هرگونه تجمع به منزله شیوع بیشتر اُمیکرون است

مشاورعالی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز، هرگونه تجمع را به منزله شیوع بیشتر اُمیکرون در جامعه عنوان کرد.

 
به گزارش راستین آنلاین محمود نجابت دوشنبه ٢٥ بهمن در نشست روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹، ضمن تبریک به مناسبت ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر گفت: با توجه به قدرت سرایت پذیری و بیماری زایی بالای اُمیکرون، هر گونه تجمع می تواند شیوع بیشتر اُمیکرون در سطح جامعه را به همراه داشته باشد؛ قدرت انفجاری اُمیکرون به گونه‌ای است که می‌تواند تمام افراد جامعه را در بر گیرد.
 
او تنها راهکار محافظتی در برابر تمام سویه‌های کروناویروس را رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به همراه واکسیناسیون همگانی دانست و افزود: رسیدن به ایمنی عمومی جامعه، نیازمند پایبندی مردم به رعایت جدی شیوه نامه های بهداشتی در برابر این بیماری است.
 
مشاور عالی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه در روزهای اخیر بار دیگر شاهد اوج گیری کرونا و افزایش آمارهای بستری و جان باختگان کرونا هستیم، گفت: مشارکت مردم در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در شرایط کنونی ضرورت بالایی داشته و می‌تواند در کاهش آمارها نقش موثری داشته باشد.
 
نجابت هر گونه بی توجهی و سهل انگاری در برابر کروناویروس را عامل اصلی انتشار آن دانست و اظهار کرد: طبق آمارها و گزارش های ارایه شده، ابتلای خانوادگی افزایش پیدا کرده است و منشا آن تجمعات و دورهمی های خانوادگی است.
 
این مقام مسوول در دانشگاه تاکید کرد: ضرورت دارد مسوولان دستگاه‌های اجرایی استان بیش از پیش بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در اماکن و مراکز پرتردد نظارت داشته باشند.
 
مشاور عالی سرپرست دانشگاه با اشاره به نقش مراکز ۱۶ ساعته در پیشگیری و درمان زودهنگام افراد مشکوک و دارای علائم کروناویروس توصیه کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه علائم مشکوک به کروناویروس به مراکز منتخب تشخیص و درمان سرپایی کرونا در سطح استان(۱۶ ساعته) مراجعه کنند و از درمان‌های خانگی بپرهیزند.
 
نجابت در ادامه این نشست، آمارهای ابتلا به کروناویروس در مناطق مختلف استان، آخرین آمارهای جانباختگان این بیماری در شیراز و دیگر شهرستان‌های استان، اقدامات کارگروه های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹، روند انجام تست‌های pcr در مراکز ۱۶ساعته، تست‌های سریع و فعالیت آزمایشگاه‌های تشخیصی کووید۱۹ را ارزیابی کرد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
189 کلیک ها  دوشنبه, 25 بهمن 1400 14:05
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا