مراجعه بیش از دو هزار بیمار طی یکروز به مراکز ۱۶ ساعته فارس

مراجعه بیش از دو هزار  بیمار طی یکروز به مراکز ۱۶ ساعته فارس
   
مراجعه بیش از دو هزار  بیمار طی یکروز به مراکز ۱۶ ساعته فارس |||| ||||

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته بیش از دو هزار نفر به مراکز ۱۶ ساعته تشخیص و درمان سرپایی کرونا مراجعه و ۴۸۷ مورد جدید در بیمارستان‌های فارس بستری شده‌اند که این آمار نشان از سرعت بالای انتشار سویه جدید امیکرون در جامعه است.

 
به گزارش راستین آنلاین سید وحید حسینی چهارشنبه ۲۷ بهمن در چهارصد و هشتاد و هفتمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با قدردانی از همدلی و همکاری مردم برای دو اصل مهم پیشگیری از انتشار این بیماری که همان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و مشارکت در ایمن سازی جامعه با مشارکت در دریافت واکسیناسیون است، تاکید کرد: برای تغییر وضعیت کرونا در جامعه، مردم باید دریافت دُزهای واکسن خود را تکمیل کنند.
 
او با اعلام اینکه تا کنون ۴۳ درصد از گروه هدف جمعیت استان، دُز سوم را دریافت کرده‌اند، از مردم خواست تا همچنان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نظیر استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در تجمعات و همچنین مشارکت در واکسیناسیون و تکمیل نوبت های واکسن خود به ویژه دُز سوم از ابتلای خود و اطرافیان به این بیماری پیشگیری کنند.
 
حسینی مجددا تاکید کرد: باید مردم با تکمیل دُزهای واکسن کرونا به ویژه تزریق دُز سوم، به یکی از مهمترین مسئولین اجتماعی کنونی در راستای حفظ سلامتی خود و اطرافیان پایبند باشند. 
 
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام اینکه بیش از نیمی از تست‌های انجام شده در مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس در استان، مثبت گزارش شده است، اضافه کرد: تنها با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و دریافت دُزهای واکسن کرونا می‌توان آمار این بیماری را کاهش داد.
 
حسینی ضمن بررسی نمودارهای مربوط به جانباختگان کووید۱۹ در استان و کشور و پیگیری آمار نمونه‌های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به ارزیابی آمار ابتلا در مناطق مختلف استان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته و روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی، همچنین پایش عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس در فارس پرداخت.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
187 کلیک ها  چهارشنبه, 27 بهمن 1400 13:00
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا