برگزاری بیش از ۱۱۰۰ برنامه ویژه هفته دفاع مقدس در شیراز

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بقیه‌الله(عج) شیراز گفت: با هدف گرامیداشت هفته دفاع مقدس توسط واحدهای این ناحیه بیش از ۱۱۰۰ برنامه اجرایی می‌شود.


به گزارش راستین آنلاین سرهنگ پاسدار مجید علیپور سه‌شنبه ۵ مهر ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس، به خبرنگاران گفت: رشادت های رزمندگان اسلام در ۸ سال دفاع مقدس برگ زرینی در تاریخ ایران به شمار می‌رود، وقتی تاریخ را ورق زده و اتفاقات ایران را مرور می‌کنیم، متوجه می‌شویم که همواره مردم این سرزمین در حال دفاع در برابر تهاجم بیگانگان بوده‌اند. در دوران دفاع مقدس هم جنگی در بدترین شرایط ممکن با اتحاد همه دنیا برعلیه سرزمین و اعتقاداتمان تحمیل شد اما یک وجب از خاک ایران را به دشمن ندادیم.
این مقام نظامی سپاه در فارس خاطرنشان کرد: تحمیل جنگ در سال‌های اول پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشواری‌های فراوانی داشت اما علیرغم همه سختی‌ها، مردم غیور ایران همه مشکلات را تحمل کرده و با تقدیم شهدای زیادی، مقابل دشمن ایستادگی کردند و همین دفاع مقدس اعتماد به نفس ما را افزایش داد و منجر به کسب دستاوردهای بزرگی در عرصه‌های سیاسی، نظامی، فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی و هموار شدن مسیر انقلاب اسلامی، شد.
وی تقارن هفته دفاع مقدس با بازگشایی مدارس را یک فرصت بسیار مناسب دانست و گفت: باید از این تقارن بسیار مناسب استفاده کنیم؛ چرا که قشر دانش‌آموز و دانشجو که آینده‌ساز این کشور هستند که با آشنایی آنها نسبت به فرهنگ دفاع مقدس، شهدا، ایثار، مقاومت، ایمان و اعتقاد به وعده‌های نصرت الهی، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که بارها و مشکلات بزرگ را از سر راه ملت بردارد.
علیپور با اشاره به اینکه همه دستگاه‌ها وظیفه دارند که دوران دفاع مقدس را گرامی داشته و نسبت به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی دستاوردهای آن دوران تلاش کنند، لزوم توجه به مبحث شناخت و معرفی ویژگی‌های آن دوران طلایی، را یادآوری کرد.
او از اجرای بیش از ۱۱۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس توسط این ناحیه از سپاه شیراز خبر داد و افزود: این برنامه‌ها با محوریت پایگاه های مقاومت این ناحیه اجرایی شده است و تداوم خواهد داشت.
علیپور گفت: یادواره های شهدا، پرده خوانی شهدا، برگزاری مسابقات فرهنگی، ورزشی، کتابخوانی، دیدار و تکریم خانواده های معظم شهدا، برگزاری مراسم شب شعر دفاع مقدس، انجام کوهپیمایی و پیاده روی خانوادگی، برگزاری نشست های بصیرتی، برپایی میز خدمت، اجرای مراسم خاطره گویی یادگاران دفاع مقدس، ساخت و بازسازی منازل ایثارگران معسر و نیازمندان به نیابت از شهدا، تهیه و توزیع بسته های آموزشی و برگزاری کلاس درسی کمک آموزشی به نیابت از شهدا، راه اندازی کارگاه های اشتغال زایی به نیابت از شهدا، اجرای نذر خون، برگزاری تاتر خیابانی با موضوع دفاع مقدس، اجرای گروه سرود پاتوقی (خیابانی ) با موضوع دفاع مقدس، طرح اکرام ایتام (همکاری با کمیته امداد)، اجرای طرح کمک مومنانه تجلیل از جانبازان و ایثارگران در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از اهم این برنامه ها است.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
353 کلیک ها  چهارشنبه, 06 مهر 1401 09:01
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا