رئیس آگاهی فارس: انهدام باند جعل اسناد ملکی در شیراز

رئیس آگاهی فارس: انهدام باند جعل اسناد ملکی در شیراز
   
رئیس آگاهی فارس: انهدام باند جعل اسناد ملکی در شیراز |||| ||||

 رئیس پلیس آگاهی استان فارس از انهدام باند جعل اسناد ملکی در شیراز و دستگیری سه متهم در این خصوص خبر داد. 


منصوره خسروبیگ راستین آنلاین: سرهنگ کاووس حبیبی یکشنبه دوم بهمن به خبرنگاران گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه فردی با تشکیل باند و شناسایی املاک با ارزش بالا در سطح شهر شیراز با دیوار نویسی و نصب پوستر تبلیغاتی و درج شماره تلفن خود به عنوان مالک ملک و جعل مدارک و اسناد اقدام به کلاهبرداری و فروش املاک می کند، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود: با انجام تحقیقات میدانی مشخص شد متهم یک قطعه ملک به متراژ ۱۱ هزار و ۷۸۴ متر مربع به همراه ۲ حلقه چاه واقع در یکی از خیابان های شهر شیراز را به قیمت ۱۵۰ میلیارد تومان به معرض فروش گذاشته است.
حبیبی بیان کرد: با استعلام انجام شده از ادارات اوقاف و ثبت اسناد و املاک استان فارس هویت صاحب اصلی زمین شناسایی و پس از بررسی اسناد و مدارک وی مشخص شد که قصد فروش زمین مورد نظر را به هیچ وجه ندارد.
این مقام انتظامی اضافه کرد: با اقدامات فنی و اطلاعاتی فردی که اقدام به دیوار نویسی کرده بود شناسایی و با برنامه ریزی و هدایت عملیاتی به همراه ۲ نفر از همدستانش هنگامی که قصد فروش زمین را در یک مشاور املاک داشتند دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال داده شدند.
رئیس پلیس آگاهی استان فارس تاکید کرد: در بازجویی های اولیه مشخص شد متهمان با شناسایی املاک مجهول المالک، بلاصاحب و املاکی که صاحبین آنها خارج از کشور یا در شهرهای دیگر زندگی می کنند، اقدام به فروش مال غیر و کلاهبرداری کرده اند.
حبیبی اضافه کرد: در بازرسی از منزل متهم اصلی که دارای ۷ فقره سابقه کیفری است، تعدادی اسناد و اوراق مجعول کشف و متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.
رئیس پلیس آگاهی استان فارس به شهروندان توصیه کرد: قبل از انجام خرید ملک حتما با شخص اصیل وارد معامله شوید و از انعقاد قرار داد با افرادی که بدون مدرک معتبر خود را مالک یا نماینده مالک معرفی می کنند، خودداری کرده و ملک مورد نظر را از نزدیک مورد بررسی قرار داده و از صحت اسنادی که ارائه می شود، اطمینان لازم کسب کنند.
انتهای پیام /  108
290 کلیک ها  دوشنبه, 03 بهمن 1401 10:31
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا