لزوم الگو برداری از طرح بهارنکو در سطح کشور

 مسئول دفتر ارتباطات و همکاری‌های بهارنکو در دیدار با رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت به مشکلات آموزش‌های هنگام ازدواج و آثار آن در انتخاب آگاهانه و تداوم زندگی مشترک پرداخت.

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین:عباس حمزه‌ای گفت: اجرای برنامه آموزش‌های حین ازدواج در دیگر استان‌ها دچار مشکلات و چالش‌هایی از جمله اساتید، محتوای آموزشی، شیوه معیوب اجرای برنامه، الکترونیکی نبودن خدمات و... است. 
او با بیان اینکه در سال ۱۳۹۶، طی نامه‌ای ازسمت وزیر بهداشت به تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور دستورالعمل ارتقا آموزش‌های هنگام ازدواج و الگو برداری از طرح بهارنکو که برگزاری ابلاغ گردید، گفت: با توجه به بازدید مسئولین سایر استان‌ها از بهارنکو و بنا به گفته خوداین مسئولین متاسفانه این برنامه‌ها در این استان‌ها یا ناقص اجرا شده است و یا اینکه اصلا اجرا نگردیده است. 
مسئول دفتر ارتباطات و همکاری‌های بهارنکو استفاده از ظرفیت موسسات مردم نهاد را راهکار حل این مسائل برشمرد و عنوان کرد: علل اصلی موفقیت طرح بهارنکو در کشور به خاطر مردمی بودن آن می‌باشد. 
در ادامه رئیس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت مرکز بهارنکو را یکی از الگو‌های موفق مردمی سازی کار در حوزه آموزش و مشاوره ازدواج دانست.
صابر جباری با بیان اینکه این کار اثربخش ارتقا پیدا کرده و به عنوان یک طرح موفق مطرح شود، گفت: همچنین این طرح می‌بایست الگویی در سایر کشور شود.
او با اشاره به لزوم ارتقاء و وسعت این طرح در سطح کشور تنها راه موفقیت و استمرار را واگذاری آن به موسسات مردمی دانست و گفت: مسوولین نیز می‌بایست در این مسیر مهم و استحکام بخش به بنیان‌های خانواده، همراه متقاضیان اجرای این الگو باشند.
رئیس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت افزود: در شیوه نامه جدید این وزارتخانه سیاست بر اجرای مردمی این طرح و استفاده از ظرفیت موسسات مردم همانند بهارنکو می‌باشد. 
در ادامه مدیر گروه سلامت جمعیت و خانواده معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: عدم اجرای این طرح در برخی از دانشگاه‌های استان فارس که زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیستند، برای زوجین مشکل آفرین شده است. 
کوثر خادمیان گفت: و این باعث شده که نسبت آمار طلاق زیر ۵ سال و زیر یکسال درشهرستان‌های زیر مجموع این دانشگاه‌ها نسبت به دیگر شهرستان‌های استان که زیر مجموع دانشگاه علوم پزشکی شیراز می‌باشند بالاتر باشد. 
لازم به ذکر است که زهره بلاغی؛ کارشناس مسوول سلامت باروری دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این جلسه حضور داشت
انتهای پیام /  108
120 کلیک ها  پنج شنبه, 23 شهریور 1402 09:44
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا