جذب سرمایه گذار، راهکاری موثر در ایجاد درآمد پایدار و اشتغال آفرینی است

جذب سرمایه گذار، راهکاری موثر در ایجاد درآمد پایدار و اشتغال آفرینی است
   
جذب سرمایه گذار، راهکاری موثر در ایجاد درآمد پایدار و اشتغال آفرینی است |||| ||||

شهردار صدرا در نشست هم اندیشی کمیسیون سرمایه گذاری شهرداری و شورای اسلامی شهر صدرا ، ظرفیت سازی و بهره گیری از مشارکت بخش خصوصی را راهکاری برای توسعه شهر و ایجاد منابع درآمد پایدار برشمرد.

به گزارش راستین آنلاین پرنیان در این جلسه که با حضور مهندس مرتضی زارع رئیس کمیسیون عمران و سرمایه گذاری و روح الله شجاعیان عضو شورای اسلامی ، معاونین و مدیران شهرداری صدرا برگزار شد گفت: بحث مشارکت و سرمایه گذاری از جمله راهکارهای موفق در طرح توسعه شهری و ایجاد منابع پایدار درآمد شهری است که در سال های گذشته تا حدودی مورد توجه مدیریت شهری قرار گرفته بود اما امسال با توجه به فرامین مقام معظم رهبری و نام گذاری سال 1401 با عنوان تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین مورد توجه ویژه مجموعه مدیریت شهرداری صدرا و شورای اسلامی شهر صدرا قرار گرفته است.
وی با تاکید بر اینکه باید برای آبادسازی شهر صدرا از فرصت های مختلف استفاده کرد گفت: این مساله نیازمند تلاش جدی در حوزه سرمایه گذاری و مشارکت ها است تا بتوان ظرفیت های مناسبی را برای سرمایه گذار بخش خصوصی فراهم ساخت.
 
 شهردار صدرا افزود در پروژه های سرمایه گذاری مورد نظر شهرداری از توان شرکت های دانش بنیان استفاده خواهد شد از این رو از شرکتهای دانش بنیان فعال در حوزه خدمات شهری دعوت نظرات و ایده های خود را با ما در میان گذاشته تا بتوانیم با آنها همکاری داشته باشیم.
 
پرنیان بابیان اینکه شهرداری صدرا باید به سمت جذب سرمایه گذار و درآمد پایدار حرکت کند، بیان کرد: انتظار می رود با برگزاری مستمر جلسات کمیسیون سرمایه گذاری و پیگیری مداوم مصوبات آن بتوان زمینه تامین بخش عمده ای از درآمدهای شهرداری را از طریق سرمایه گذاری و درآمدهای پایدار فراهم کرد تا هزینه های شهری بر شهروندان سنگینی نکند.
 پرنیان با بیان اینکه تعامل و پشتیبانی شورای اسلامی شهر با شهردار و مجموعه مدیریت شهری اقدام ارزشمندی است که نتیجه آن جهش و توسعه شهری آینده صدرا خواهد بود.
 در ادامه جلسه روح الله شجاعیان عضو شورای اسلامی شهر صدرا گفت: با توجه به محدودیت منابع مالی شهر و سیر نزولی درآمدهای حاصل از صدور پروانه و بقیه فعالیت های شهرداری در سال های آینده و مشکلاتی که وجود دارد، باید با خلاقیت و نوآوری فرصتی را برای مشارکت سرمایه گذاری ایجاد کرده، تا ضمن تقویت خدمات شهری و ایجاد منابع درآمدی، منافع برای شهر و شهروندان تامین شود. 
 
وی بیان کرد: حوزه بازیافت و پسماند می تواند یکی از بهترین منابع درآمد پایدار برای شهر صدرا باشد و با راه اندازی مرکز بازیافت پسماند می توان بخشی از هزینه های مورد نیاز شهرداری را جهت اجرای پروژه های عمرانی تامین کرد.
 
 مرتضی زارع رئیس کمیسیون عمران و سرمایه گذاری شورای شهر صدرا با اشاره به اینکه پروژه های مشارکتی طیف وسیعی از خدمات شهری از جمله پارکینگ، ساخت پمپ بنزین، ساخت شهربازی و ساخت فضاهای تجاری، اداری، ورزشی، فرهنگی و.. را شامل می شود، به تشریح پروژه های پیشنهادی پرداخت و گفت: شهر صدرا از ظرفیت های ارزشمندی در بحث سرمایه گذاری برخوردار است باید در سال جاری با محقق کردن حداقل چند پروژه اتفاقات خوبی در این زمینه برای شهر صدرا رقم زده شود.
وی بابیان اینکه در این زمینه بایستی مدیران شهرداری جسارت لازم را داشته و بروکراسی اداری را کنار گذاشته و با جدیت به دنبال استفاده از فرصت های موجود در تولید ، خدمت و ارزش افزوده برای شهر صدرا باشیم، گفت: می بایست سرمایه گذاران و کسانی که مشتاق هستند را به مشارکت در طرح های سرمایه گذاری شهری ترغیب کنیم و راه را برای آنها آسان و هموار کرده تا اشتیاق کافی برای سرمایه گذار وجود داشته باشد از این رو اعضای شورای اسلامی و مجموعه شهرداری در این خصوص بسیار جدی و ثابت قدم بوده و تمام تلاش خود را برای جذب سرمایه گذار و رفع مشکلات و نیازهای آنان بکار خواهند گرفت.
 
مهندس زارع گفت: باید موانع جذب سرمایه گذار بخش خصوصی در شهرداری برداشته شود و روند انجام امور برای سرمایه گذار تسهیل گردد اینگونه دیگر سرمایه گذاران هم برای حضور در شهر صدرا ترغیب شده و شاهد پیشرفت و توسعه شهر صدرا در مدت کوتاهی خواهیم بود.
در ادامه این نشست، حاضران در جلسه به بحث، تبادل آرا، همفکری و هم‌افزایی در راستای پروژه‌های سرمایه‌گذاری پرداختند و مقرر گردید در مدت یک هفته آینده نتیجه پیگیری اجرای طرح های پیشنهادی را به شهردار و کمیسیون سرمایه گذاری ارائه دهند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
1064 کلیک ها  یکشنبه, 21 فروردين 1401 11:19
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا