۵۰ درصد زوج ها در مسیر ازدواج به جز مشاوره الزامی نیازمند مشاوره تکمیلی هستند

۵۰ درصد زوج ها در مسیر ازدواج به جز مشاوره الزامی نیازمند مشاوره تکمیلی هستند
   
۵۰ درصد زوج ها در مسیر ازدواج به جز مشاوره الزامی نیازمند مشاوره تکمیلی هستند |||| ||||

حجت الاسلام حمید مقامی گفت :  ۵۰ درصد زوج ها در مسیر ازدواج به جز مشاوره الزامی نیازمند مشاوره تکمیلی هستند.

 
امروز سوم خرداد ۱۴۰۱ بازدیدی با حضور دکتر صابر جباری فاروجی رئیس اداره جوانی جمعیت وزارت بهداشت به همراه مسئولین حوزه سلامت جمعیت خانواده و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بهارنکو به عمل آمد.
 در پی این بازدید، نشستی با حضور دکتر جباری رئیس اداره جوانی جمعیت وزارت بهداشت، دکتر صفاری از دفتر سلامت جمعیت خانواده و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دیگر مسئولین این حوزه، با حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمید مقامی رئیس نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مدیر عامل بهارنکو به همراه مسئولین تمامی موسسات زیرمجموعه برگزار شد.
مقامی ضمن خوش آمد گویی از حضور پر بار بازدیدکنندگان، یادآور شکل گیری اولیه بهارنکو از اسفند ۸۹ در سفر ریاست جمهوری وقت به شیراز و تصویب آن در کمیسیون استانداری فارس شد و گفت:
طرح بهارنکو آموزش های الزامی حین عقد را از دو ساعت به دوازده ساعت ارتقا بخشید که موجب استقبال شورای انقلاب فرهنگی و در پی آن نتیجه اثربخش افزایش طول زندگی زوجین از یک سال به پنج سال در شیراز و استان فارس گردید.
 
دکتر حمید مقامی ضمن بررسی خدمات اجرایی، در خصوص مشاوره تکمیلی برای زوج هایی که به تشخیص مشاوران متخصص، ازدواج پرخطری در پیش رو دارند اظهار داشت: 
باید در کنار مهارتهای شروع زندگی، به موضوعات مربوط به سلامت معنوی هم بپردازیم.
او همچنین ضمن مهم شمردن استفاده از پشتوانه های علمی ملاصدرایی،علامه طباطبایی، شهیدان مطهری و صدر و همچنین فرمایشات مقام معظم رهبری در مدلهای بهارنکو، ادامه داد:
سرفصلهای آموزشی در کلاسهای بهارنکو برای زوجین در هنگام عقد با موضوعات مهارت های زندگی زن و مرد، بهداشت جنسی،اقتصاد، طب سنتی، احکام و روانشناسی در نظر گرفته شده اند.
 او اجرای خدمات آموزشی پیش از ازدواج برای تازه عروس و دامادها را انحصارا از سوی بهارنکو دانست و همچنین در خصوص برگزاری دوره های تکمیلی برای زوجین پرخطر توضیحاتی داد و گفت:
خانم های زیر ۱۸ سال،آقایون زیر ۲۰ سال،زوجین مرجوعی، اختلاف سنی بالای ده سال و همچنین ازدواجی که در آن خانمها از آقایان بزرگتر هستند، از ازدواج های پرریسک و پرخطر محسوب می شوند.
مقامی اعلام کرد:
تقریباً ۵۰ درصد از زوجین مراجعه کننده به بهارنکو به جز دوره مشاوره الزامی اولیه به دوره تکمیلی ارجاع داده می‌شوند که این خود یک زنگ خطر است.
مدیر بهارنکو در پایان خبر داد:
 تمامی زوج های استان فارس به جز شهرستانهای جهرم، فسا، لار و گراش که هنوز تحت پوشش بهارنکو قرار نگرفته اند، پس از مراجعه به آزمایشگاه به بهارنکو مراجعه و پس از گذراندن کلاس های ضمن عقد گواهی برای رجوع قانونی به محضر را دریافت می کنند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
489 کلیک ها  چهارشنبه, 04 خرداد 1401 10:00
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا