دغدغه‌های کانون‌های مساجد در هر محله به شکل ویژه دیده شود

دغدغه‌های کانون‌های مساجد در هر محله به شکل ویژه دیده شود
   
دغدغه‌های کانون‌های مساجد در هر محله به شکل ویژه دیده شود |||| ||||

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس با تاکید بر اینکه مساجد باید محور توسعه باشد، گفت: اگر بناست تحولی ایجاد شود، باید این تحول از دل مسجد شکل گیرد و اگر قرار است آسیب‌ها از بین برود، باید مسائل و دغدغه‌های کانون‌ها در هر محله‌ای به شکل ویژه دیده شود.

 
به گزارش راستین آنلاین حجت‌الاسلام حسین امیدی شنبه ۲۰ شهریور در جلسه هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری منتخب شیراز که به میزبانی شورای اسلامی این کلانشهر برگزار شده بود، گفت: سال‌ها منتظر بودیم فضایی ایجاد شود که در محیط شورای اسلامی شهر با نمایندگان مردم گفت وگویی پیرامون مسجد شکل گیرد که آن زمینه فراهم شد.
 
او افزود: فرصت شورای انقلابی و مومن که ایجاد شده، بهترین راهکار برای حمایت از مساجد است و فرصت فراهم است تا عزیزان دغدغه و مطلب خود را مطرح کنند تا پیگیر رفع مشکلاتشان باشیم.
 
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس همچنین از پیگیری و اجرای طرح مسجد محوری خبر داد و افزود: مدل طرح‌های مسجد محوری در شیراز با حدود ۵۰ مسجد فعال شکل می دهیم و بعد به همه مساجد تسری پیدا خواهد کرد.
 
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این جلسه گفت: مسجد پایگاه اصلی و مهمترین پایگاه انقلابی هر محله است و برای الگوسازی مسجد در خدمت اصحاب مساجد خواهیم بود.  
 
علی اکبر سلطانی افزود: برنامه مسجد محوری از قبل وجود داشت که گام اول برای شنیدن مسائل و گام دوم مطالب را به صورت طرح مورد بررسی قرار خواهیم داد تا مبنای مسائل از دل مجموعه های فرهنگی و مساجد احصا شود.
 
نگاه به شهرداری باید به نگاه راهبردی تبدیل شود
 
سلطانی همچنین تاکید کرد: نگاه به شهرداری باید به نگاه راهبردی تبدیل شود تا حرکت‌های خوب فرهنگی شکل گیرد و اگر قرار است نقشه راهی شکل گیرد، باید نظرات اصحاب مسجد در این نقشه راه مورد توجه باشد. 
 
دیگر عضو شورای شهر شیراز نیز با بیان اینکه کار کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از ۱۰ فرهنگسرا بیشتر است، چرا که آنان با عشق و علاقه به مسجد کار می‌کنند، تاکید کرد: مسجد محور محله است و اگر مسجد محوری شکل گیرد، بسیاری از مسائل حل می‌شود.
 
محمدتقی تذروی افزود: یازده کانون فرهنگی هنری مساجد در ۱۱ منطقه شیراز به عنوان محور مشخص شوند تا کار تقسیم و با برنامه ریزی کارها به سایر کانون‌های منطقه اجرا شود.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
546 کلیک ها  شنبه, 20 شهریور 1400 17:56
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا