ادعایی ندارند.

اسدی با بیان اینکه مجموعه مدیریت شهری خادم مردم است، افزود:  قشر هنرمندان کمترین توقعات را دارند؛ چرا که یکی از خصایص آن‌ها به کمال رسیدن است.

وی تأکید کرد: هنر موضوعی است که از دل برمی‌آید و همه ما وظیفه‌داریم برای انتقال و اشاعه زحمات شبانه‌روزی هنرمندان به نسل آینده تلاش کنیم.

اسدی با بیان اینکه امروز سلیقه و علاقه نسل جدید متفاوت شده است، گفت: مدیریت شهری با همراهی هنرمندان، برای ارتقای جایگاه هنری شیراز تلاش می‌کند.

شهردار شیراز در ادامه سخنان خود با اشاره به نمایش آثار نقاشی محمدعلی پرواز، اظهار کرد: امروز ما اساتیدی همچون استاد چیزفهم، تجویدی، استاد هودی و استاد پرواز و شاعر بزرگی همچون استاد ده‌بزرگی را در این کلان‌شهر داریم و مکانی برای نمایش آثار نفیس هنرمندان در موزه بلدیه اختصاص می‌یابد.

اسدی همچنین به هفته کتاب و کتاب‌خوانی اشاره کرد و گفت: طی یک سال گذشته حمایت شورای اسلامی شهر و شهرداری از انجمن کتابخانه‌ها بی‌سابقه بود و پیرو این حمایت ۲۵۰۰ مترمربع زمین بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز در بوستان ولی‌عصر(عج) برای احداث کتابخانه مرکزی شیراز اختصاص یافت.

وی اضافه کرد: در این راستا ۱۰ کتابخانه که در گذشته اختصاص داده‌شده‌ بود، تمدید و ۳ کتابخانه در سه فرهنگسرای حکمت، شهروند و یک فرهنگسرای دیگر در شهر شیراز به محل کتابخانه اختصاص یافت.

شهردار شیراز بیان کرد: این کلان‌شهر با قدمت ۶۵۰۰ ساله و چهار دوره پایتخت سیاسی ایران، میزبان گردشگران متعددی به‌ویژه گردشگران خارجی است که وقتی به این شهر می‌آیند علاوه بر بازدید از بناهای تاریخی، مشتاق بازدید از آثار تاریخی- هنری هستند.

اسدی همچنین اقدام سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز را قابل‌تقدیر دانست و افزود: معاونت فرهنگی باید این مسیر را به‌صورت مستمر ادامه دهد.

وی همچنین با اشاره به موضوع افزایش بودجه فرهنگی شهر شیراز گفت: درصورتی‌که یک سطح از تعریف برای هنرمندان داشته باشیم، می‌توانیم در بسیاری از موضوعات، اعمال تخفیف‌ها تعریف شود.

اسدی با بیان اینکه نگاه شورا و شهرداری در راستای بهره‌بردن از نظرات و پیشنهادهای هنرمندان است، ابراز امیدواری کرد:  فصل جدیدی با مشارکت این قشر رقم بزنیم و شهر شیراز را به جایگاه واقعی خود برسانیم.

انتهای پیام /  108
211 کلیک ها  یکشنبه, 28 آبان 1402 12:53
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا