کمیته ویژه بررسی شرایط صنایع تبدیلی در فارس تشکیل شود

کمیته ویژه بررسی شرایط صنایع تبدیلی در فارس تشکیل شود
   
کمیته ویژه بررسی شرایط صنایع تبدیلی در فارس تشکیل شود |||| ||||

 استاندار فارس در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کارگروه اقتصادی استان پیشنهاد داد یک کمیته ویژه جهت بررسی وضعیت و شرایط صنایع تبدیلی فارس متشکل از جهاد کشاورزی، اقتصاد و دارایی، اتاق بازرگانی و سازمان صمت تشکیل شود.

به گزارش راستین آنلاین محمد هادی ایمانیه صبح شنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کارگروه اقتصادی استان، گفت: صنایع تبدیلی یکی از ظرفیت های بزرگ استان است؛ چرا که گروه های وسیع تری از جامعه را درگیر می کند، اشتغال بالاتری ایجاد و هزینه کمتری در پی دارد.

وی ادامه داد: همچنین در صورت لزوم کنسرسیومی با حضور بانک های استان برای تامین تسهیلات مورد نیاز صنایع تبدیلی تشکیل شود.استاندار فارس اظهار داشت: شرکت شهرکهای صنعتی فارس نیز اعلام کند که برای صنایع تبدیلی چه در شیراز و چه دیگر شهرستان ها چه برنامه‌ای دارند.

نماینده عالی دولت در فارس گفت: ضرورت دارد که مسائل و مشکلات واحدهای صنایع تبدیلی راکد و نیمه فعال استان در کلینیک صنعتی که برای عارضه یابی واحدهای صنعتی، توسط شرکت شهرهای صنعتی و سازمان صمت استان ایجاد شده مورد بررسی قرار گیرد.دکترایمانیه افزود: در ارتباط با بحث جواز تاسیس و پروانه بهره برداری لازم است که پنجره واحدی مختص به این موضوع فعال شود و چند جلسه کارگروه رفع موانع تولید نیز به صنایع تبدیلی،در زمینه سرمایه گذاری،تسهیل و رفع مشکلات آنها اختصاص یابد.

استاندار فارس بیان کرد: اطلاعات مربوط به کارخانه‌های راکد و نیمه راکد استان که نیاز به شریک دارند در دسترس سرمایه گذاران قرار گیرد تا آنان با توجه به ارزش افزوده‌ای که در این زمینه وجود دارد، برای ورود به این عرصه ترغیب شوند.

دکتر ایمانیه گفت: همچنین با توجه به کمبود آب در استان، واحدهای کشت و صنعت راه اندازی شود، البته مشروط به این که نحوه کشت خود را تغییر دهند، آب مورد نیاز آنان تامین می‌شود و از مازاد آب حاصل از تغییر کشت، به آنان کمک شود که در کنار آن، صنعت دیگری هم راه‌اندازی کنند.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
124 کلیک ها  یکشنبه, 13 شهریور 1401 11:47
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا