احصای ۲۶۰ پروژه بهداشتی و درمانی نیمه‌تمام در فارس

احصای ۲۶۰ پروژه بهداشتی و درمانی نیمه‌تمام در فارس
   
احصای ۲۶۰ پروژه بهداشتی و درمانی نیمه‌تمام در فارس |||| ||||

  مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس از احصای ۲۶۰ پروژه بهداشتی و درمانی نیمه تمام در این استان خبر داد و گفت: برای اتمام این پروژه‌ها به ١٠٠٠ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.


منصوره خسروبیگ/راستین آنلاین: علی‌اکبر رامجردی یکشنبه ۲۰ آذر در یک کنفرانس خبری ضمن بیان اینکه پروژه‌های نیمه تمام، یکی از مشکلاتی است که با فرمول‌های موجود در کشور لاینحل است و به نتیجه نمی‌رسند، از احصای ۲۶۰ پروژه بهداشتی و درمانی در فارس که دولت متعهد به اتمام آنها بوده خبر داد و بیان کرد: جلسات کارشناسی زیادی برگزار و نهایتا مشخص شد که برای اتمام این پروژه‌ها نیاز به ١٠٠٠ میلیارد تومان اعتبار داریم.
رامجردی با بیان اینکه مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس متعهد به تکمیل ١٧٠ پروژه از بین کل پروژه‌های نیمه تمام حوزه سلامت شده است، افزود: پروژه‌های بالای ٥٠ درصد پیشرفت فیزیکی در اولویت قرار گرفتند.
او با بیان اینکه خیرین، تامین مالی همه یا بخشی از این ۱۷۰ پروژه را متقبل شده‌اند، گفت: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل ۱۷۰ پروژه یاد شده، ۵۳۶ میلیارد تومان است و البته تاکنون خیرین برای تکمیل ٦٢ پروژه از این ۱۷۰ پروژه اعلام آمادگی کرده‌اند.
مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس با تاکید بر اینکه باید تلاش شود تا این اقدام نمودی برای دیگر استان‌ها شود، اظهار کرد: تصمیم‌گیری‌هایی که از مرکز انجام می‌شود، موجب کندی اقدامات شده و باید اجازه داده شود به مدیران استان این مهم را دنبال کنند.
مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس همچنین گفت: علاوه بر پروژه‌های گفته شده، این مجمع هشت پروژه به ارزش ۱۵۰۰ میلیارد تومان را امسال در دستور کار دارد که احداث و توسعه بیمارستان سرطان جنوب و اقامتگاه همراه بیمار بخشی از این پروژه‌ها است.
محمود نجابت، مشاور عالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در ادامه این نشست بیان کرد: طی یک دهه اخیر با توجه به تحریم‌های ظالمانه و مشکلات اقتصادی، اتمام پروژه‌های عمرانی روند کندی را سپری کرده است.
او با بیان اینکه با شرایط فعلی و محدودیت مالی دولت و جامعه، اتمام این پروژه‌ها سخت شده است، افزود: استاندار فارس پیشنهاد دادند که از مشارکت مردمی و خیرین این پروژه‌ها تکمیل شوند که در این راستا ۲۶۰ پروژه نیمه تمام که درصد پیشرفت فیزیکی بالا و هزینه کمتری برای بهره برداری داشتند، انتخاب شدند.
مشاور عالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: ۲۱۰ پروژه از مجموع این پروژه‌های نیمه تمام در حوزه بهداشتی از جمله مناطق حاشیه‌ای شهر شیراز و ۵۰ پروژه هم در حوزه درمانی شامل اورژانس و ...است.
نجابت با بیان اینکه از این ۲۶۰ پروژه، ۴۰ پروژه مربوط به شیراز و ۲۲۰ پروژه دیگر مربوط به سایر شهرستان‌هاست، عنوان کرد: ۱۰۰۰ میلیارد تومان بودجه برای اتمام این پروژه‌ها نیاز است که دولت از پس از آن بر نمی‌آید.
او همچنین با بیان اینکه پروژه‌ها اولویت بندی شده‌اند و مقرر شد با جذب خیرین، کمک دانشگاه و دولت به بهره برداری برسند، گفت: همکاران ما در شبکه‌های بهداشت و درمان موظف به تبلیغ این پروژه‌ها شده‌اند.
خواجه پور، مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز ضمن بیان اینکه ۲۶۰ پروژه نیمه تمام عمدتا در مناطق محروم قرار دارد و با اعتبارات دولتی طی سال‌های اخیر آغاز شده‌ است، گفت: منابع دولتی جوابگوی اتمام آنها در آینده‌ای نزدیک نیست.
او ادامه داد: در همین راستا با سازمان مدیریت جلساتی برگزار کردیم و قول‌های مساعدی گرفته شده تا در کنار خیرین، سهم دولت هم افزایش پیدا کند.
خواجه‌پور ابراز امیدواری کرد که با کمک خیرین، این پروژه‌ها تا پایان سال ١٤٠٢ در مدار بهره برداری قرار گیرد.
عباس رضاییان زاده، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این جلسه بیان کرد: سعی بر این است که پروژه‌های نیمه تمام تکمیل و پروژه‌های جدید با نیازسنجی تعریف شوند.
او اضافه کرد: تقویت نظام شبکه‌های بهداشت و درمان از سال گذشته با تاکید رهبرانقلاب در دستور کار قرار گرفته است و امسال هم کل کشور موظف به اعلام نیازها به صورت دقیق شده‌اند که در فارس انجام شده و امید است در سال ١٤٠٢ مجوزهای لازم برای استخدام و تامین اعتبار آنها انجام شود.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین در تلاشیم تا بیش از گذشته از داوطلبان سلامت استفاده کنیم، از حضور ۲۱۶۴۷ داوطلب سلامت و ۱۳۰۰ داوطلب متخصص از ۸۸ درصد دستگاه‌های استان خبر ‌داد.
مهرداد شریفی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست بیان کرد: در فارس توسعه خوبی در افزایش تخت‌های بستری بیمارستانی داشته‌ایم و هرچه بیمارستان از ابتدای انقلاب تاکنون ساخته شده، خیرساز بوده است.
او ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ٤٢ میلیارد و ٨٠٠ میلیون تومان خیران فارس در خرید و تامین تجهیزات پزشکی کمک کرده‌اند.همچنین نیازمندی‌های تجهیزات پزشکی فارس در اختیار مجمع خیرین تامین سلامت استان قرار گرفته است.
شریفی با بیان اینکه سرطان، یکی از بیماری‌های مرگ آور در کشور محسوب می‌شود، گفت: بیمارستان سرطان جنوب در بحث توسعه و کیفیت خدمات درمانی بسیار می‌تواند کارگشا باشد، به همین دلیل از خیرین و مردم درخواست می‌کنیم که با مشارکت کنند تا در آینده‌ای نزدیک به بهره برداری برسد.
انتهای پیام /  108
233 کلیک ها  یکشنبه, 20 آذر 1401 17:36
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا