از شناسایی ۵۱ باند تا کشف مواد مخدر در فارس

از شناسایی ۵۱ باند تا کشف مواد مخدر در فارس
   
از شناسایی ۵۱ باند تا کشف مواد مخدر در فارس |||| ||||

فرمانده انتظامی استان فارس از شناسایی 51 باند و کشف 40تن مواد مخدر در فارس خبر داد .

 
به گزارش راستین آنلاین سردار رهام بخش حبیبی امروز چهارشنبه 12آبان در نشست خبری که با حضور خبرنگاران برگزار شد گفت : نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش کشفیات داشته‌ایم.
 
او با تشریح عملکرد اقدامات پلیس فارس طی ۷ماه گذشته و در ارتباط با انهدام باندها و دستگیری قاچاقچیان موادمخدر افزود :۶۰۶ دستگاه خودرو به همراه ۹۹ دستگاه موتورسیکلت توقیف و ۸۰۴۷ متهم شامل قاچاقچی، حمل کننده، توزیع کننده، خرده فروش و... نیز دستگیر شده است.
 
فرمانده انتظامی فارس گفت: تا پایان مهرماه امسال ۲۱۵۸ معتاد متجاهر در استان دستگیر و تحویل مراکز بازپروری و درمان شده‌اند و همچنین بیش از ۷۹ هزار عدد انواع قرص‌های غیرمجاز کشف و ضبط و شده است.
 
حبیبی خاطرنشان کرد: در حوزه کالای قاچاق نیز ۳۶۲ میلیارد تومان کشفیات داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد افزایش داشته است.
 
فرمانده انتظامی فارس، نوع کالاهای قاچاق کشف شده را شامل؛ پوشاک، سیگار، لوازم خانگی، تلفن همراه، لاستیک، مواد خوراکی، کفش و کالاهای سلامت محور اعلام کرد و گفت: در این رابطه یک هزار و ۴۴۴ دستگاه خودرو توقیف و یکهزار و ۸۴۸ متهم دستگیر شدند.
 
به گفته سردار حبیبی، ۱۵۵ پرونده به ارزش بیش از ۵۰۰ میلیون تومان در این باره تشکیل شده که نسبت به سال گذشته ۹۲ درصد افزایش داشته است.
 
او همچنین از دستگیری یک نفر سارق حرفه‌ای دوچرخه با ۳۰ فقره سرقت، دستگیری ۲ سارق درون خودرو با ۲۵ فقره سرقت و ضبط مقادیری اموال مسروقه از قبیل ضبط خودرو، باند ضبط خودرو، باتری خودرو و سایر ملزومات خودرو خبر داد و ارزش اموال مسروقه را ۲ میلیارد ریال اعلام کرد.
 
فرمانده انتظامی فارس عنوان کرد: همچنین ۲ سارق خودرو (یک زن و یک مرد) با ۳۰ فقره سرقت دستگیر شدند که از آنها دو دستگاه خودرو هم کشف شد.
 
سردار حبیبی بیان کرد: همچنین در این مدت ۹ باند خرید و فروش سلاح ۱۹ نفره شناسایی و دستگیر و در این راستا ۳۴ قبضه سلاح جنگی و ۷۹ قبضه شکاری و در مجموع ۱۱۳ قبضه از متهمان کشف و ضبط شد. 
 
او گفت: در هفت ماهه نخست امسال یکهزار و ۲۷۶ قبضه سلاح غیر مجاز ( ۱۰۴۰ شکاری و ۲۳۶ قبضه جنگی) از افراد کشف و در این رابطه یک هزار و ۷۳ نفر دارندگان سلاح غیرمجاز و ۱۹۷ اراذل و اوباش دستگیر شدند.
 
فرمانده انتظامی فارس خاطر نشان کرد: در هفت ماهه نخست امسال ۲۱ هزار و ۸۲۳ پرونده به دوائر مشاور و مددکار ارجاع داده شده که از این تعداد حدود ۷۴ درصد به مصالحه ختم شده است.
 
حبیبی همچنین از عملکرد پلیس فتا در این مدت سخن گفت و افزود: پرونده‌های تشکیل شده در این رابطه ۴۵۰۰ فقره بوده و در این راستا ۸۲۲ نفر دستگیر شدند همچنین ۸۹ درصد جرایم سایبری و پلیس فتا افزایش داشته است.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
513 کلیک ها  چهارشنبه, 12 آبان 1400 16:15
این مورد را ارزیابی کنید
(3 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا